Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-08-22, 10:07
  #37
Medlem
Timothy.McVeighs avatar
Vilken propaganda avråder ni era barn att lyssna på?
Tik tok.
Citera
2024-08-22, 10:17
  #38
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Som om intelligens vore att likställa med rätt till att härja runt och jävlas med andra kreatur? Människan är den enda livsform som den här planeten skulle må akut och omedelbart bra av att bli av med helt och hållet, för gott.
Eller förbättras? Varför måste mänskligheten utplånas för att du är missnöjd? Och hur skulle människan bli nöjd av att inte fortsätta existera?

Absoluta åsikter, känslosamma i synnerhet, brukar jag kasta på soptippen.
Citera
2024-08-22, 10:26
  #39
Avstängd
Hovslättsmannens avatar
Jag brukar avråda mina barn från att ta del av sådant som gör dem arga, ledsna eller frustrerade.
Den mesta propaganda som förekommer, fungerar genom att väcka indignation och ilska.
Jag brukar också säga åt dem att vara skeptisk mot sådant som försöker får dem att hata en grupp människor; feminism, rasism, anti-rasism osv. Alla de där inslagen som hetsar mot någon eller något.
Jag försöker förklara för dem - och jag tror faktiskt att jag lyckats - att världen i första hand måste förstås, innan man bestämmer sig för att förändra den. Det är ingen idé att hata på någon, vars situation eller tankesätt du inte förstår, för då är du del av problemet.
Citera
2024-08-22, 10:35
  #40
Medlem
YP4XQs avatar
SVT Barn och Lilla Aktuellt gjorde att jag tog bort TV:n.

"Nazist demonstration" när AFS höll tal och det blev lite liv från andra som störde dem, detta i Lilla Aktuellt...
Via flickor som springer efter swaggande negrer som dissar dem i musikvideor
"roliga utländska" där invandrare får ringa in och berätta lite ord på deras språk
HBTQ flaggor överallt
Svarta med i programmen i extremt stor uträckning, de ska ses som självklara i barnens ögon så klart
HBTQ-nazisterna verkar ha SVT Barn som någon slags propagandakanal,, men som sagt snart 4 år sedan vi hade TV..
Citera
2024-08-22, 11:32
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timothy.McVeigh
Vilken propaganda avråder ni era barn att lyssna på?
Tik tok.

Samma här. TikTok är den farligaste "informationskanalen" eftersom jag själv som vuxen inte kollar på det och inte vet vilka dumheter mitt barn får höra. På TikTok finns många som påstår saker som att de sitter inne med facit trots att det inte finns någonting som styrker det hela alls!
Jag låter mitt barn kolla på olika medier men försöker lära henne att alltid vara källkritisk och ifrågasätta motivet bakom det som sägs.

Till TS: du är en dålig förälder om du lär dina barn att vara egoistiska och ignorera miljöproblem.
Dina barn kommer att bli alla andras problem.
Citera
2024-08-22, 11:32
  #42
Medlem
slagskotts avatar
Vi har ibland pratat om influencers och deras beteende, att inte lita blint på vad folk påstår utan att undersöka det närmare.
Citera
2024-08-22, 11:46
  #43
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Jag råder dem att tänka på annat än sig själva. Eftersom de är en obefintlig bråkdel av mänskligheten, som i sin tur är en obefintlig bråkdel av livet på den här planeten.
Klokt inlägg! Hur ställer dom sig till kärnkraft?
Citera
2024-08-22, 12:45
  #44
Medlem
Ingen. Man måste vara en idiot för att tro på msm i ett modernt informationssamhälle. De flesta svenskar är tröga och inte långt från att vara digitala analfabeter men förhoppningsvis så ändrar det sig nu med de nya generationerna.

Alltså grundproblemet är inte msm, woke eller massiv propaganda utan en avsaknad av intelligens.
Citera
2024-08-22, 13:07
  #45
Medlem
Tidsmaskinistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Hahaha du har örnkoll på vad Lilla Aktuellt sänder. Hade aldrig kunnat tro att vuxna tittar på den sändningen över huvud taget
Dina barn avråds dock från att titta på nyheter, vad gör dem då under den tiden? Lagar kvällsmat till familjen som annars är det du rimligen borde göra?
Världen är upp och ned

Jag lät ju mina barn titta på det fram tills nyligen. Vi bor litet så är TVn på hör man det i alla rum…
Citera
2024-08-22, 14:02
  #46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SamDumpty
Ingen. Man måste vara en idiot för att tro på msm i ett modernt informationssamhälle. De flesta svenskar är tröga och inte långt från att vara digitala analfabeter men förhoppningsvis så ändrar det sig nu med de nya generationerna.

Alltså grundproblemet är inte msm, woke eller massiv propaganda utan en avsaknad av intelligens.

Ja det är absolut en avsaknad av intelligens om man förkastar msm och tror/tycker att alternativ media skulle vara säkrare ärligare och sannare. Kolla bara var alla stollar som blint tror på allsköns konspirationsteorier får sina ”kunskaper” ifrån, jo alternativ media som de sväljer ta mig fan hur urbota korkat och lätt att avslöja som rappakalja det än är.
Citera
2024-08-22, 16:15
  #47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nigarn
Att klimatförändringarna skulle vara människans fel, vi har haft istider och tider av extrem värme förut, innan människan ens hade upptäckt elden.
det är en del av jordens cykel, och vi kommer nog ha istider igen, det är bara hittepå för att kunna applicera diverse skatter, dessutom avger ett vulkanutbrott mer Co2 i atmosfären än vad människan gjort genom hela sin existens.

Googlade, det visade sig inte stämma att ett vulkanutbrott släpper ut mer koldioxid än hela mänsklighetens historia.
Citera
2024-08-22, 16:22
  #48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Ja det är absolut en avsaknad av intelligens om man förkastar msm och tror/tycker att alternativ media skulle vara säkrare ärligare och sannare. Kolla bara var alla stollar som blint tror på allsköns konspirationsteorier får sina ”kunskaper” ifrån, jo alternativ media som de sväljer ta mig fan hur urbota korkat och lätt att avslöja som rappakalja det än är.

Det är ändån enorm skillnad på att bara få ena sidan av historien eller både sidor av myntet innan man drar sina slutsatser. Och yttrandefrihet och censur med för den delen.
__________________
Senast redigerad av SamDumpty 2024-08-22 kl. 16:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in