Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2024-08-26, 10:18
  #85
Medlem
GrillTeknikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManicToo
Berätta vad det skulle göra om alla på banken hade tillgång till mitt konto?

Man undrar stillsamt vad som pågår på ditt eget bankkonto.

Berätta vad det skulle göra om alla psykologer visste om min depression?

Sverige är på rätt väg när vi tillåter fler övervakningskameror som löser brott. "Integritet" i Sverige betyder "nu skyddar vi brottslingarna". Den nya regeringen försöker ändra på det och det är bra. Det är alltid VÄNSTER som vill ha integritet för brottslingar. Jag är höger, dvs mot brott, och har inget att dölja.

Wow. Bara wow.

Man undrar stillsamt hur en person med dina åsikter fungerar i vardagen? Vad jobbar du med t.ex.?



Kameror är en helt annan sak, är klart för fler kameror där de gör nytta. Men besökare ska göras uppmärksamma på att det finns en kamera.

Och framförallt ska inte alla bevakningsanställda på varenda bevakningsbolag ha fri tillgång till alla kameror och dess inspelningar. Det begriper du väl själv att det kommer missbrukas omgående?

Ett hyfsat färskt exempel är ju Verisure som satt och kollade på nakna personer genom deras övervaknignskameror, och även spred bilder/filmer.
__________________
Senast redigerad av GrillTekniker 2024-08-26 kl. 10:21.
Citera
2024-08-26, 11:10
  #86
Medlem
ManicToos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrillTekniker
Wow. Bara wow.

Man undrar stillsamt hur en person med dina åsikter fungerar i vardagen? Vad jobbar du med t.ex.?



Kameror är en helt annan sak, är klart för fler kameror där de gör nytta. Men besökare ska göras uppmärksamma på att det finns en kamera.

Och framförallt ska inte alla bevakningsanställda på varenda bevakningsbolag ha fri tillgång till alla kameror och dess inspelningar. Det begriper du väl själv att det kommer missbrukas omgående?

Ett hyfsat färskt exempel är ju Verisure som satt och kollade på nakna personer genom deras övervaknignskameror, och även spred bilder/filmer.
LITE skillnad på att sprida en nakenvideo på mig och att bara läsa min journal, eller vad tycker du?

Självklart tittar ALL övervakningspersonal på ALLA kameror. Det är själva grejen med kamera, att man ser om det händer något. Vad trodde du?

Jag är helt normal. Det finns inget att spana in hos mig. Troligen där vi skiljer.
Citera
2024-08-26, 11:16
  #87
Medlem
GrillTeknikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManicToo
LITE skillnad på att sprida en nakenvideo på mig och att bara läsa min journal, eller vad tycker du?

Självklart tittar ALL övervakningspersonal på ALLA kameror. Det är själva grejen med kamera, att man ser om det händer något. Vad trodde du?

Jag är helt normal. Det finns inget att spana in hos mig. Troligen där vi skiljer.

Jösses, man baxnar.

Värre att någon ser dig naken än har fri tillgång till hela din sjukdomshistorik? Vaddå, ser du helt abnormal ut eller vad är det som är så speciellt med dig?

Och nej, självklart har inte ALL övervakningspersonal fri tillgång till ALLA övervakningskameror i Sverige. Vad trodde du??

Komiskt med sådana personer som dig som inte kan tänka längre än näsan räcker. "Rent mjöl i påsen" osv. osv. Jävla tur att det inte är du som stiftar lagar i det här landet iallafall.
Citera
2024-08-26, 11:47
  #88
Medlem
TOMATJI104s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantes
Ja, jo. Men vad räknas som ofördelaktigt?
Man bedömer väl inte sina kollegor i journalerna?
Är det Vårdcentralen i Smedjebacken som det handlar om?
Citera
2024-08-26, 11:49
  #89
Medlem
ManicToos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrillTekniker
Jösses, man baxnar.

Värre att någon ser dig naken än har fri tillgång till hela din sjukdomshistorik? Vaddå, ser du helt abnormal ut eller vad är det som är så speciellt med dig?

Och nej, självklart har inte ALL övervakningspersonal fri tillgång till ALLA övervakningskameror i Sverige. Vad trodde du??

Komiskt med sådana personer som dig som inte kan tänka längre än näsan räcker. "Rent mjöl i påsen" osv. osv. Jävla tur att det inte är du som stiftar lagar i det här landet iallafall.
Det sista förstår jag inte. Det blir vanligare och vanligare med övervakningskameror, för Höger-partier prioriterar brott framför integritet och det är utmärkt. Snart kommer polisen att få läsa allt om våra invandrarbrottslingar, förut fanns sekretess. Utmärkt. Allt i dagens Sverige går emot dig, därför att brottslingarna har tagit för mycket makt, delvis pga Vänstern som älskar brottslingars integritet.
Citera
2024-08-26, 12:29
  #90
Medlem
Rumpkorvens avatar
Fel av läkaren, men är det så farligt då?
Citera
2024-08-26, 12:54
  #91
Medlem
När en läkare läser patientjournaler för att ta reda på om det står om henne däri så måste man ändå ifrågasätta hur denne mår och det är lämpligt att hon ska hjälpa andra människor med deras bekymmer....
Något fel i skallen är det ju fel på någon så paranoid....
Citera
2024-09-05, 15:22
  #92
Medlem
Beisskorbs avatar
Nåja, bortsett från det eviga fjantandet på den här siten, har något nytt framkommit?
Citera
2024-09-05, 18:28
  #93
Medlem
Var det hon som läste dem för att hon ville se om hennes kollegor skrev något om henne?

Har vi ett namn?
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in