Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2024-08-23, 17:59
Medlem
Vi kan börja med Laxton som är i Sallie House. Dom har någon typ av intelligent samtal under EVP. https://www.youtube.com/watch?v=K2UIU0XnyHA

Så dom ställer frågor och sen får dom läskiga svar. Är det förinspelat svaren som dom har förvrängt från en vanlig röst?
Citera
2024-08-23, 18:07
Medlem
Ditt diskussionunderlag är en video som är en timma lång. Det jag såg när jag klickade var några snubbar som byggt ihop små lådor med blinkande lysdioder. Det klarar alla som gått i högstadiet.
Citera
2024-08-23, 18:08
Medlem
SilkyJohnsons avatar
EVP funkar inte ens som folk vill tro att det funkar.
Så ja det är fake
Du kan ladda ner appar med EVP, det säger väl allt
Citera
2024-08-23, 18:17
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilkyJohnson
Du kan ladda ner appar med EVP, det säger väl allt

Vet du om det finns någon app som gör så att man kan prata med spökena på svenska?
Citera
2024-08-23, 18:22
Medlem
SilkyJohnsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlasLund
Vet du om det finns någon app som gör så att man kan prata med spökena på svenska?
Men om personen bott i Sverige men inte kan svenska? bättre med engelska det kan alla spöken sen får du fråga vilket språk den helst vill prata med
Citera
2024-08-23, 18:37
Medlem
Jag trodde först att det bara var barn som tittade på dessa "spökjakt" filmer men när man läser igenom kommentarsfältet ser man att det är mängder av vuxna som tycker att det är intressant.

Det är svårt att förstå att folk i vuxen ålder faktiskt tror på dessa sagolika berättelser om det övernaturliga, utan att inse att allt är fejk. Helt sjukt...
Citera
2024-08-23, 18:51
Medlem
Cold reading är ju en klassisk metod för att fejka att man kan prata med döda.

https://www.wikihow.com/Cold-Read
Citera
2024-08-23, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jkk22
Jag trodde först att det bara var barn som tittade på dessa "spökjakt" filmer men när man läser igenom kommentarsfältet ser man att det är mängder av vuxna som tycker att det är intressant.

Det är svårt att förstå att folk i vuxen ålder faktiskt tror på dessa sagolika berättelser om det övernaturliga, utan att inse att allt är fejk. Helt sjukt...

Har du missat programmet "Möte med det okända"? Där deltar massor av vuxna människor som har spökproblem och dessutom får hjälp med detta. Tycker det är märkligt att det finns vuxna människor som inte tror på spöken...
Citera
2024-08-23, 19:05
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Vi kan börja med Laxton som är i Sallie House. Dom har någon typ av intelligent samtal under EVP. https://www.youtube.com/watch?v=K2UIU0XnyHA

Så dom ställer frågor och sen får dom läskiga svar. Är det förinspelat svaren som dom har förvrängt från en vanlig röst?
Orkar faktiskt inte titta men rösterna kommer ju garanterat från en högtalare, och inte från en ande eftersom andar inte existerar.
Citat:
Ursprungligen postat av jkk22

De tror på det för att de vill tro på det, och därför så intalar de sig själva att det är sant. Samma som religion.
Citera
2024-08-23, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bone Collector
Orkar faktiskt inte titta men rösterna kommer ju garanterat från en högtalare, och inte från en ande eftersom andar inte existerar.

De tror på det för att de vill tro på det, och därför så intalar de sig själva att det är sant. Samma som religion.

När det kommer till EVP så samkör man radiokanalerna FM OCH AM mot varandra vilket bildar ett vitt brus som dom kallar det. Ibland får man höra röster men väldigt mycket brus.

När det kommer till det dom gjorde nu verkar vara lite annorlunda än det jag har sett innan. Här spelar dom in frågar och sen spolar dom tillbaka igen och får tydligen upp röster. Jag ser inte hur detta kan vara fejk.
Alla i tråden har hittills misslyckats på att svara på hur dom gör.
Citera
2024-08-23, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
När det kommer till EVP så samkör man radiokanalerna FM OCH AM mot varandra vilket bildar ett vitt brus som dom kallar det. Ibland får man höra röster men väldigt mycket brus.

När det kommer till det dom gjorde nu verkar vara lite annorlunda än det jag har sett innan. Här spelar dom in frågar och sen spolar dom tillbaka igen och får tydligen upp röster. Jag ser inte hur detta kan vara fejk.
Alla i tråden har hittills misslyckats på att svara på hur dom gör.
Förklara mer om hur man kör två frekvensband mot varandra?
Citera
2024-08-23, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TjurenFerdinand72
Ditt diskussionunderlag är en video som är en timma lång. Det jag såg när jag klickade var några snubbar som byggt ihop små lådor med blinkande lysdioder. Det klarar alla som gått i högstadiet.

31,13 kan du gå in där säger en röst att den vill skada personer.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in