Citat:
Ursprungligen postat av
eltonkebab
Säkert finns det en del amerikanskt gräs som smugglas in men nästan allt kommer från Spanien nu för tiden. Vi får deras mids. Gissningsvis är majoriteten av cali-gräset som säljs här bättre gräs från spanien som folk stoppat i glansiga påsar från aliexpress.
Det är vad jag också tror.
Jag har köpt från samma kran i många år och han hade dunderbra gräs i början, och dom strains han sålde verkade faktiskt vara dom han påstod att det var. Det var någon 100% indica (minns ej namn) som var blått/lila och stämde helt överens med strainen. Det stämde faktiskt varje gång.
Han började sen sälja caligräs (t ex Snow Montana) i korrekt påsar och detta var också exakt som det ska vara i form av färg, smak, lukt, styrka (om det sen var importerat eller hemodlat med rätt strain och påsar från aliexpress förtäljer inte historien). Riktigt bra grejer var det.
Men sen började han bli girig och då började jag se att det han påstod sig sälja var något annat. Det han sa var en indica gav tydliga sativa-effekter osv, och när jag kollade påsen på webben var just den påsen till salu på t ex aliexpress.
Så jag tror han började ärligt, blev girig allt eftersom cashen rullade in och när han såg att folk köpte trots ökade priset och felaktiga beskrivningar fortsatte han med det. Och nu testar han om han kan kränga gräs för 1000kr för 3,5 gram.
Citat:
Ursprungligen postat av
9rx
Det är inte så att det är odlat i Sverige då? Det finns ju den där Titan f1 som överstiger 25% thc.
Kan vara och skulle inte förvåna mig.