Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2024-11-13, 09:33
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo
Alltså om det hade stämt hade det ju inte varit helt orimligt. Svindyrt. Men inte orimligt. Jag hade huggit direkt om det var sant. Liksom folk köper struntweed för 500 /5g. Riktigt "supercali" är minst 20-30 gånger bättre. Så värsta kapet om man tänker så.

Men är väl inte sant och då skulle dom ju skriva strain också..

Här har du 3.5 gram brittiskt för 4000 kronor
https://www.youtube.com/shorts/Ij6Z-uEQhD8

Kvalitet kostar. Jag tror vi svenskar behöver släppa det här att ett gram ska kosta 100 kronor. Det är ju liksom billigare än Spanien, Nederländerna, Kalifornien, Kanada etc. Vi kommer aldrig få hit nåt bra om folk ska vara så snåla. Toppgräs i Amsterdam är väl liksom €20+ per gram nu. Hur ska vi kunna få hit något och förvänta oss att det ska bli billigare..

Jo du har rätt i det, men hur ska man kunna lita på att det verkligen är vad dom påstår att det är? Detta var någon strain (minns ej namn) från Cookies som enligt webben ska ha THC på +23%.
Citera
2024-11-13, 11:56
Medlem
eltonkebabs avatar
Säkert finns det en del amerikanskt gräs som smugglas in men nästan allt kommer från Spanien nu för tiden. Vi får deras mids. Gissningsvis är majoriteten av cali-gräset som säljs här bättre gräs från spanien som folk stoppat i glansiga påsar från aliexpress.
Citera
2024-11-13, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Jag har stött på ett par kranar som påstår sig sälja "Cali-gräs" i form av olika kända strains populära i USA, som säljs för 500kr för 3,5gram. Dom säljs i förslutna bags med samma strain-namn som dom påstår sälja (samt rätt design). Men det måste väl ändå vara bluff alltihop?

Finns det verkligen gräs importerat från USA till Europa som säljs här?

Hittade dessutom flertalet sidor som säljer tomma bags, bland annat denna, som jag såg att en kran sålde och påstod var äkta "Cali" i form av Honey Bun från Cookies.

Har inte velat köpa då det känns som hög blåsningsrisk, och köper hellre en vanlig femma gräs som brukar vara bra från denna kran åtminstone. Även om han kallar dom för diverse strainnamn som inte lär stämma det heller.
Det är inte så att det är odlat i Sverige då? Det finns ju den där Titan f1 som överstiger 25% thc.
Citera
2024-11-13, 12:44
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eltonkebab
Säkert finns det en del amerikanskt gräs som smugglas in men nästan allt kommer från Spanien nu för tiden. Vi får deras mids. Gissningsvis är majoriteten av cali-gräset som säljs här bättre gräs från spanien som folk stoppat i glansiga påsar från aliexpress.

Det är vad jag också tror.

Jag har köpt från samma kran i många år och han hade dunderbra gräs i början, och dom strains han sålde verkade faktiskt vara dom han påstod att det var. Det var någon 100% indica (minns ej namn) som var blått/lila och stämde helt överens med strainen. Det stämde faktiskt varje gång.

Han började sen sälja caligräs (t ex Snow Montana) i korrekt påsar och detta var också exakt som det ska vara i form av färg, smak, lukt, styrka (om det sen var importerat eller hemodlat med rätt strain och påsar från aliexpress förtäljer inte historien). Riktigt bra grejer var det.

Men sen började han bli girig och då började jag se att det han påstod sig sälja var något annat. Det han sa var en indica gav tydliga sativa-effekter osv, och när jag kollade påsen på webben var just den påsen till salu på t ex aliexpress.

Så jag tror han började ärligt, blev girig allt eftersom cashen rullade in och när han såg att folk köpte trots ökade priset och felaktiga beskrivningar fortsatte han med det. Och nu testar han om han kan kränga gräs för 1000kr för 3,5 gram.

Citat:
Ursprungligen postat av 9rx
Det är inte så att det är odlat i Sverige då? Det finns ju den där Titan f1 som överstiger 25% thc.

Kan vara och skulle inte förvåna mig.
Citera
2024-11-14, 14:15
Medlem
SMKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo
Alltså om det hade stämt hade det ju inte varit helt orimligt. Svindyrt. Men inte orimligt. Jag hade huggit direkt om det var sant. Liksom folk köper struntweed för 500 /5g. Riktigt "supercali" är minst 20-30 gånger bättre. Så värsta kapet om man tänker så.

Men är väl inte sant och då skulle dom ju skriva strain också..

Här har du 3.5 gram brittiskt för 4000 kronor
https://www.youtube.com/shorts/Ij6Z-uEQhD8

Kvalitet kostar. Jag tror vi svenskar behöver släppa det här att ett gram ska kosta 100 kronor. Det är ju liksom billigare än Spanien, Nederländerna, Kalifornien, Kanada etc. Vi kommer aldrig få hit nåt bra om folk ska vara så snåla. Toppgräs i Amsterdam är väl liksom €20+ per gram nu. Hur ska vi kunna få hit något och förvänta oss att det ska bli billigare..

Toppgräs - US import ex: wizardtrees / tenco) ligger ~30 euro / gram i coffeshops. easy buy om något sådant skulle dyka upp i Sverige. Har ej hittat detta och lär aldrig göra de här heller då man måste känna en importör.. "bättre" weed går säkert att tillgå men inget som lurar runt hörnet tyvärr :/
Citera
2024-11-15, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eltonkebab
Det mesta vi får är andrahands sorteringen, dvs det som inte håller måttet till deras klubbar (spanien som du säger), men då är det mest utseendemässigt skiljer sig inte några direkt i pontensen och det medicinska.

Dem där påsarna är roliga. Alltid felstavade och väldigt lätta o spotta att dem är fake 😅
Citera
2024-11-15, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9rx
Varför skulle det vara sämre för det är odlat i sverige? Löjligt att folk tror att det ska vara sån skillad på kvalite bara för det ska vars får cali... det är samma sjuka hype i amsterdam där dem tar ca 300 kr för 1 gram av sånt.
Man kan lätt få tag på samma frön själv göra en pheno hunt i källaren o clona den finaste tjejen, det är lixom ingen raketforskning, det är en planta som tom växer värre än ogräs tamefan.
Citera
2024-11-15, 13:02
Medlem
DrOutlaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robbejao
Varför skulle det vara sämre för det är odlat i sverige? Löjligt att folk tror att det ska vara sån skillad på kvalite bara för det ska vars får cali... det är samma sjuka hype i amsterdam där dem tar ca 300 kr för 1 gram av sånt.
Man kan lätt få tag på samma frön själv göra en pheno hunt i källaren o clona den finaste tjejen, det är lixom ingen raketforskning, det är en planta som tom växer värre än ogräs tamefan.

Det är bättre om det kommer från cali eftersom det är lagligt och "lab grown" istället för utomhusodlat i Spanien. Däremot är 99% av allt "cali weed" som säljs i Sverige inte riktigt cali weed utan det är en scam. Priserna är det som direkt avslöjar det, eftersom du inte kan få samma/lägre pris här än där, trots det så säger folk att dom säljer cali, 1 hg för 8000 osv. Det går helt enkelt inte.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in