Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-08-24, 17:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av pbo
Jag har noterat den här tråden men har för tillfället inget att tillägga till vad jag har skrivit i redovisade PM.

Nej det förstod jag. När du upprepade samma sak i alla dina PM till mig. Att du inte förstod vad TS skrev var brutalt uppenbart.
Citera
2024-08-24, 18:44
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Jag fick en varning för att jag skrev att dumpen inte var en seriös organisation. De har hängt ut en person från KTH och försöker få den avstängd från sitt jobb. Varningen är tydligen för att jag skrev om Dumpen och inte om KTH och att Dumpen inte hade något med ämnet att göra... Hur kan Dumpen inte ha med ämnet att göra när det rör sig om Dumpen som försöker få personen avstängd? Bara för att det ligger i Utbildning och Studier så gör det inte att Dumpen slutar existera på något konstigt vänster.

(FB) KTH vägrar ta avstånd från uthängd pedofil

Jag anser att varningen är felaktig. Om han vill ta bort kommentaren fine, men en varning för att jag tar upp Dumpen i en tråd om just Dumpen och KTH är enligt mig totalt vansinne, ska man se det som OT/Trams att ta upp Dumpen i tråden så kanske man ska ta bort länken till Dumpen och även nämnandet av denna i TS också.
Så jag vill att varningen jag fick tas bort.

Håller för en gångs skull med dig. Din kommentar är inte uppenbart OT, Dumpen är inblandad och varningen bör tas bort.
Citera
2024-08-31, 10:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Så är det, samtidigt som det säkert modererats bort en massa inlägg som är on topic, men som inte faller moderatorerna i smaken. Det är numera arketypiskt beteende från moderatorerna på det här forumet.

Givetvis, det finns ingen enhetlig struktur, utan massa småpåvar som styr efter deras egna önskningar. Systemet "sköts" genom att användare måste ta kontakt med dessa småpåvar och be på sina bara knän om en förklaring. Har de tur får de ett automatiserat svar, där de avfärdas. Sedan skall användaren gå igenom en myriad av bestämmelser, byråkrati för att ens ta upp det med någon "neutral". Där de andra småpåvarna skall helt plötsligt döma sin kamrat, när de är lika skyldiga själva.

Det är ett sjukt system, som är gjort pga bekvämlighet, inte pga princip, rättvisa eller för användarens väl.

Flashback är lite som att vanliga poliser skall utreda sig själva, extremt korrupt och insulärt. Precis som Admin vill, då kan de fortsätta chilla i bakgrunden, och låta småpåvarna ta över helt och forma forumen efter sig själva.
Citera
2024-08-31, 11:53
Citat:
Ursprungligen postat av Etanthegreat
Givetvis, det finns ingen enhetlig struktur, utan massa småpåvar som styr efter deras egna önskningar. Systemet "sköts" genom att användare måste ta kontakt med dessa småpåvar och be på sina bara knän om en förklaring. Har de tur får de ett automatiserat svar, där de avfärdas. Sedan skall användaren gå igenom en myriad av bestämmelser, byråkrati för att ens ta upp det med någon "neutral". Där de andra småpåvarna skall helt plötsligt döma sin kamrat, när de är lika skyldiga själva.

Det är ett sjukt system, som är gjort pga bekvämlighet, inte pga princip, rättvisa eller för användarens väl.

Flashback är lite som att vanliga poliser skall utreda sig själva, extremt korrupt och insulärt. Precis som Admin vill, då kan de fortsätta chilla i bakgrunden, och låta småpåvarna ta över helt och forma forumen efter sig själva.

All kritik avfärdas som osaklig och sen stoppas nästan alla klagotrådar i antingen papperskorgen eller låses så att man kan inte skriva där mer.
Här finns lika mycket yttrandefrihet som på vilket ryskt forum som helst...

Admin påstår att det inom kort kommer en funktion där man kan avsluta sitt konto, jag kommer tro på det när jag ser det men om det verkligen händer så rekommenderar jag alla som är emot censur att ta bort sitt konto.
Det är ren förnedring som pågår här på forumet just nu, vill ni verkligen vara här då?
Citera
2024-08-31, 12:07
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masterblender
All kritik avfärdas som osaklig och sen stoppas nästan alla klagotrådar i antingen papperskorgen eller låses så att man kan inte skriva där mer.
Här finns lika mycket yttrandefrihet som på vilket ryskt forum som helst...

Admin påstår att det inom kort kommer en funktion där man kan avsluta sitt konto, jag kommer tro på det när jag ser det men om det verkligen händer så rekommenderar jag alla som är emot censur att ta bort sitt konto.
Det är ren förnedring som pågår här på forumet just nu, vill ni verkligen vara här då?

Det går utmärkt att avsluta sitt konto. Du kan läsa mer här:

(FB) Kan man ta bort sitt konto?
Citera
2024-08-31, 12:14
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Det går utmärkt att avsluta sitt konto. Du kan läsa mer här:

(FB) Kan man ta bort sitt konto?

Jag vet, men om jag avslutar nu genom att kontakta admin så får jag ju inte se om den funktionen verkligen kommer eller inte.
När den kommer, OM den kommer så kommer jag avsluta för detta forum är inget för mig längre.
Det är faktiskt inte för någon som tycker om YTTRANDEFRIHET PÅ RIKTIGT...
Citera
2024-08-31, 12:22
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Jag vet, men om jag avslutar nu genom att kontakta admin så får jag ju inte se om den funktionen verkligen kommer eller inte.
När den kommer, OM den kommer så kommer jag avsluta för detta forum är inget för mig längre.

Sant. Här gäller yttrandefriheten bara så länge man yttrar sånt som moderatorerna delar åsikt kring.
Citera
2024-08-31, 12:23
Moderator
Maviels avatar
Citat:

Nu förstår jag faktiskt inte hur du menar. Om du vill avsluta ditt konto så går det fint. Det kommer du ju att märka när ditt konto blir just avslutat. Det är alltså fullt möjligt.
Citera
2024-08-31, 12:26
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Nu förstår jag faktiskt inte hur du menar. Om du vill avsluta ditt konto så går det fint. Det kommer du ju att märka när ditt konto blir just avslutat. Det är alltså fullt möjligt.

Jag vill först se om den den automatiska funktionen verkligen kommer eller om admin bara snackar skit.
Och för att se det så måste jag ju ha ett konto, hur ska jag annars kunna se det om jag inte har ett konto?
Citera
Maviels avatar

Moderatormeddelande

Postat av Maviel 2024-08-31, 19:57
Moderator
I den här tråden är topic just pbo's varning och inte modereringen i andra trådar av andra moderatorer.

/Moderator
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in