Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2024-08-24, 18:36
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlasLund
Det är nog ingen som förväntade sig att du skulle ha något att tillägga, men allvarligt talat? Känns inte ditt inlägg i en här tråden lika menlös oneliner som du varnade TS för? Det är ju inte direkt så att du tillför diskussionen något genom att visa att du anser dig ha rätt. Du hade ju kunnat förtydliga ditt beslut för alla oss som inte tycks anse att tråden strikt handlar om KTH.

Det hör till god ton att uppmärksamma att man noterat en klagomålstråd gällande sin moderering. Vi är många som har den vanan. Förstår inte riktigt hur det kan anses vara OT. Ofta har vi haft en längre PM konversation med trådstartaren före trådstarten - och då finns det i början inte så mycket mer att säga.
Citera
2024-08-24, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pbo
Som jag skrev så kan de raderade inläggen grovt indelas i dessa tre kategorier. Det medger möjligheten att vissa inlägg inte faller inom någon av de tre kategorierna.

Grovt?
Du modererat just utifrån detta?
Ljuger du med flit?
Senast redigerad av Larsa.Andersson 2024-08-24 kl. 19:26.
Citera
2024-08-24, 20:26
Moderator
pbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larsa.Andersson
Grovt?
Du modererat just utifrån detta?
Ljuger du med flit?
Jag modererar utifrån regelverket. Svaret ovan gällde vad alla dessa raderade inlägg var för något. Och då är svaret att det var i grova drag denna typ av brott mot regel 0.03. Det är dock inte uttömmande.
Citera
2024-08-24, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pbo
Jag modererar utifrån regelverket. Svaret ovan gällde vad alla dessa raderade inlägg var för något. Och då är svaret att det var i grova drag denna typ av brott mot regel 0.03. Det är dock inte uttömmande.

Jag har postat en tråd. Ta och svara i den istället.

(FB) vad är det för fel med PBO?
Citera
2024-08-24, 22:01
Du skulle svarat så här istället:

Då hade ditt inlägg varit ok.

Men ok, ditt inlägg var väl inte överdrivet substantiellt, men en varning verkar väldigt hårt. Beror lite på hur urspårad tråden var innan.

Ett dåligt argument är dock att tråden ligger i "utbildning & studier". Det är inte hållbart att förvänta sig att postare håller koll på i vilket jävla underforum de håller hus, och anpassa diskussionen därefter. Tråden handlade om KTH vs. Dumpen, då kan man inte i efterhand styra diskussionen så att eftersom den ligger i ett visst forum får man bara snacka KTH.

Men som sagt, hade du bara postat en smiley och inget "tycker du det?" hade det varit ok.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in