Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2024-08-26, 19:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Jo det har jag också hängt med på. Efter ett moderatorsmeddelande brukar jag vara hård med att varna. Jag är mindre hård innan det behöver postas ett moderatorsmeddelande. Men det händer såklart även att varningar utdelas utan moderatorsmeddelande i tråden. Det var vad jag kan se en hektisk tråd med många moderatorsåtgärder och då är det inte konstigt att varna. Det är ju vårt sätt att säga heads up - nu går du OT.

Jag tror att felet är att regeln heter "trams och off topic" på ett sätt. Om man har skrivit ett välgenomtänkt inlägg som man funderat mycket över så känns det hårt att få det borttaget och dessutom varnat för just TRAMS och off topic. Nu vet jag inte om det är så i ditt fall utan jag menar generellt sätt.

I det här fallet är det inte regeln Trams och OT som är problemet utan pbo's oförmåga att se att ett inlägg innehåller mer än en enda sak, det här med orsak, verkan och samband verkar inte vara något som finns i hans vokabulär.
Citera
2024-08-26, 21:43
Citat:
Ursprungligen postat av cyberhawk
Killen är nyreggad och har snart 1000 inlägg. Om ni kollar trådstarter och inlägg från TS så fattar ni rätt snabbt att vi har att göra med någon som inte har alla hästar hemma.

Jo, och det måste förstås också väga in i bedömningen. Han skrev väl också ett flertal lågkvalitativa inlägg här, vilket kan ha förvärrat hans läge.

Citat:
Jo det har jag också hängt med på.

Fast då borde du inte ha skrivit att det fanns ett moderatorsmeddelande...

Citat:
Nu vet jag inte om det är så i ditt fall utan jag menar generellt sätt.

Nu är du OT: här diskuterar vi Larsas varning.

Men annars kanske jag delvis kan hålla med dig. Orkar dock inte sätta mig in i tråden. Sen är det ingen ursäkt att hårdmoderera som nåt jävla Sonderkommando bara för att tråden ligger i utbildning och studier. Lite kommentarer om Dumpen eller pedofili i allmänhet måste givetvis vara ok.
Citera
2024-08-26, 22:15
Moderator
pbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 800kg
Men annars kanske jag delvis kan hålla med dig. Orkar dock inte sätta mig in i tråden. Sen är det ingen ursäkt att hårdmoderera som nåt jävla Sonderkommando bara för att tråden ligger i utbildning och studier. Lite kommentarer om Dumpen eller pedofili i allmänhet måste givetvis vara ok.
Alternativet till hårdmoderering är alltså att man inte får diskutera KTH:s hantering av frågan. Det går nämligen inte att göra det om tråden spammas sönder med inlägg om Dumpen eller definitionen av pedofili. Och nej, det var inte enstaka inlägg.

Eftersom du säkert har läst moderatorsmeddelandet i tråden och vet då att det inte finns något förbud mot mindre utvikningar som kan bidra till diskussionen om trådens ämne. Att detta är tillåtet hade du också märkt om du hade läst in dig på tråden innan du hade åsikter om hur den modererats.
Citera
2024-08-26, 22:29
Citat:
Ursprungligen postat av pbo
Alternativet till hårdmoderering är alltså att man inte får diskutera KTH:s hantering av frågan. Det går nämligen inte att göra det om tråden spammas sönder med inlägg om Dumpen eller definitionen av pedofili. Och nej, det var inte enstaka inlägg.

Eftersom du säkert har läst moderatorsmeddelandet i tråden och vet då att det inte finns något förbud mot mindre utvikningar som kan bidra till diskussionen om trådens ämne. Att detta är tillåtet hade du också märkt om du hade läst in dig på tråden innan du hade åsikter om hur den modererats.

Fast hade du läst vad jag skrivit så hade du sett att jag stött varningen av just larsa. Han behöver lära sig en läxa. Nog KFK-varning, där.
Citera
2024-09-01, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 800kg
Fast hade du läst vad jag skrivit så hade du sett att jag stött varningen av just larsa. Han behöver lära sig en läxa. Nog KFK-varning, där.

Så du tyckte det var fel men du ansåg att get är rätt för att varna någon.
🤣

Du menar att folk som inte tycker som dig bör man se till täppa igen truten på särskilt om kontot är "nyreggat"

Du menar att det måste vara minst hur många år?
För ert konto har väl inte så många år på nacken (matte kan du nog) fast det kanske mest är lastgammalt.
Senast redigerad av Larsa.Andersson 2024-09-01 kl. 01:33.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in