Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-08-25, 22:39
  #13
Medlem
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Du måste ha förväxlat mig med någon annan.
Jo jag såg just att mitt inlägg var riktat till en annan person, ber om ursäkt.
Citera
2024-08-25, 22:57
  #14
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Man hanterar det genom att inte göra en grej av det. Skulle hon till exempel säga att hon gillar tjejer är det bara att svara avdramatiserande för att visa henne att det inte är något konstigt. Det verkar som rätt många yngre tjejer numera går igenom en fas där de förväxlar känslan av vänskap med att vara kär, i de flesta fall går det över när de går in i puberteten och gör det inte det är väl inte det heller hela världen. Jag förstår trots allt lesbiska tjejer, jag skulle inte heller vilja ha sex med en snubbe.
Jag tror detsamma att det är bäst att svara avdramatiserande. Jag tror det är en fas som säkert hon och många andra går igenom och sen växer ifrån.

Hennes föräldrar är väldigt strikta, har åsikter om allt hon gör, tvingar henne på en mängd aktiviteter under hela veckan, ställer höga krav på henne i skolan och utanför skolan, etc. Det hade inte förvånat mig om bögeriet är något hon medvetet eller undermedvetet gör för att vara en "rebel" mot sina föräldrar och deras pushighet.

Hon verkar inte helt lycklig, och det känns som att hennes föräldrar inte riktigt förstår henne, så jag tycker lite synd om henne. Men som sagt, jag träffar henne knappt, hon är inte min dotter, och jag har inte heller insyn i allt, så jag kanske inte har hela bilden.

När vi väl ses, så försöker jag leka så mycket som möjligt med henne och uppmuntra henne i hennes hobbies som hon har valt själv, även om hennes föräldrar inte förstår dem. T.ex. gillar hon cosplay och något som känns som furries, vilket hennes föräldrar inte stödjer alls och de hoppas att hon växer ifrån det. Men jag försöker uppmuntra henne, och har bl.a. sagt att jag kan ta med henne till Närcon om hon vill (då jag bor nära där det anordnas).

Jag tror bögeriet lite är som könsbyten. För några år sedan var konsensus att man skulle respektera barns önskan om att vilja byta kön. Men det känns som att folk har insett sedan dess att det kanske inte var så smart, särskilt då barn tycks växa ifrån det och ångrat sig.
Citera
2024-08-25, 23:00
  #15
Medlem
Schicklgrubblares avatar
Man berättar om HIV, AIDS och pedofili. Satanism, Sodom och Gomorra och vad som händer med ett land där alla är feminina bögar.
Citera
2024-08-26, 15:20
  #16
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Men jag undrar ändå, hur hanterar man barn som tycker det är spännande med HBTQ? Hur minimerar man risken att ens egna barn blir intresserade av sådan smörja?

Det är en fas i livet. Tjejer i den åldern vill bekräfta sin kvinnlighet, och det kvinnligaste du kan göra 2024 är att liera dig med bögarna. Det är ett sätt att bekräfta sin kvinnlighet, och paradoxalt nog också sin heterosexualitet.
Motsvarande grej för killar är att ogilla bögar och invandring. Då är man en riktig snubbe.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in