• 2
  • 3
2024-08-29, 22:59
Medlem
SirPryces avatar
Nu säger visserligen min intuition mig att trådstartaren trollar , men likväl så tror jag att det är fullständigt naturligt för oss att uppleva, i synnerhet, mörka och tätvuxna skogar (tänk "Gamla skogen" och "Mörkmården" i LOTR ) som hotfulla och betryckande . Detta oaktat ev "paranormala" eller naturliga fysikaliska orsaker till vår obehagskänsla .
Senast redigerad av SirPryce 2024-08-29 kl. 23:49.
Citera
2024-10-15, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlasLund
Låter inte bra det här, speciellt med tanke på barnets vittnesmål om att det är en läskig skog.
Vad du först och främst bör göra är att ladda ner en app som du kan mäta elektromagnetiska fält med, då kan du ta med dig någon och gå dit och få en uppfattning om hur stort problemet är.

Ger appen bara enstaka utslag är det ganska lugnt men börjar det flippra totalt så är det bäst att hålla sig undan.

Du kan också kolla med kyrkan om det finns någon gammal präst eller nåt som kanske vet lite om historien kring platsen. Vad som helst kan ju ha hänt där. Kanske var det en avrättningsplats för häxor eller nåt.

Läskigt hur som… Hoppas det går bra!

Lycka till!

Edit: Glömde tipsa om en bra app som jag själv använder. Sök på Ghost detector spirit hunter.

App.
Citera
2024-10-15, 23:55
Medlem
Sluta prata om elektromagnetiska mätare som om ni skulle lärt er något av Ghost Adventures på Disvovery för att härmas utan att tänka egna rationella tankar. Varför inte mäta UV, luftfuktighet, vind eller ljudförändringar?
Ge mig ist location för denna skogsglänta så ska jag gå dit och med helt normal teknik á 2024:
1.Mäta allt ovanstående.
2.Filma allt i minst 4K (eller 8K)
3. Ljudinspela med binurala mikrofoner. (Zoom H4 eller liknande diktafon)
4. Strö ut mjöl efter mig samt inköpa rök på burk (sån för discotek) och spraya efter mig, för att se om något trampar ner på mjölet eller bryter röken efter mig.
5. Mäta temperaturförändringar med laser, såna som brandmän använder för att upptäcka heta temperaturer i innerväggar.
6. Prata om mina egna känslor opartiskt såsom rädsla, temperatur, tryckande känsla/obehag etc.

Så, inväntar location så får ni en youtubevideo med detta eller så gör du det själv, allt ovan kan inhandlas på teknikmagasinet för under 2000kr. 4K kameran har du redan, i fickan. 8K om det är Samsung. Kör eller ge mig uppdraget.
Citera
2024-10-15, 23:55
Medlem
Det kan vara enter som inte vill ha folk där.

Inte nödvändigtvis enter som i LoTR men seriöst så kan träd och växter kommunicera med varandra genom kemikalier och ljud.
Citera
2024-10-16, 02:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TierraDelFuego
Det kan vara enter som inte vill ha folk där.

Inte nödvändigtvis enter som i LoTR men seriöst så kan träd och växter kommunicera med varandra genom kemikalier och ljud.

Du menar fotosyntesen och löv som prasslar i vinden? Eller hade du belägg för vilka kemikalier och kommunikationssätt som annat bevisats? Det knakar i barken, morras och sprutar kemiska substanser helvilt. Knasigt att ingen någonsin någonstans på 1/3 del av jordens yta någonsin uppmärksammat detta förutom i LOTR. Enter alltså. Dem är bra på att vara tysta.
Citera
2024-10-18, 17:01
Medlem
Hoppsan, intensivt jobb och flera resor, har glömt att hålla koll i tråden. Snart hemma med mer tid att fundera på det här. Några koordinater ger jag givetvis inte då jag föredrar att vara anonym och vill stå på god fot med folk i trakten, dvs. rökmaskiner och mjöl känns inte aktuellt.

Jag lutar åt att först utreda infraljud eftersom jag vet att jag verkar störas mer än genomsnittet av (hörbara) lågfrekventa ljud. Kan berggrunden resonera infraljud också vintertid då allt är snötäckt (ofta ca 30-50 cm)?

Om jag trollar så vet jag inte riktigt vad den trollningen består av, tycker jag varit tydlig med att jag å ena sidan ”känner” nåt och å andra sidan försöker resonera mer logiskt kring vad upphovet kan vara. Kommer inte hålla på och försvara mig mot trollanklagelser, så nu vet ni varför jag lägger ingen/lite tid på såna inlägg. Alla behöver inte tro att jag är genuin och det är ok.
Citera
2024-10-28, 21:33
Har ett liknande område där jag bor där man känner sig extremt övervakad, får en känsla av att det bor andar där typ, även om jag normalt inte tror på sånt.

Hur som helst ger området mig en känsla av både obehag och välbehag på samma gång, när man lämnar området så är det som att man pustar ut och har ny energi.

Skogen har väl alltid skrämt oss människor, både björnar, vargar och andra aggressiva djur bor där och vi inkräktar väl på deras område lite, björnen har säkert full koll på oss medan vi har noll koll på den.

En gång är jag säker på att jag blev skrämd av en björn, hörde liksom stora tunga fotsteg på långt håll och då kände jag att nu är det bara att cykla allt du har för att komma ut därifrån.
Fy satan vad rädd jag var, har sett björn där tidigare så.

Jag får också känslan av att vara övervakad av någon högre makt när man går i skogen, området känns på något sätt som det är kamerabevakat.
Citera
2024-10-28, 21:43
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Jag förstår att det verkar spännande att börja fundera på andar, spöken och annat oknytt. Men jag vill vara lite tråkig och föreslå infraljud.

Funderade i samma banor. Han som gick vilse råkade troligen ut för detta, då man vad jag fattar leda till att man känner sig som man var vilse.
Citera
2024-11-03, 10:06
Medlem
Det kan va så att någon har blivit mördad i den skogen..flera har hittats döda i olika skogar..ta reda på det...vilken del av Sverige är detta
Citera
2024-11-03, 11:12
Medlem
Gamla galgbackar (avrättningsplatser) verkar vara vanliga sådana platser.
Om det är lågland f d sankmark kan det ha varit en offerplats från mycket tidigare.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in