Citat:
Ursprungligen postat av
Nospheratu
Infraljud är alltså lågfrekvent ljud som inte är hörbart för människor. Däremot kan infraljud framkalla rädsla och ångest hos både människor och djur. Jordbävningar framkallar infraljud, och det är välkänt att hundar börjar skälla och bete sig förvirrade strax före jordbävningar. En hel del personer får på samma vis plötsliga symtom som illamående, ångest och oförklarlig rädsla före en jordbävning. Varpå en hel del personer inbillar sig att de är synska medium som kan känna om det blir jordbävning på något övernaturligt vis.
Bra teori!! Allt naturligt behöver uteslutas innan man funderar på övernaturliga fenomen.
Infraljud: Eko mellan några berg? Infraljud har längre våglängd än hörbara ljud så då bör bergen befinna sig på ganska långt avstånd (gissningsvis några hundra meter, har inte exakt kollat våglängden).
------
Övernaturligt.
Meeen jag har varit med om samma upplevelse, i en liten skog nära mitt bostadsområde där människor nästan aldrig går.
Flera har tappat orienteringen där och kom ut ur skogen på fel ställe.
Jag tyckte det var bra med en skog för mig själv men att känslan av olust, att vara iaktagen och ibland konstiga fenomen som jag inte vill förklara på flashback gjorde att jag sökte mig till andra platser längre bort där skogen hade en mer fridfull energi.
Men jag har plockat naturmedicin i den olustiga skogen och därför återkommit varje år.
Det finns stenblock med skålgropar, rösen med skärvsten och några gravar från brons-eller järnåldern.
Efter att ha bett och mediterat på många platser i denna otrevliga skog sa mig min intuition/ "fantasi" att det nog hänt ett antal trauman i området och att i alla fall ett par olika tidsperioder de senaste 3000 åren så har människor där fram-manat ond magi mot sina fiender.
Jo, ett par gånger fick jag märkliga drömmar efter jag varit i området, som om folk som levt där för lääänge sedan besökte mig.
Detta går såklart inte alls att bevisa objektivt.
Men jag har ju ett starkt andligt beskydd avv Universums skapare när jag lever efter Guds budord, så jag började ändra energin på platsen.
Min metod är att läsa Psaltarpsalmer på de jobbigaste platserna.
Den dystraste platsen var mörk även när solen sken, men där satt jag och läste psalmer till dess det blivit så mörkt att jag inte såg texten och sedan fick gå försiktigt i det svaga ljuset för att inte trilla i mörkret i skogen.
Och det blev bra energi där sedan.
Sedan tror jag det finns väsen på platsen också, en övernaturlig fauna av varelser.
Inte heller detta går att bevisa, jag vet bara vad jag upplevt.
Därefter läste jag bort dålig energi på de andra jobbiga ställena vid ett par andra tillfällen.
Jag minns det obehagliga jag upplevt på dessa platser, men idag är det fin rofylld energi där.
Jag är tacksam för att jag får uppleva spännande saker, oavsett om hjärnan fantiserar ihop allt eller det är verkligt. Men andra upplevde ju oxå liknande saker i området.