Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-08-26, 16:35
  #25
Medlem
PappaTribes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshan
Det finns inga vinnare under solen. Kanske polis-mesen själv borde medicinera/knarka bort sin rädsla då som lösning och komma in i matchen.
Han inser vilken förlorare han är när inte ens hans egna backar honom.

Det är nog tamefan lika många som knarkar i poliskåren, så det är kanske den vägen han får ta i slutändan ändå.
Citera
2024-08-26, 17:32
  #26
Medlem
PotatisHulkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Och du har gjort absolut INGENTING för att polisen skall ha haft att dig att göra, eller är det bara för att de gjort sitt jobb? Tror på det senare ioch att ditt liv i den hårda skolan inte var för dig, lille vän. patetisk är vad du är!

Nazisterna gjorde också bara sitt jobb, anser du därmed att de också kan befrias från all skuld?
Citera
2024-08-26, 19:04
  #27
Medlem
HoegstaRoevhaalens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polis2010
Jag har levt under dödshot i minst 7 år och har inte fått något hjälp av myndigheter. Trots jobb inom polisen i 25 år. Finns det andra som har liknande upplevelser.
Jodå. "Polisen" är fruktansvärt dåliga. Dom försöker inte ens. Jag har ganska många kvinnliga vänner med väldigt seriösa dödshot som delvis sätts i verket. "Polisen" gör ingenting. Dom fokuserar mer på att åka runt och trakassera och förfölja människor på stan dagtid. Betala inte skatt. Delar av det går till "polisen", tyvärr. Jag har själv haft mindre seriösa dödshot, fast med VÄLDIGT hårda ord och har blivit utsatt för mycket brott och våld. Uppklarningsprocenten är 0 procent. Man blir bara förbannad på "polisen" och dom är Sveriges allra största skam. Om du är rik och blir utsatt för dödshot är det kanske en annan femma? "Polisen"s arbete idag går mest ut på att skydda dom rika från dom fattiga. Återigen: betala inte skatt!
Citera
2024-08-26, 19:08
  #28
Medlem
HoegstaRoevhaalens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshan
Poliser är ynkryggar.
Där sa du några sanna ord. Lata, rädda ynkryggar är vad dom är. Situationen i Sverige är ohållbar med dom här lata, rädda ynkryggarna. Det finns knappast någon lösning i Sverige i sikte heller. Tyskland - hilfe! Skicka hit polizei och läxa upp svensk "polis" och utför lite riktigt polisarbete.
Citera
2024-08-27, 00:56
  #29
Avstängd
johnjozefssonrisess avatar
Jag är f.d. yrkesmilitär.
Jag blev vittne till saker jag inte egentligen skulle se under en av mina turer - vilket gav mig förödande konsekvenser.
Flera år senare lever jag i skuggorna i rädsla om att bli förd ut i ljuset och dödad.
Citera
2024-08-27, 00:59
  #30
Medlem
Polis2010s avatar
Jo jag har varit rädd tidigare men det har mattats av senaste året. Träffar på de MENA och deras springpojkar som hotar då och då. Nu hoppas jag att de gör något eftersom jag vet var fem av dom bor. Det vet de också. Men visst har jag varit väldigt rädd eftersom jag såg det som min plikt att göra det jag gjorde. Nu har jag byggt upp nätverk och egna vapen.
__________________
Senast redigerad av Polis2010 2024-08-27 kl. 01:01. Anledning: Tillägg
Citera
2024-08-27, 01:25
  #31
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polis2010
Jo jag har varit rädd tidigare men det har mattats av senaste året. Träffar på de MENA och deras springpojkar som hotar då och då. Nu hoppas jag att de gör något eftersom jag vet var fem av dom bor. Det vet de också. Men visst har jag varit väldigt rädd eftersom jag såg det som min plikt att göra det jag gjorde. Nu har jag byggt upp nätverk och egna vapen.
Hot är extremt vanliga. Vad är det som gör att du tar just dessa på allvar?

Hur ställer sig kollegorna?
Är du ingripandepolis?
Hur tänker du med de poliser som jobbar mot grov brottslighet?
Citera
2024-08-27, 01:30
  #32
Medlem
HLundborgs avatar
Eller hur! Bara för att man är paranoid så betyder inte det att de jävlarna inte är ute efter en...
Citera
2024-08-27, 01:32
  #33
Medlem
Polis2010s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Hot är extremt vanliga. Vad är det som gör att du tar just dessa på allvar?

Hur ställer sig kollegorna?
Är du ingripandepolis?
Hur tänker du med de poliser som jobbar mot grov brottslighet?
Jag kan inte svara på frågorna eftersom till och med MENA kan läsa dessa och då förstå att detta är jag. Hoten har pågått i 2-2 1/2 år. Har bara inträffat i miljö utanför jobb. Alltså i brevlådan eller i närheten av hemmet. Mer går inte att skriva
Citera
2024-08-27, 02:23
  #34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polis2010
Vittnade inte på rättegång utan pekade ut vilka de skyldiga var och DNA, finger och telefonavlyssning skötte den delen.

Hur dags tog du dina tabletter senast?
Citera
2024-08-27, 02:54
  #35
Medlem
Kapuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Och du har gjort absolut INGENTING för att polisen skall ha haft att dig att göra, eller är det bara för att de gjort sitt jobb? Tror på det senare ioch att ditt liv i den hårda skolan inte var för dig, lille vän. patetisk är vad du är!

Jag hade själv ett dödshot över mig - de hotade mig och min familj när jag jobbade på ett ungdomsfängelse inom SIS, för xx antal år sedan... Var inte kul och man undrade hela tiden vem av de intagna det var som hade satt igång det hela - en aning pparanoid blev jag och hämtade min bonusdotter överallt, trots korta avstånd hem.

Fick heller ingen hjälp då det ansågs tillhöra jobbets realiteter.

Om du menar att göra sitt jobb är att misshandla 14-15 åringar så tycker jag att dom gör ett dåligt jobb. Dom hånar dig och ljuger för dig. Det är just därför jag hatar dom. Poliser är mobbare och förtjänar att brinna i helvete.

Titta på dig själv, kallar mig patetisk utefter dina egna fördomar. Jag skulle vilja pissa på din dotter din Hora.
Citera
2024-08-27, 03:05
  #36
Medlem
DroneXR7s avatar
Nu vet du hur vi känner när vi ser en polisbil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in