Citat:
Ursprungligen postat av
admin
Om din kompis inte får aktiveringsmejlet beror det sannolikt på att e-postklienten tolkat mejlet som skräppost, eller att personen har råkat registrera sig med en felstavad adress, alternativt försöker registrera sig med en adress som redan används av ett annat konto.
Det registreras flera hundra konton varje dygn, och majoriteten (+90%) aktiverar sitt konto omgående. Det finns alltid vissa som inte aktiverar sitt konto, och detta antal har inte ökat med tiden. Snarare tvärtom. Går vi tillbaka 5-10 år så var det betydligt fler som inte aktiverade kontot.
För att ta ett exempel. Igår kväll mellan klockan 23-24 så registrerades det sammanlagt 13 konton på forumet. Samtliga har verifierats, vilket hade varit omöjligt ifall aktiveringsmejlet inte skickades ut.
admin
E-postadressen är trippelkollad efter detta svar, och problemet kvarstår. Mailen finns inte på några som helst konton då det är helt nya adresser, dels skapade via alias på Protonmail och dels genererade via iCloud. Harakiri-mailen är helt slumpade och chansen att alla de skulle vara tagna är väl näst intill obefintliga.
Inga mail till någon av dessa adresser. Det används inga klienter så som Outlook eller Thunderbird, utan endast webbaserade. Vid sökning efter "Flashback" i sökfältet så hittas inga mail, och det finns inget i sopkorgen.
Däremot provade vi idag att skapa en helt ny gmail-adress, och aktiveringsmailet kom tämligen omgående. Jag vet att jag låter som en korkad användare som inte kan hitta mail, men skulle ändå säga att det krävs viss efterforskning här. En användare i tråden har dessutom haft samma problem.
Angående neka legitima konton så var jag lite sarkastisk.
Sammanfattningsvis så skickas mail, precis som du säger, men vissa domäner verkar blocka detta. Annars hade vi inte fått mail till gmail. Det kan ju vara en idé att gå igenom de senaste registrerade kontona och se om ni hittar några harakiri, protonmail eller iCloud där.
Ni kan ju prova registrera ett nytt konto, gå in på harakirimail.com och ta en random e-post, för att se om ni får aktiveringsmailet.