Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2024-08-28, 16:22
Medlem
Tror inte på hela alpha, sigma tramset men kan ändå inte låta bli att fråga. Det sägs ju att en alpha aldrig tar skit, har råg i ryggen och står upp för sig själv. Hur reagerar en alpha i följande situationer och varför:
- Blir skälld på av chefen
- Har gjort något fel
- Blir trakasserad av slödder på stan
Citera
2024-08-28, 16:53
Medlem
En Alfa ÄR chefen.
Citera
2024-08-28, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ryzztroll
Tror inte på hela alpha, sigma tramset men kan ändå inte låta bli att fråga. Det sägs ju att en alpha aldrig tar skit, har råg i ryggen och står upp för sig själv. Hur reagerar en alpha i följande situationer och varför:
- Har gjort något fel

En riktig Alpha bryr sig inte om någon skäller eller trakasserar. Händer dessutom normalt inte en Alpha, men eftersom andra är som de är kan det hända, men är då sällan värda att slösa energi på.
En riktig Alpha står för de han gjort, hur rätt eller fel det än må vara för andra. Chefen vet därför att det inte är lönt att skälla, för en riktig Alpha kommer rätta till sitt fel själv.
Många förknippar Alpha med aggressivitet. Själv märker jag mest motsatsen, att riktiga Alpha är de som behöver vara minst aggressiva för att få saker att hända eller ta sig ur situationer.
Citera
2024-08-28, 17:00
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plasket
En Alfa ÄR chefen.

Ja, detta är det enda rimliga svaret.

Sen finns det idioter som tror sig vara alfa men om det finns någon på en arbetsplats så är det chefen.
Citera
2024-08-28, 17:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ryzztroll
- Har gjort något fel
Beror på, i fria länder så tar man till händerna men men vi lever i ett cuckland.

1. Tar chefens plats och sparkar honom.
2. Beror på
3. Beror på

Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk
Det vet ingen, eftersom att en riktig alfa aldrig får uppleva något av dessa beta situationer du listar.
Trakasserad av slödder på stan?

Citat:
Ursprungligen postat av NyaHenrikss
En alfa bajsar på chefens skrivbord, snyter sig i gardinerna och smäller igen dörren efter sig.
På allvar?
Citat:
En Alfa ÄR chefen.
Inte alltid haha dum eller?
Citat:
Ursprungligen postat av Musikopp
Vad skulle Chuck Norris ha gjort?
Va?
Citat:
Ursprungligen postat av Kapitalistkalle
Ja, detta är det enda rimliga svaret.

Sen finns det idioter som tror sig vara alfa men om det finns någon på en arbetsplats så är det chefen.
Inte alls.
Citera
2024-08-28, 17:11
Medlem
Kapuffs avatar

Jag har otroligt svårt för när någon höjer rösten åt mig. Folk brukar snappa upp det direkt. Om inte så förklarar jag det för personen. Går det inte in i huvudet på honom fortsätter jag förklarar jag det igen men eftersom jag blivit riktigt irriterad vid det laget så uttrycker jag mig på ett sätt han förstår. Jag svarar inte på någonting tills han slutat gapa

- Har gjort något fel

Har jag nu mot förmodan gjort något fel så får jag självklart stå för det. Om nödvändigt ber jag om instruktioner så det inte blir fel igen.

Förolämpar personen grovt och försöker provocera fram ett bråk. En hård knuff eller en dansk skalle och följer upp med en stenhård rak höger. Står han fortfarande upp backar jag några steg och rusar fram med en tryckspark i bröstet eller ansiktet beroende på hur lång han är.

Är det en stor tuff jävel med polare och jag vet att jag inte kan spöa dom, så förolämpar jag personen grovt och sedan får vi se vad som händer. Ibland får man vara beredd på att ta någon smäll. Att ta tag i huvudet och ge ett knä ansiktet brukar fungera efter danska skallen och högern i en snabb kombination.
Citera
2024-08-28, 17:21
Medlem
Jordgubbes avatar
Hur skiljer man nu i språket vad trådstarten avser och hela nya generationen, som råkar kallas detsamma? Sen tänkte jag på de där överbetalda mäklarna i million dollar listing, vet inte om de skulle kallas alfa, men de tar ju rätt mycket skit från både chefer och kunder, så jag tror inte att svaret är att ta kommandot i varenda liten ordväxling, det är osmidigt och mer rättshaverist än alfa.
Citera
2024-08-28, 17:31
Medlem
henrikos avatar
Citat:
En Alfa ÄR chefen.

Jaså. VD då antar jag. Vanliga chefer har ju oftast en chef. Fast VD kan ju ha en styrelse som bestämmer över sig. Sitter "Alfa" i styrelsen?
Citera
2024-08-28, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Jaså. VD då antar jag. Vanliga chefer har ju oftast en chef. Fast VD kan ju ha en styrelse som bestämmer över sig. Sitter "Alfa" i styrelsen?
Hur autistisk är du?
En riktig Alfa äger sitt företag och anställer bara underhuggare. I styrelsen har han nickedockor som lyssnar på den store ledaren. Inga beslut fattas utan hans samtycke. Samtliga anställda får finna sig i att bli behandlade som de förtjänar.
Skulle någon i styrelsen våga gå emot ledaren så elimineras denne tillsammans med sin familj och eventuella vänner.
Citera
2024-08-28, 17:44
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Hur autistisk är du?
En riktig Alfa äger sitt företag och anställer bara underhuggare. I styrelsen har han nickedockor som lyssnar på den store ledaren. Inga beslut fattas utan hans samtycke. Samtliga anställda får finna sig i att bli behandlade som de förtjänar.
Skulle någon i styrelsen våga gå emot ledaren så elimineras denne tillsammans med sin familj och eventuella vänner.

Jag kunde ju inte veta att du menade ägaren när du skrev chefen.
Citera
2024-08-28, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Jag kunde ju inte veta att du menade ägaren när du skrev chefen.
Det är okej, jag uttryckte mig lite oklart.
Citera
2024-08-28, 17:48
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iavqiao3

Inte alls.

Fråga vilken vargflock som helst och se om de håller med dig.

Det finns många tjuriga gubbar som ”inte tar skit” på arbetsplatserna. Det betyder inte att de är alfa. Faktum att det förvånande ofta är precis tvärtom.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in