• 1
  • 2
2024-08-28, 22:11
Medlem
Dr.fisks avatar
Efter nästan 9 veckor ren på lyrica och tramadol så blev det ett spontant återfall på just tramadolen. Jag bor i Spanien så jag gick en kväll förbi de kära apoteket som säljer tram. Så tänkte "jag köper en box 50mg och tar två kartor och ger bort resten", sagt och gjort... MEN jag åt bara en karta och gav bort den 5e också till polaren.
Det här är det blir att jag bestämde mig att inte ens försöka "bara en kväll". Jag blev dålig i 3 dagar på 500mg tramadol.

Jag tror nästan ett återfall är behövligt i vissa fall så man får verkligen in i skallen att det går inte...
Jag vet inte vad jag vill få ut av tråden.
Är det fler som gjort samma?
Är återfall en del av tillfrisknandet? Jag är nu 1.5v fri från återfallet och mår prima fisken idag. Sover gott, har aptiten tillbaka och brainzapsen är gone.

Kom nu på vad jag kanske skulle vilja få ut.
Vad gör NI när suget kommer så hårt för att få bort det?
Jag vill inte knarka, jag gör det 80% av tristess och 20% av ångest. Jag måste hitta nya hobbys. Tar gärna emot tips förutom gym, det är redan ett gymkort på väg hit

Må bäst och hoppas ni lyckas ta er ut skiten.

Mvh / knarkare sedan 2007
Citera
2024-08-28, 22:52
Medlem
buhbyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.fisk
Är återfall en del av tillfrisknandet?

yes, det är mer normalt med återfall än att någon bara slutar.

Pröva och ge upp något mindre först? typ cigaretter först i 30 dagar?
Citera
2024-08-28, 22:54
Medlem
Dr.fisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buhbye
yes, det är mer normalt med återfall än att någon bara slutar.

Pröva och ge upp något mindre först? typ cigaretter först i 30 dagar?
Har slutat med cigg och snus också. Varit utan i ish 3-4 månader. Det är INGA problem då har jag ändå snusat i princip en dosa om dagen sedan jag var 14. Är 36 idag.
Citera
2024-08-28, 22:58
Medlem
buhbyes avatar
Citat:
Har slutat med cigg och snus också. Varit utan i ish 3-4 månader. Det är INGA problem då har jag ändå snusat i princip en dosa om dagen sedan jag var 14. Är 36 idag.

Bra jobbat där.. Håller på att försöka sluta jag med. Om jag förstår det här med beroenden rätt, så är det många bäckar små som trillskas. Affärer eller sånt som behöver betas av?

Tricket när man faller dit igen är att vara schysst mot sig själv, och sedan börja med att sluta.
Senast redigerad av buhbye 2024-08-28 kl. 23:25.
Citera
2024-08-28, 23:21
Medlem
DroneXR7s avatar
Citat:
Efter nästan 9 veckor ren på lyrica och tramadol så blev det ett spontant återfall på just tramadolen. Jag bor i Spanien så jag gick en kväll förbi de kära apoteket som säljer tram. Så tänkte "jag köper en box 50mg och tar två kartor och ger bort resten", sagt och gjort... MEN jag åt bara en karta och gav bort den 5e också till polaren.
Det här är det blir att jag bestämde mig att inte ens försöka "bara en kväll". Jag blev dålig i 3 dagar på 500mg tramadol.

Jag tror nästan ett återfall är behövligt i vissa fall så man får verkligen in i skallen att det går inte...
Jag vet inte vad jag vill få ut av tråden.
Är det fler som gjort samma?
Är återfall en del av tillfrisknandet? Jag är nu 1.5v fri från återfallet och mår prima fisken idag. Sover gott, har aptiten tillbaka och brainzapsen är gone.

Kom nu på vad jag kanske skulle vilja få ut.
Vad gör NI när suget kommer så hårt för att få bort det?
Jag vill inte knarka, jag gör det 80% av tristess och 20% av ångest. Jag måste hitta nya hobbys. Tar gärna emot tips förutom gym, det är redan ett gymkort på väg hit:)

Må bäst och hoppas ni lyckas ta er ut skiten.

Mvh / knarkare sedan 2007

Drogfri tid är en färskvara. För 20 år sedan slutade jag dricka och knarka i ca: 5 år. Då kändes ett återfall som värsta grejen och det var en ständig kamp. Alkoholen var extra svårt eftersom det finns överallt och alla dricker.

Idag kan jag helt klart säga, med över 30 års erfarenhet av droger att hasch/weed är det finaste som finns. Gå över till att röka så slipper du suget efter tram. Du bor ju i Spanien så det borde ju finnas cannabis klubbar att gå till?

Ett återfall är inte en del av tillfrisknandet men droger är en del av livet. Man måste ta dom droger som inte skadar hälsa och själ bara.
Citera
2024-08-28, 23:25
Medlem
Sefiruzs avatar
Återfall är skitsnack, är man suger en dag så är man, bara glömma att det hände och fortsätta som vanligt.
Citera
2024-08-28, 23:40
Medlem
Dr.fisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroneXR7
Drogfri tid är en färskvara. För 20 år sedan slutade jag dricka och knarka i ca: 5 år. Då kändes ett återfall som värsta grejen och det var en ständig kamp. Alkoholen var extra svårt eftersom det finns överallt och alla dricker.

Idag kan jag helt klart säga, med över 30 års erfarenhet av droger att hasch/weed är det finaste som finns. Gå över till att röka så slipper du suget efter tram. Du bor ju i Spanien så det borde ju finnas cannabis klubbar att gå till?

Ett återfall är inte en del av tillfrisknandet men droger är en del av livet. Man måste ta dom droger som inte skadar hälsa och själ bara.
Jag har en klubb 60m från min port (i Barcelona) jag har rökt sedan 2008, kommer aldrig sluta. Det var faktiskt just hasch och loperamid som gjorde att jag klarade bli fri.(även alla andra gånger jag tänt av också). Så är beredd att hålla med dig.
Citera
2024-08-28, 23:41
Medlem
Dr.fisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sefiruz
Återfall är skitsnack, är man suger en dag så är man, bara glömma att det hände och fortsätta som vanligt.
Jag försöker tänka så med. Men är ju självklart oroad för kommande återfall ändå. Jag kommer säkert få för mig inom några månader igen att det kanske funksr med just en kväll endast. Vilket jag har fått på papper att det inte gör...
Citera
2024-08-28, 23:48
Medlem
Sefiruzs avatar
Citat:
Jag försöker tänka så med. Men är ju självklart oroad för kommande återfall ändå. Jag kommer säkert få för mig inom några månader igen att det kanske funksr med just en kväll endast. Vilket jag har fått på papper att det inte gör...

Haha papper på? Lita på dig själv istället inte någon jävla myndighetsperson eller läkare, de snackar bara skit. Du fixar det här tror jag, lita på dig själv, meditera varje morgon och kväll osv, förlåt alla som gjort dig illa osv och finn gud np.
Citera
2024-08-28, 23:51
Medlem
Dr.fisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sefiruz
Haha papper på? Lita på dig själv istället inte någon jävla myndighetsperson eller läkare, de snackar bara skit. Du fixar det här tror jag, lita på dig själv, meditera varje morgon och kväll osv, förlåt alla som gjort dig illa osv och finn gud np.
Jag menade av mig själv "fått det svart på vitt" osv.😄 dåligt formulerat. Druckit 3 snabba öl för sömnen, är nog därför.
Citera
2024-08-29, 00:08
Medlem
Sefiruzs avatar
Citat:
Jag menade av mig själv "fått det svart på vitt" osv.😄 dåligt formulerat. Druckit 3 snabba öl för sömnen, är nog därför.

Ao tror jag är uppe i 12 st sjukommatvåan ikväll, men hatar med denna offer mentaliteten med återfall och skit, det är beta male beteende som fan. Du gjorde ett bra jobb som höll uppe så länge helt enkelt, och du kommer lyckas igen. Bara glöm bort att det hände och försök igen =D
Citera
2024-08-29, 00:19
Medlem
DroneXR7s avatar
Citat:
Jag har en klubb 60m från min port (i Barcelona) jag har rökt sedan 2008, kommer aldrig sluta. Det var faktiskt just hasch och loperamid som gjorde att jag klarade bli fri.(även alla andra gånger jag tänt av också). Så är beredd att hålla med dig.

Fist bump Min polare blev ihjälhuggen av sin polare när dom började tjafsa om några cd-skivor. Han förblödde och det var en hel pool av blod i vardagsrummet. Tram+sprit är destruktiva droger så håll det i minnet.

Låt det inte gå så långt att det ger dig en konsekvens. Anledningen till att du vill lägga ner tramadol är ju för att det är destruktivt eller hur? Det låter ju inte som att du är beroende utan tog det i ren tristess. Det är grymt beroendeframkallande du vet. Jag har tagit en hel del och supit på dom. Vi gjorde så. Det var vad folk gick på, så det är inte så att jag sitter och predikar.

Röka spliff är bara chill.

Som hobby kan du ju fixa en flummig ödla typ en större gecko och ett terrarium du kan inreda. Jag har 2 leopard geckos, skit flummiga. Dom smyger på bytet från blinda vinkeln och gör en attack. Så coola att latcha med. Jag odlar växter från frön. Palmer men oxå Peyote, magiska svampar samt cannabis. Det håller mig sysselsatt och ger sinnesro. I barcelona måste det finnas frön du kan plocka lite överallt.

Din hora! Fan får komma och hälsa på då lol? Barcelona är sjukt nice.
Senast redigerad av DroneXR7 2024-08-29 kl. 00:38.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in