Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-08-30, 12:00
Medlem
Bravo Turkiet och Erdogan!

Men Expressen och Aftonbladet beskriver de "anhängare". Suck.

Citat:
Enligt inrikesminister Ali Yerlikaya greps de misstänkta i flera olika städer över hela landet, däribland Istanbul och huvudstaden Ankara.

Sedan ett drygt år tillbaka uppges över 3 600 personer med misstänkta kopplingar till jihadistgruppen ha gripits i Turkiet.

https://www.expressen.se/nyheter/var...-is-anhangare/
Citera
2024-08-30, 12:08
Avstängd
De står ju medlemmar?
Är man inte en terrorist / medlem om man är en anhängare menar du?

Sjukt att turismen lever i turkiet trots alla dessa terrorister i landet. Ofattbart många gripna i år
Citera
2024-08-30, 12:15
Medlem
Svårt förstå sammanhangen i detta. Vi vet ju att det kryllar av IS-sympatisörer i de trakterna vilket också är logiskt. Islamska Staten erövrade militärt stora områden och härjade. Inte i Turkiet men väl i Syrien, Irak. IS nedkämpades och många sitter nu i fångläger.

Men långtifrån alla hamnade i fångläger. Många är i Turkiet.

Jag tycker inte det är uppseendeväckande att Turkiet har det här problemet. Det man kan fråga sig är om det är några oskyldiga som drabbas av arresteringar.

Jag tror att Turkiet kommer ha den här kampen mot IS i många år, det är ett ständigt pågående problem och det är bra att Turkiet är aktiva i den kampen så att inte IS växer sig starka igen.

Det kan man inte säga om Sverige.

Från wikipedia:
"I oktober 2020 beslutade kurdiska myndigheter att inte släppa IS-medlemmar med svenskt medborgarskap eftersom de inte litade på att svenska myndigheter skulle lagföra dem för deras brott. Detta ställningstagande gjordes med hänsyn till offren för Islamiska Statens gärningar."
Senast redigerad av SecretGarden352 2024-08-30 kl. 12:27.
Citera
2024-08-30, 19:52
Avstängd
Jag trodde världen hade krossat is😂😂😂
Citera
2024-08-31, 20:34
Avstängd
Melancholymans avatar
Jag trodde IS hade försvunnit efter att man tog slut på kalifatet, men tydligen har de varit aktiva fortfarande efteråt, och inte i så liten skala. Det var bara nyheterna som slutade ta upp det. Men det är inget nytt, bara läsa om Luxxor, det har varit likadant hela tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in