Citat:
Ursprungligen postat av
borrow
För min framtid planerar jag att invandra till ett afrikanskt land i framtiden.
Ursprungligen hade jag fördomar mot svarta efter att ha läst provokativa artiklar, men efter att ha läst tankarna från människor från olika afrikanska länder på Internet bestämde jag mig för att flytta till ett svart land.
1. Social kultur är konservativ. De hatar förvånansvärt hbtq-personer och feminism. Det fick mig att tänka mycket när jag såg många svarta afrikaner kritisera OS i Paris.
2. Födelsetalen är hög. Även om befolkningen minskar i de flesta regioner, är afrikanska länder de enda länder där befolkningen ökar. Det råder ingen tvekan om att det kommer att ge ekonomisk tillväxt.
3. Du kan sikta på en uppgång i växelkurserna. För närvarande har afrikanska länder låga inkomster eftersom de är utvecklingsländer. Därför, om du arbetar hårt och byter pengar för att bo där, kommer du att bli rik.
Så jag överväger allvarligt att flytta till länder som Kenya, Ghana, Rwanda och Botswana. Men är det möjligt för människor av andra raser än svarta att anpassa sig till det lokala samhället?
Jag skulle till exempel vilja bli absorberad i samhället där, men jag är inte säker på hur det lokala samhället är.
Hmm du ger sken av att vara förnuftig som tar hänsyn till länders ekonomi och annan utveckling, men är osäker på hur det lokala samhället är! Och du vill flytta dit?! Pang på bara.
Du säger inget om hur reserfaren du är sen tidigare. Har du åkt Svens Bussresor till Prag, och vallats runt på museum som en skolresa? Fått en matkupong av chauffören vid en Autobahnmack som färdkost, och allt var förbetalt innan avfärd?
Och nu planerar du att knalla in på Mogadishus bankkontor med en kasse dollars för att öppna konto och fråga om det finns ett stycke mark du kan köpa loss? Right?
Jag har sneglat lite på resor till Afrika. Jag har inga råd att ge om det ännu, det är för tidigt, mina planer har inte kommit så långt än. Men jag tänker mig att ta mig till nåt turistaktigt mål i Kenya och Tanzania för att njuta dess nektar. Troligen spräcka budgeten och eventuellt bidra till födelsetalen. För att sen utforska terrängen/folket/kulturen utanför turistbroschyrerna för att lära mig landet, sederna och hur man uppför sig, och givetvis farorna. Och se om man öht trivs.
Ungefär precis samma som jag gjorde i Thailand en gång i tiden. Världens mest exploaterade turistland kanske, men med det uttalat att du inte kan/får göra egen vinning.
Jag vet inte om du kan göra dig framgångrik i Afrika. Lagligt alltså.
Puttar du in stålars kanske du kan bli negerkung.