Tjenahallå!
Jag fick en varning från pbo när jag svarade på denna fråga som TS ställde till annan användare vilket jag tycker är ganska udda.
Är detta verkligen att anse vara trams eller off-topic?
Edit:
Jag påpekade också i separat PM då jag var irriterad och trött när jag svarade "Ja" på sista.
Jag fick en varning från pbo när jag svarade på denna fråga som TS ställde till annan användare vilket jag tycker är ganska udda.
Är detta verkligen att anse vara trams eller off-topic?
Citat:
Ursprungligen postat av anon42
Citat:
(FB) Jag vill klaga på en moderator/ett beslut av en moderator
Vänliga hälsningar
pbo /mod
Ursprungligen postat av pbo
Citat:
Ja.
Det är inte en bedömning jag delar. Varningen kvarstår och diskussionen avslutad.
Citat:
Vänliga hälsningar
pbo /mod
Citat:
Enligt den idealistiska definitionen så finns det överhuvudtaget inga veganer. Meningarna går dock isär gällande den praktiska där "så långt som är möjligt" kan diskuteras. Jag förbehåller mig dock rätten att påstå att inget annat än idealet är värdigt att tillskrivas namnet veganism.
Felaktigheten i det jag skrev är att det tillfälligt faktiskt existerar veganer. Jag har dock svårt att tro att de bjuder köttätare på middagar under de få dagar som de praktiserar sin veganism.
Det är inget trams. Trams är att kalla sig vegan och samtidigt åtnjuta en hel värld baserad på animaliska produkter.
Tycker du själv att dessa filosofiska funderingar runt veganism är on-topic i en tråd om relationer?
Citat:
Vänliga hälsningar
pbo /mod
Citat:
Ursäkta, men hur hör det inte till ämnet "Veganer som är ihop med köttätare, hur funkar det?" att veganer inte existerar?
Det fungerar ju inte att vara ihop med något som inte finns.
Jag tramsar heller inte utan det är min uppriktiga övertygelse. En övertygelse som, per definition, är korrekt.
Veganer existerar. Det vet du mycket väl. Alltså trams.
Citat:
Du har fått en varning för brott mot 0.03. Trams och off-topic.
Ämne: Veganer som är ihop med köttätare, hur funkar det?
Innan du kan posta fler inlägg på forumet behöver du först bekräfta att du har mottagit varningen. Klicka på följande länk för att bekräfta att du har mottagit meddelandet: Länk
Tramsinlägg
Ämne: Veganer som är ihop med köttätare, hur funkar det?
Citat:
Ja, veganer existerar inte. De förtär grödor som är beroende av pollinering och utnyttjar då djurens arbete och biologiska material för att överleva.
Innan du kan posta fler inlägg på forumet behöver du först bekräfta att du har mottagit varningen. Klicka på följande länk för att bekräfta att du har mottagit meddelandet: Länk
Tramsinlägg
Ursäkta, men hur hör det inte till ämnet "Veganer som är ihop med köttätare, hur funkar det?" att veganer inte existerar?
Det fungerar ju inte att vara ihop med något som inte finns.
Jag tramsar heller inte utan det är min uppriktiga övertygelse. En övertygelse som, per definition, är korrekt.
Vänliga hälsningar
pbo /mod
Enligt den idealistiska definitionen så finns det överhuvudtaget inga veganer. Meningarna går dock isär gällande den praktiska där "så långt som är möjligt" kan diskuteras. Jag förbehåller mig dock rätten att påstå att inget annat än idealet är värdigt att tillskrivas namnet veganism.
Felaktigheten i det jag skrev är att det tillfälligt faktiskt existerar veganer. Jag har dock svårt att tro att de bjuder köttätare på middagar under de få dagar som de praktiserar sin veganism.
Det är inget trams. Trams är att kalla sig vegan och samtidigt åtnjuta en hel värld baserad på animaliska produkter.
Vänliga hälsningar
pbo /mod
Ja.
(FB) Jag vill klaga på en moderator/ett beslut av en moderator
Vänliga hälsningar
pbo /mod
Edit:
Jag påpekade också i separat PM då jag var irriterad och trött när jag svarade "Ja" på sista.
Citat:
"Att kalla det för en diskussion är en överdrift. TS frågade om "Vegetarian eller vegan? Det är en jäkla skillnad."
Jag höll med det påståendet och förklarade varför. Det var ingen diskussion. Jag förklarade min ståndpunkt och hade inget vidare att diskutera i frågan."
Jag höll med det påståendet och förklarade varför. Det var ingen diskussion. Jag förklarade min ståndpunkt och hade inget vidare att diskutera i frågan."
Senast redigerad av anon42 2024-08-31 kl. 19:56.
Senast redigerad av anon42 2024-08-31 kl. 19:56.