Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-11-23, 15:19
Medlem
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Och om moderatorn då kort och gott säger "pga trams" accepterar ni då den förklaringen?
Nu är jag inte moderator och jag tänker inte gå in på detaljer i hur omröstningar går/gick till.
Citera
2024-11-23, 15:26
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Nu är jag inte moderator och jag tänker inte gå in på detaljer i hur omröstningar går/gick till.

My mistake. Hade för mig du var det sist jag kollade.

Men då misstänker jag att det är som jag först skrev. En moderator kan godtyckligt varna för 0.03 då den innefattar både trams och OT. Kollegorna vill inte lägga sig i alltför mycket utan stödjer moderatorn och därmed blir det lätt att man åker på ohörsamhet.

I vissa forum lättare än andra som t.ex Ryssland/Ukraina. Där är det bara den ena sidan som får skriva vad de vill och den andra hårdmodereras.
Citera
2024-11-23, 15:46
Medlem
Neksnors avatar
Citat:
My mistake. Hade för mig du var det sist jag kollade.

Men då misstänker jag att det är som jag först skrev. En moderator kan godtyckligt varna för 0.03 då den innefattar både trams och OT. Kollegorna vill inte lägga sig i alltför mycket utan stödjer moderatorn och därmed blir det lätt att man åker på ohörsamhet.

I vissa forum lättare än andra som t.ex Ryssland/Ukraina. Där är det bara den ena sidan som får skriva vad de vill och den andra hårdmodereras.
Varnar man godtyckligt finns risken att någon admin plötsligt inte anser att man ska vara moderator.
En viktig sak att tänka på när det gäller omröstningar om ohörsamhet är att det enda som meddelas är ett fällande resultat. Att en omröstning har startats eller att den har avslutats som friande meddelas inte.
Citera
2024-11-23, 19:36
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Varnar man godtyckligt finns risken att någon admin plötsligt inte anser att man ska vara moderator.
En viktig sak att tänka på när det gäller omröstningar om ohörsamhet är att det enda som meddelas är ett fällande resultat. Att en omröstning har startats eller att den har avslutats som friande meddelas inte.

Inte nödvändigtvis så länge man inte gör det kontinuerligt utan bara då och då. Att växla mellan olika användare kan också vara en fördel för att det inte ska bli alltför uppenbart. Sedan är frågan om admin ens bryr sig då jag frågade för ett tag sedan om det någonsin funnits någon moderator som fått kicken och fick till svar att det nästan aldrig hänt.
Citera
2024-11-23, 22:48
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Och om moderatorn då kort och gott säger "pga trams" accepterar ni då den förklaringen?

Det händer i omröstningar att varningar tas upp för diskussion och att man räknar bort dem om man anser att de inte håller. Dvs friar hellre än fäller.
Citera
2024-11-23, 22:52
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Det händer i omröstningar att varningar tas upp för diskussion och att man räknar bort dem om man anser att de inte håller. Dvs friar hellre än fäller.

Borde inte varningen tas bort helt och hållet då?
Citera
2024-11-23, 23:02
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Borde inte varningen tas bort helt och hållet då?

Det förekommer att varningar tas bort då ja.
Citera
2024-11-24, 00:16
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Varför tror du att alla varningar gås igenom vid ohörsamhetsomröstningar?

En verkligt rimlig fråga.
Jag tror inte påståendet är sant.

/VV
Citera
2024-11-24, 00:18
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
En verkligt rimlig fråga.
Jag tror inte påståendet är sant.

/VV

Inte jag heller, men tempeZZt är ju wannabemod och försvarar moderatorerna i alla sådana här trådar. Nu har moderatorerna sagt att det händer, men långt ifrån alltid.
Citera
2024-12-05, 19:12
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Jo det gör det! Har själv nyligen fått meddelande om att omröstningen friade mig och att mitt inlägg lagts tillbaka
Citera
2024-12-05, 19:36
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:

Varför inte?
Att meddela att en omröstning startats och sedan inte meddela att/om den avslutats, ter sig som ytterst märkligt.

/VV
Citera
2024-12-05, 19:41
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Varför inte?
Att meddela att en omröstning startats och sedan inte meddela att/om den avslutats, ter sig som ytterst märkligt.

/VV

Man lär ju märka att den avslutats ifall man blir avstängd. Däremot kan det vara värt att få veta ifall man blivit friad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in