Citat:
Ursprungligen postat av
pojkpingis
Jag förstår vad du kommer med för förslag. Jag hör vad du säger. Men du är uppenbarligen hemmablind, och frälst på din egen profetia. Det är okej. Men sprid inte nedsättande smörja och förringa människors svåra ångestproblematik.
Hur är psykoterapi, KBT, psykedelisk terapi och hälsosam livsstil "nedsättande smörja" och hur förringar jag någons problematik när jag förhåller mig till forskningen och litteraturen?
Citat:
Du verkar ha dille på benzo, och annat knark. Om du är så seriös som du utger dig för att vara, vet du mycket väl att psykofarmaka är en av nycklarna till ett drägligare liv för människor utsatta för GAD.
Jag kan gå med på att piller kan fungera bra som en tillfällig krycka för att man ska lättare kunna komma åt roten av problemet. Piller behandlar bara symtomen, det är ingen lösning på lång sikt.
Citat:
Forskningen du hänvisar till intresserar mig föga, det intresserar även övriga läkare i landet föga.
Att forskning inte är något som intresserar dig förstod jag redan i ditt första inlägg.
Citat:
Det du hänvisar till är ingen hemlighet, men svåra diagnoser kräver (i nio fall av tio) även medicinsk behandling. En kombination av de två är önskvärda.
Källa på att 9 av 10 med GAD kräver piller som behandlingsform?
Citat:
Men att be/rekommendera svårt utsatta att spola ner medicinen i toaletten och börja spela dragspel och jogga baklänges istället är svårt oseriöst. Över och ut.
Mirtazapin är skräp, det är därför jag ber henne spola tabletterna. Jag har inte rekommenderat någon att "spela dragspel" eller "jogga baklänges". Bara för att du inte förstår forskningen eller kan ta till dig vetenskaplig litteratur så betyder inte det att behandlingsformerna är flum. Att du tycker att forskning inte är relevant i sammanhanget säger ju mer om din förståelse än något annat