Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2024-12-16, 19:11
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Vinnare av game of the year p Game awards. Jag tycker kanske att det sger mer om ret som spelr d jag sjlv inte har ngot alternativ.

Jag skulle ge spelet 8/10 . De bsta banorna r de med tydlig Playstation koppling. Vissa banor tycker jag knns sjllsa jmfrt med Mario Odyseey exempelvis.

Hur som helst absolut ett kpvrt spel p rea om inte annat.

"Black Myth: Wukong has sold 20 million copies, making it one of the fastest selling games of all time."

"Astro Bot has sold 1.5 million"

Kul spel skert men det r trots allt ett PS5 exclusive spel som knappt slt ett skit. Astro Bot r det bst sljande PS5 spelet, men det r ocks fr barn medan Stellar Blade bara ligger ngra hundra tusen efter.

Nej, det var riggat 100%. Det kom ut s mnga bra spel i r att det mste sl rekord. S vinner Astro Bot.
Senast redigerad av Iwasbanned2 2024-12-16 kl. 20:07.
Citera
2024-12-16, 23:38
Medlem
UppmarksamhetsHoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Under ett r som nstan helt saknar stora spelhits frtjnar vl Astro Bot en trd och omnmnande. Bortsett frn DLC r detta det hgst betygsatta spelet fr ret so far med sina 94. Skapade av Japanska spelutvecklarna frn Team Asobi, eller tidigare Japan studios r detta ett klassiskt mer old school plattformsspel med maskotkaraktren Astro Bot. Den lilla Roboten fick ett litet gratisspel tillgnat sig vid PS5 release och var en tillrcklig hit fr att f en full uppfljare. Vilket visat sig vara en sllsynt succe frn moderna Sony styret.

Metacritic p vassa 94. Recensioner.

https://www.metacritic.com/game/astro-bot/

Var lnge sedan jag spelade tv-spel, men dt hr sg s kul ut att man blev sugen. Som Mario 64 blandat med ngot scifirobottjosan.
Citera
Igår, 01:19
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwasbanned2
"Black Myth: Wukong has sold 20 million copies, making it one of the fastest selling games of all time."

"Astro Bot has sold 1.5 million"

Kul spel skert men det r trots allt ett PS5 exclusive spel som knappt slt ett skit. Astro Bot r det bst sljande PS5 spelet, men det r ocks fr barn medan Stellar Blade bara ligger ngra hundra tusen efter.

Nej, det var riggat 100%. Det kom ut s mnga bra spel i r att det mste sl rekord. S vinner Astro Bot.
Visst awarden var nu, s vi kan inte anta en massa framtida frsljningssiffror. Men Astro bots siffror r frn brjan av november nr det hade varit ute i 2 mnader. Det kommer slja mycket under julen med tanke p hur populrt det kommer vara bland barn som inte har rd att kpa spel hur som helst. Det r ocks ett typiskt tidlst Mario aktigt spel som sljer under lng tid. Mnga andra mognare titlar med mer realistisk grafik r mer upp som en sol, ner som en pannkaka.

Mario Odyseey lg exempelvis p 9 miljoner slda ex efter 2 mnader. Nu ligger det p 28 miljoner ex. Jag kan tnka mig att Astro bot kommer slja 5-6 miljoner totalt och att Stellar Blade inte kommer ver 2 miljoner.

Man kan ocks lgga till att p Metacritic s har Wukong 8.1 + 8.3.
Astro Bot 9.4+ 9.2

Hur man n vill klaga p Metacritic s r det en betydande skillnad.
Senast redigerad av sebastian_ Igår kl. 01:28.
Citera
Igår, 03:55
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:
Visst awarden var nu, s vi kan inte anta en massa framtida frsljningssiffror. Men Astro bots siffror r frn brjan av november nr det hade varit ute i 2 mnader. Det kommer slja mycket under julen med tanke p hur populrt det kommer vara bland barn som inte har rd att kpa spel hur som helst. Det r ocks ett typiskt tidlst Mario aktigt spel som sljer under lng tid. Mnga andra mognare titlar med mer realistisk grafik r mer upp som en sol, ner som en pannkaka.

Mario Odyseey lg exempelvis p 9 miljoner slda ex efter 2 mnader. Nu ligger det p 28 miljoner ex. Jag kan tnka mig att Astro bot kommer slja 5-6 miljoner totalt och att Stellar Blade inte kommer ver 2 miljoner.

Man kan ocks lgga till att p Metacritic s har Wukong 8.1 + 8.3.
Astro Bot 9.4+ 9.2

Hur man n vill klaga p Metacritic s r det en betydande skillnad.

Det r alla woke recensenter som gett dom betygen. Samma personer som dmde hr och bestmde vilka som skulle nomineras och vinna mm.

WuKong saknade diversity, det var anledningen skriver dom. Som att det r diversity i Astro Bot lol.

Drfr vann Astro Bot allting. Det r samma personer som ger ett spel top betyg och hjer dom till skyarna, sedan sljer dom endast 200 exemplar och gr back $4M och stnger ner servrarna efter en vecka som Concord. Ubisoft har i princip gtt i konkurs efter alla dessa skitspel med en woke agenda dom slppt senaste ren.
Citera
Igår, 21:59
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwasbanned2
Det r alla woke recensenter som gett dom betygen. Samma personer som dmde hr och bestmde vilka som skulle nomineras och vinna mm.

WuKong saknade diversity, det var anledningen skriver dom. Som att det r diversity i Astro Bot lol.

Drfr vann Astro Bot allting. Det r samma personer som ger ett spel top betyg och hjer dom till skyarna, sedan sljer dom endast 200 exemplar och gr back $4M och stnger ner servrarna efter en vecka som Concord. Ubisoft har i princip gtt i konkurs efter alla dessa skitspel med en woke agenda dom slppt senaste ren.
Varfr har det bara 8.3 av users medan Astro bot har 9.1? ( 9.2 innan review bombningen)
Citera
Idag, 03:58
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:
Varfr har det bara 8.3 av users medan Astro bot har 9.1? ( 9.2 innan review bombningen)

Med flera tusen mindre rster ja. Dom som kper Astro Bot gr det till sina barn och sedan ger dom spelet top betyg fr det var s bra. Wukong r ett svrt spel. Det passar inte alla, drfr ser det olika ut. Att Wukong r ett bttre spel tror jag nog du sjlv inser ocks. Astro Bot r ju en klon av olika Nintendo spel. Dom har ju snott allt frn Super Mario mm.

Men visst, om du tycker att "reviews" r en bra mttstock hur bra ett spel r s. Men det r mycket du inte vet.

"Game Science Rejected a 7,000,000 Dollar contract from Sweet Baby Inc. when being probed for DEI consultation for their first ever video game (BLACK MYTH WUKONG).]

As a response to this rejection of their service. an IGN journalist (Rebekah Valentine) dropped 3 seperate hit pieces on X about Game Science. Claiming that Game Science is a Sexist company. However these hit pieces contain maliciously mistranslated tweets that were meant to paint Game Science in a negative way.

To further fuel the fire, ScreenRant and Gamespot additionally doubled down in their reviews of BMW, referencing IGN's Hit piece on Game Science."

Dom frskte allts utpressa dom p 7 miljoner dollar!

Det r dessa woke aktivister som sitter i juryn och bestmmer. Enda anledningen Wukong ens var nominerad var fr att det skulle bli s uppenbart att det var riggat. Jag menar titta p dig sjlv.

Som sagt Wukong saknade "diversity" drfr vann dom inte.
Senast redigerad av Iwasbanned2 Idag kl. 04:02.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in