Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-09-05, 22:56
  #1
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Under ett år som nästan helt saknar stora spelhits förtjänar väl Astro Bot en tråd och omnämnande. Bortsett från DLC är detta det högst betygsatta spelet för året so far med sina 94. Skapade av Japanska spelutvecklarna från Team Asobi, eller tidigare Japan studios är detta ett klassiskt mer old school plattformsspel med maskotkaraktären Astro Bot. Den lilla Roboten fick ett litet gratisspel tillägnat sig vid PS5 release och var en tillräcklig hit för att få en full uppföljare. Vilket visat sig vara en sällsynt succe från moderna Sony styret.

Metacritic på vassa 94. Recensioner.

https://www.metacritic.com/game/astro-bot/
Citera
2024-09-06, 02:45
  #2
Medlem
Game of the year
Citera
2024-09-06, 10:52
  #3
Medlem
zBr9s avatar
Blir kul att testa när det är gratis på PS+, gillade Astros Playroom men inte ett spel jag skulle betala pengar för.
Citera
2024-09-06, 11:56
  #4
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Blir kul att testa när det är gratis på PS+, gillade Astros Playroom men inte ett spel jag skulle betala pengar för.
Detta är ju dock ett "riktigt" spel och inte bara ett tech demo. Folk gillade playroom såpass mycket att teamet bestämde sig för att göra ett riktigt, komplett spel av det med typ 80-90 olika banor.
Citera
2024-09-06, 12:02
  #5
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Detta är ju dock ett "riktigt" spel och inte bara ett tech demo. Folk gillade playroom såpass mycket att teamet bestämde sig för att göra ett riktigt, komplett spel av det med typ 80-90 olika banor.

Japp men ändå, den här typen av spel är inte tillräckligt intressanta för mig att få mig att lägga ut hundratals kronor. Dom är roliga att ha installerade om man har barn på besök men jag investerar inte någon större tid själv i att spela igenom dom.

Inte för att klanka ner på spelet eller så, Astrobot är nog bland det roligaste jag haft med min PS5 (ihop med barn), jag bara känner mig själv nog för att veta att jag inte kommer att spendera så mycket timmar för att vara värt kostnaderna att köpa det. Kommer det inte till PS+ men reas ut för €20 kanske jag tar det då, men €70 nej nej
Citera
2024-09-06, 13:29
  #6
Medlem
Nu har jag en rejäl lista på titlar och dumpade ps4:an till slut, men Astro Bot bidrar lite till att det drar i köpfingret faktiskt.

Ska helst bli höst och sysselsättningsproblem först dock.
Citera
2024-09-06, 22:10
  #7
Medlem
sebastian_s avatar
Jag undrar pm inte namnet kan förstöra försäljningen lite. Astro Bot låter som en demo. Det borde heta något som gör att man förstår att det är helt spel. Astro bot cosmo eller Astro bot adventure.
Citera
2024-09-10, 20:15
  #8
Medlem
sebastian_s avatar
De bonusbanorna som är rena plattformsbanor sänker spelet något fruktansvärt. Man kan inte gå från 5/10 på svårighetsskalan till 10/10. Jag förstår inte hur man kan göra något så obalanserat, så Mario maker-aktigt.

Det är synd för iden med de banorna, musiken , stilen och allt annat är väldigt bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in