Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2024-09-05, 22:56
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Under ett r som nstan helt saknar stora spelhits frtjnar vl Astro Bot en trd och omnmnande. Bortsett frn DLC r detta det hgst betygsatta spelet fr ret so far med sina 94. Skapade av Japanska spelutvecklarna frn Team Asobi, eller tidigare Japan studios r detta ett klassiskt mer old school plattformsspel med maskotkaraktren Astro Bot. Den lilla Roboten fick ett litet gratisspel tillgnat sig vid PS5 release och var en tillrcklig hit fr att f en full uppfljare. Vilket visat sig vara en sllsynt succe frn moderna Sony styret.

Metacritic p vassa 94. Recensioner.

https://www.metacritic.com/game/astro-bot/
Citera
2024-09-06, 02:45
Medlem
Game of the year
Citera
2024-09-06, 10:52
Medlem
zBr9s avatar
Blir kul att testa nr det r gratis p PS+, gillade Astros Playroom men inte ett spel jag skulle betala pengar fr.
Citera
2024-09-06, 11:56
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Blir kul att testa nr det r gratis p PS+, gillade Astros Playroom men inte ett spel jag skulle betala pengar fr.
Detta r ju dock ett "riktigt" spel och inte bara ett tech demo. Folk gillade playroom spass mycket att teamet bestmde sig fr att gra ett riktigt, komplett spel av det med typ 80-90 olika banor.
Citera
2024-09-06, 12:02
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Detta r ju dock ett "riktigt" spel och inte bara ett tech demo. Folk gillade playroom spass mycket att teamet bestmde sig fr att gra ett riktigt, komplett spel av det med typ 80-90 olika banor.

Japp men nd, den hr typen av spel r inte tillrckligt intressanta fr mig att f mig att lgga ut hundratals kronor. Dom r roliga att ha installerade om man har barn p besk men jag investerar inte ngon strre tid sjlv i att spela igenom dom.

Inte fr att klanka ner p spelet eller s, Astrobot r nog bland det roligaste jag haft med min PS5 (ihop med barn), jag bara knner mig sjlv nog fr att veta att jag inte kommer att spendera s mycket timmar fr att vara vrt kostnaderna att kpa det. Kommer det inte till PS+ men reas ut fr 20 kanske jag tar det d, men 70 nej nej
Citera
2024-09-06, 13:29
Nu har jag en rejl lista p titlar och dumpade ps4:an till slut, men Astro Bot bidrar lite till att det drar i kpfingret faktiskt.

Ska helst bli hst och sysselsttningsproblem frst dock.
Citera
2024-09-06, 22:10
Medlem
sebastian_s avatar
Jag undrar pm inte namnet kan frstra frsljningen lite. Astro Bot lter som en demo. Det borde heta ngot som gr att man frstr att det r helt spel. Astro bot cosmo eller Astro bot adventure.
Citera
2024-09-10, 20:15
Medlem
sebastian_s avatar
De bonusbanorna som r rena plattformsbanor snker spelet ngot fruktansvrt. Man kan inte g frn 5/10 p svrighetsskalan till 10/10. Jag frstr inte hur man kan gra ngot s obalanserat, s Mario maker-aktigt.

Det r synd fr iden med de banorna, musiken , stilen och allt annat r vldigt bra.
Citera
2024-09-21, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
De bonusbanorna som r rena plattformsbanor snker spelet ngot fruktansvrt. Man kan inte g frn 5/10 p svrighetsskalan till 10/10. Jag frstr inte hur man kan gra ngot s obalanserat, s Mario maker-aktigt.

Det r synd fr iden med de banorna, musiken , stilen och allt annat r vldigt bra.

Det r ju det som skickar spelet rakt upp p prispallen fr min del. Hade inte vissa av de banorna funnits (inte alla av dem var sdr riktigt frustrerande svra, men ett par lyckades faktiskt f mig i knbankar-mode). Om inte de funnits hade jag nog varit mer kluven till spelet, typ "ja det r ju helt underbart kul men.. r inte svrighetsgraden lite vl lg". Och det hade isfall varit en av de stora skillnaderna/nackdelarna mot de riktigt bra Mariospelen som nstan alltid har en handfull sdana valbara banor och utmaningar.

Nu vntar jag p uppdateringen som ska lgga till speed run challenges och onlinetopplistor, d blir det mums p riktigt!
Citera
2024-09-21, 22:47
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallfusion
Det r ju det som skickar spelet rakt upp p prispallen fr min del. Hade inte vissa av de banorna funnits (inte alla av dem var sdr riktigt frustrerande svra, men ett par lyckades faktiskt f mig i knbankar-mode). Om inte de funnits hade jag nog varit mer kluven till spelet, typ "ja det r ju helt underbart kul men.. r inte svrighetsgraden lite vl lg". Och det hade isfall varit en av de stora skillnaderna/nackdelarna mot de riktigt bra Mariospelen som nstan alltid har en handfull sdana valbara banor och utmaningar.

Nu vntar jag p uppdateringen som ska lgga till speed run challenges och onlinetopplistor, d blir det mums p riktigt!
Det vanliga spelet r svrare nu p vrld 5, men jag hade grna sett att de inkorporerat de svra delarna i de vanliga banorna men gr de aningen mnskligare. Huvudspelet r fortfarande lite ltt.

Tyvrr kommer vi aldrig f se det igen i ett spel. D exkluderar man spelare som fastnar, och d sljer man mindre.
Senast redigerad av sebastian_ 2024-09-21 kl. 23:10.
Citera
2024-09-21, 23:20
Medlem
BeneathTheSurfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna

Frutom det faktum att Astrobot har funnits som ett fullt och riktigt spel innan denna version?

Astrobot Rescue Mission (som kom flera r innan Playroom) r faktiskt tom bttre n vad nuvarande Astrobot r som nd r ett riktigt bra spel.
Citera
2024-12-15, 01:59
Medlem
sebastian_s avatar
Vinnare av game of the year p Game awards. Jag tycker kanske att det sger mer om ret som spelr d jag sjlv inte har ngot alternativ.

Jag skulle ge spelet 8/10 . De bsta banorna r de med tydlig Playstation koppling. Vissa banor tycker jag knns sjllsa jmfrt med Mario Odyseey exempelvis.

Hur som helst absolut ett kpvrt spel p rea om inte annat.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in