Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2024-09-06, 14:26
Medlem
För att förtydliga till alla er som läser detta så pratar jag inte i denna tråden om någon typ utav omöjlig evighetsmaskin som verkar som ett slutet system och som på något magiskt sätt ska hosta ut fler watt än den har.

Utan vad jag vill tala om i denna trådstart är de apparater / generatorer som utvinner den kvantmekaniska vakuumenergin med hjälp utav hög frekvent elektronik/ magnetism m.m och som således fungerar som öppna system.

En utav den mer kända apparaten som påstår sig gör detta kallas för Bedinis SSG motor och som det finns många utav på internet som framgångsrikt har återskapat själv.

Dock är det ett par saker som stör mig när det kommer till detta ämne vilka är följande:

- Varför är videorna alltid så röriga / ostrukturerade då dem har flera olika mätare som inte är tydligt utmärkta vad dem mäter. Dem kan väl göra det enkelt för tittarna att utdöma resultatet genom att köpa två watt mätare som tydligt visar på hur många watt som går in mot ut istället för att behöva jiddra med ohms lag för att ta fram effekten? (Speciellt när man har att göra med komplexa vågformer).

- Varför är apparaten inte tydligt konstruerad utan ett virrvarr utav lösa kablar som inte är utmärkta så tittarna själv kan förstå vad allting gör.

- VARFÖR SLUTAR MÅNGA UTAV DE SOM GÖR VIDEOR DÄR DEM FRAMGÅNGSRIKT HAR LYCKATS UTVINNA ENERGI UR VAKUUMET, istället låter de deras videor bli gamla utan någon uppföljning DÅ DE BORDE INTE FINNAS NÅGOT MER SPÄNNANDE ÄN DETTA dvs DIN EGEN ENERGI KÄLLA !!!!!

- Om dessa saker nu verkligen fungerar varför är de inte överallt och varför driver den inte våran civilisation ännu?

Senast redigerad av WorldDemonicForum 2024-09-06 kl. 14:40.
Citera
2024-09-06, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WorldDemonicForum

- Varför är videorna alltid så röriga / ostrukturerade då dem har flera olika mätare som inte är tydligt utmärkta vad dem mäter. Dem kan väl göra det enkelt för tittarna att utdöma resultatet genom att köpa två watt mätare som tydligt visar på hur många watt som går in mot ut istället för att behöva jiddra med ohms lag för att ta fram effekten? (Speciellt när man har att göra med vågformer).
Min spontanta tanke är det klassiska. Låter något för bra för att vara sant, så är det antagligen inte sant.
Citera
2024-09-06, 14:47
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Dock är det ett par saker som stör mig när det kommer till detta ämne vilka är följande:

Jag har en grej till. Om man har svårt att övertyga andra om att köpa deras magiska apparater, varför säljer de inte bara el, och blir rika som troll?
Citera
2024-09-06, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Jag har en grej till. Om man har svårt att övertyga andra om att köpa deras magiska apparater, varför säljer de inte bara el, och blir rika som troll?

Apparaten jag nämnde i trådstarten (Bedinis SSG motor)
har hela sitt kopplingsschema, pdf:er m.m på internet och där det finns detaljerade videor där bedinis förklarar exakt hur mackapären fungerar (det är därför den är så vanlig i det här sammanhanget).

Bedini är dock död sedan 2016.

https://www.englishfuneralchapel.com...es/john-bedini
Citera
2024-09-06, 15:04
Medlem
Citat:
Apparaten jag nämnde i trådstarten (Bedinis SSG motor)
har hela sitt kopplingsschema, pdf:er m.m på internet och där det finns detaljerade videor där bedinis förklarar exakt hur mackapären fungerar (det är därför den är så vanlig i det här sammanhanget).
Varför bygger du då inte en, och börjar sälja energi? Vad är problemet?

Har du ingen lust att bli mångmiljardär?
Senast redigerad av Stiffinger 2024-09-06 kl. 15:06.
Citera
2024-09-06, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Varför bygger du då inte en, och börjar sälja energi?

Det tänker jag göra när jag har läst på om elektrodynamik / kvantfysik för att på riktigt förstå vad som sker och varför, blandat med att experimentera med elektronik för att lära sig de olika typerna utav komponenter.

Så inga fega ursäkter här inte.
Citera
2024-09-06, 15:13
Medlem
Citat:
Det tänker jag göra när jag har läst på om elektrodynamik / kvantfysik för att på riktigt förstå vad som sker och varför, blandat med att experimentera med elektronik för att lära sig de olika typerna utav komponenter.

Så inga fega ursäkter här inte.
Så du yrar om en fantastisk maskin som du har ritningar till, utan att ha minsta kunskap om ämnet?

Förstår du verkligen inte att någon driver med dig?
Citera
2024-09-06, 15:18
Medlem
Citat:
Att det förekommer att storföretag med muskler ibland lurar småföretag är allmänt känt.

Att små genier uppfinner typ fungerande evighetsmaskiner är dock mindre känt.

Du glömde helt klart att läsa vad jag skrev i trådstarten:

Citat:

För att förtydliga till alla er som läser detta så pratar jag inte i denna tråden om någon typ utav omöjlig evighetsmaskin som verkar som ett slutet system och som på något magiskt sätt ska hosta ut fler watt än den har.

Dessa maskiner är tänkt att ta energi ur en energikälla (I detta fallet kvantvakuumet som har uppskattats utav en del fysiker att innehålla lika mycket energi i en kaffekopp utav "tom rymd" som den energi det tar att förkoka alla världens hav) istället för att tro att man kan skapa energi, för det är omöjlig enligt termodynamikens lagar.
Citera
2024-09-06, 15:20
Medlem
Citat:
Du glömde helt klart att läsa vad jag skrev i trådstarten:

Dessa maskiner är tänkt att ta energi ur en energikälla (I detta fallet kvantvakuumet som har uppskattats utav en del fysiker att innehålla lika mycket energi i en kaffekopp utav "tom rymd" som den energi det tar att förkoka alla världens hav) istället för att tro att man kan skapa energi, för det är omöjlig enligt termodynamikens lagar.
Jag har inte missat något.

Förstår du verkligen inte att du tror på någon fantasi?
Citera
2024-09-06, 15:22
Medlem
Citat:
- Om dessa saker nu verkligen fungerar varför är de inte överallt och varför driver den inte våran civilisation ännu?
För att de inte finns.
Citera
2024-09-06, 15:36
Medlem
Citat:
Jag har inte missat något.

Förstår du verkligen inte att du tror på någon fantasi?

Är det en fantasi att vara ÖPPEN för att ta energi ur en potentiell energikälla?

Bara för att jag är öppen för det betyder det inte att jag inte är skeptisk då jag vet hur man ser skillnaden mellan skitsnack / bedragare och möjligheter.

Här är en video utav en väl merriterad forskare (Garrett Moddel) som framgångsrikt verkar ha utfört experiment som tar energi ur kvantvakuumet:

https://m.youtube.com/watch?v=2tGRhT...9pbnQgZW5lcmd5

https://m.youtube.com/watch?v=dB_SDi...VuZXJneQ%3D%3D

Döm inte boken efter dess titel!
Citera
2024-09-06, 15:40
Medlem
Citat:
Är det en fantasi att vara ÖPPEN för att ta energi ur en potentiell energikälla?
Om man helt utan kunskap tror på precis vad som helst och inte alls funderar på de röda flaggorna, så är man nog lite väck.

Har du hört talas om de blåögda idioterna från norr=
Senast redigerad av Stiffinger 2024-09-06 kl. 15:44.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in