2024-09-06, 18:53
Medlem
Tjo. Vet inte riktigt var detta passar under men såg precis Drömkåken från 1993 och blev lite nyfiken på hur gamla skådisarna var vid denna tidpunkt. Googlade och såg att Johan Ulveson var 39, Peter Dalle 37 och Claes Månsson 43. Själv är jag snart 39 och jag blev lite chockad för jag tycker de ser så mycket äldre ut än mig och jag har märkt detta mer o mer på senare år där jag inser att vissa skådisar fan tillochmed är yngre än mig när de gjorde vissa roller men de ser så sjukt mogna och "gamla" ut redan och så känns det inte som det är idag 😅😅 Vad fan är det så för? Ser skådisar och folk i allmänhet yngre ut längre idag jämfört med 80 och 90talen? Varför? Levde de hårdare liv förr? Mer gifter i mat och miljö? Eller vad? Undrar på riktigt hur fan folk kunde se så gamla ut tidigt förr i tiden.😅 Nån mer som har sånahär filosoferingar? 😆 Vissa skådisar verkar ha sånt jävla confidence och swag redan vid typ 25-30. Och här sitter jag som fortfarande har dålig självkänsla/självförtroende vid snart 40 🙄

Feel free att flytta tråden då jag inte vet var den passar riktigt men den har ju lite med film att göra så la den här 😆
Citera
2024-09-06, 18:59
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Detta fenomenet kommer upp då och då. Pratade faktiskt om det på jobbet förra veckan. Ja folk både såg ut och var äldre förr...
Citera
2024-09-06, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Holyspirit85
Tjo. Vet inte riktigt var detta passar under men såg precis Drömkåken från 1993 och blev lite nyfiken på hur gamla skådisarna var vid denna tidpunkt. Googlade och såg att Johan Ulveson var 39, Peter Dalle 37 och Claes Månsson 43. Själv är jag snart 39 och jag blev lite chockad för jag tycker de ser så mycket äldre ut än mig och jag har märkt detta mer o mer på senare år där jag inser att vissa skådisar fan tillochmed är yngre än mig när de gjorde vissa roller men de ser så sjukt mogna och "gamla" ut redan och så känns det inte som det är idag 😅😅 Vad fan är det så för? Ser skådisar och folk i allmänhet yngre ut längre idag jämfört med 80 och 90talen? Varför? Levde de hårdare liv förr? Mer gifter i mat och miljö? Eller vad? Undrar på riktigt hur fan folk kunde se så gamla ut tidigt förr i tiden.😅 Nån mer som har sånahär filosoferingar? 😆 Vissa skådisar verkar ha sånt jävla confidence och swag redan vid typ 25-30. Och här sitter jag som fortfarande har dålig självkänsla/självförtroende vid snart 40 🙄

Feel free att flytta tråden då jag inte vet var den passar riktigt men den har ju lite med film att göra så la den här 😆
Ja.
Jämför exempelvis med Torsten Lilliecrona som spelade "Melker" i "Vi på Saltkråkan".
Han ser typ ut att vara i 60 årsålden då men var i själva verket i 40årsåldern
Senast redigerad av TrolletOchgrodan 2024-09-06 kl. 19:00. Anledning: Uppdatering
Citera
2024-09-06, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Detta fenomenet kommer upp då och då. Pratade faktiskt om det på jobbet förra veckan. Ja folk både såg ut och var äldre förr...

Ja eller hur. Jag tänker på det då o då. Känns så konstigt att någon som då var samma ålder som en själv nu, ändå känns äldre, mognare osv. Både till sättet och utseendet. Känns som ett jäkla mindfuck 😅😆
Citera
2024-09-06, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrolletOchgrodan
Ja.
Jämför exempelvis med Torsten Lilliecrona som spelade "Melker" i "Vi på Saltkråkan".
Han ser typ ut att vara i 60 årsålden då men var i själva verket i 40årsåldern

Herrejävlar! Ja han har jag typ tagit för givet att han var minst 55-60 i Saltkråkan 😅😅😂😱
Citera
2024-09-06, 19:04
Avstängd
Nästan alla har rejält mycket mindre testo, mindre tid i solen och dricker mindre och sover mer.

Hur svårt skall det vara att fatta något så simpelt?
Citera
2024-09-06, 19:05
Medlem
Citat:

Den tidens mode och hårdare liv kan vara en orsak varför man såg äldre ut förut
Senast redigerad av TrolletOchgrodan 2024-09-06 kl. 19:06. Anledning: Uppdatering.
Citera
2024-09-06, 19:14
Citat:
Ursprungligen postat av Etanthegreat
Nästan alla har rejält mycket mindre testo, mindre tid i solen och dricker mindre och sover mer.

Hur svårt skall det vara att fatta något så simpelt?
Fast det är ju en paradox. Genom att avstå från alkohol och sova mer får man ju mer testo. Däremot har du rätt i att folk vistades ute mer förr men det är knappast hela förklaringen som du nog inser nu.
Citera
2024-09-06, 20:06
Medlem
vemjeligs avatar
Är väl för att vi blir äldre. De som är i samma ålder som du var då tycker säkert att du ser ut som en gammal gubbe. Jag tror alltid att folk fortfarande är äldre än mig, fast de kan vara flera år yngre.
Citera
2024-09-06, 20:27
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden

Japp.
Kolla hur en 50-årig man såg ut år 1950.
Som 80 bast idag!
Citera
2024-09-06, 20:39
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Japp.
Kolla hur en 50-årig man såg ut år 1950.
Som 80 bast idag!
Jared Leto är cirka 50 bast och ser så här ung och snygg ut i filmen "Morbius" från 2022: https://www.youtube.com/watch?v=PeFY_epAmiY
Citera
2024-09-06, 20:48
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Herrejävlar! Ja han har jag typ tagit för givet att han var minst 55-60 i Saltkråkan 😅😅😂😱

Farbror mellersta ser gammal ut för att han inte rakat av sig håret, vilket de flesta tunnhårig män nu mer gör. Tänk bort håret lägg till ett skägg och du har vilken hipsters pappa som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in