• 5
  • 6
2024-12-04, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tallholm
Gå på Skatteverkets hemsida, sedan Folkbokföring - Meddela felaktigt folkbokförd på din adress och klicka på tjänsten Visa folkbokförda på samma adress. Sedan tror jag att Skatteverket kontaktar folkbokförda på adressen och frågar om den nya adressen stämmer. Fick ett samtal från Skatteverket när jag fick en inneboende för typ 7-8 år sedan.

Tack!

Sen kontaktar inte alltid skatteverket den som bor på adressen. Morsan fick en skriven på hennes lägenhet och det tog två år för skatteverket att ta bort personen. Fast vi var på dom hela tiden.
Citera
2024-12-04, 00:37
Medlem
PhilipsDP18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Om någon närstående eller vän vill skicka mig något så kan de enkelt hitta min adress.

Man kan ju undra vad du har för märkliga relationer till närstående eller vänner om de inte redan vet var du bor.
Citera
2025-01-27, 05:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evertronaldo
Om man inte har nåt att dölja så är det ju oförargligt.

Tills någon börjar använda ditt fulla personnummer som ligger helt öppet och beställer grejer i ditt namn m.m.
Citera
2025-01-27, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Tills någon börjar använda ditt fulla personnummer som ligger helt öppet och beställer grejer i ditt namn m.m.
Födelsedatum finns ej komplett personnummer.
Citera
2025-01-27, 08:12
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
70% av alla som bor på Östermalm har tagit bort sig från Ratsit.
Heter man Göran Persson så vet folk troligtvis vem man är redan, och man säljer troligtvis inte prylar på Marketplace.

Men är man en vanlig skatteslav däremot... Jag själv när jag ska hämta något från någon på Marketplace, brukar kolla personen på Ratsit etc för att bilda mig en uppfattning om vem det är och vilka andra som bor på samma adress, etc.
Citera
2025-01-27, 09:37
Medlem
Citat:
Födelsedatum finns ej komplett personnummer.

Jodå, på t.ex. birthday.se, upplysning.se och ratsit.se kan vem som helst se ditt fulla personnummer, dvs även fyra sista siffrorna helt gratis bara om man registrerar sig.
Citera
2025-01-27, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Jodå, på t.ex. birthday.se, upplysning.se och ratsit.se kan vem som helst se ditt fulla personnummer, dvs även fyra sista siffrorna helt gratis bara om man registrerar sig.
Det visste jag inte OK att lämna ut komplett persnr till vem som helst är ju helt fel.
Citera
2025-01-27, 18:51
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Det visste jag inte OK att lämna ut komplett persnr till vem som helst är ju helt fel.
Personnummer är inget hemligt i Sverige. Trivialt att googla och få fram det. I USA däremot är deras Social Security number mer av något man ska hålla hemligt. Men i Sverige så är det inte så.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in