En mycket viktig sak som man mste gra nr man skiter uti naturen, det r att gmma skiten och att aldrig skita nra ett vattendrag eller en sj. Minst 50 meter bort.
Om man ej har en spade, s fr man sparka upp ett hl i marken invid ett trd eller ett stenblock att luta sig emot, eller s kan man i ndfall vnda p en lagom stor mindre sten, skita och vnda tillbaka.
Problemet med att inte luta sig mot ett trd eller stenblock, r att man kan riskera att smutsa ned klderna.
Vad tycker herrskapet om denna tanke ?
Senast redigerad av Knivur-273 2024-09-07 kl. 14:54.
Det optimala r allts inte att imitera en sengngare genom att hlla sig i en vecka, ta av alla klder, frsiktigt glida ner fr trdstam och frrtta behovet ?
Aldrig nra vattendrag ingick i min rutin sedan tidigare tminstone.
I vrnplikten hade vi skitplatser av kartong och med en plastsck. F anvnde dem, utan grvde hl i marken och sket. Vissa personer sprngde dessa dass med Nitrolit eller sprngdeg, fr att slippa att ta hand om dem efter vningens slut.
Viktiga saker att tnka p om man skall skita i skogen.
1 Grv litet ett hl
2 Tnk p dina klder. Srskilt brallorna. Rent fr mnga har skitigt rakt ner i dem. Nr de r lngst anklarna. Hng av jackan mm ocks.
3 Fixa ngonting a torka med innan och tillrckligt.
4 Nra ett trd att hlla i nr man stter sig
5 Gr det du behver fyll igen hllet.
En dag gick jag ned vid Vtterns vackra strand vid lvarums udde. Nu sg jag en mnsklig skitkorv som lg och skvalpade i vattenbrynet i det annars mycket rena vattnet.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!