Citat:
Ursprungligen postat av
Dimpen
Ja det är lägenhet och som du säger så verkar det inte troligt med en propp i stammen bara för att jag fått bort den vi hade i diskhon. I så fall är det av andra orsaker.
Bra att det löst sig. Men tyvärr tror jag nog det är tillfälligt. Du har kanske fått bort proppen från ditt” ansvarsområde”, men du hade en propp som satt i över 2-4 dygn utan att ta expertishjälp. Jag tror du skjutit ner en del av proppen och inom kort kommer konsekvenserna för alla i huset. Du får hoppas att ingen av de boende är inne på fb och sett din tråd, alternativt att inget i proppen går att härleda till dig.
Men trots att du löst problemet nu, har du inte agerat rätt. Som ordförande i en BRF, uppmanar jag alla boende att berätta om problem uppstår. Inte för att de ska bli betalningsskyldig, utan för att vi tillsammans ska lösa problemet. Blir det så att det blir stopp och ni behöver ta dit en jour bil, blir alla boende drabbad i slutändan ( eftersom alla äger en del av bostäderna) , blir det flera gånger dyrare än om ni bokar in en spolning, som kanske till och med är på gång? Om inte. När hade ni spolning senast? Många har 2-3 års garantier, beroende på felet.
Men i slutändan kanske bara hyran höjs mer för dig, än att vara ärlig och ta rätt hjälp i början. Får verkligen hoppas att du inte bor i mitt bostadshus.