Citat:
Ursprungligen postat av
LadyCinderbottom
Jag begriper allt du skrivit här i tråden men inlägget du klagar över att det togs bort är för mig helt obegripligt tyvärr, har försökt förstå men det ser ut som ett annat språk.
Fast hur kan du inte förstå inlägget? Det är ju snarare här i tråden som han blir svårare att lyssna på när han vevar hejvilt åt alla håll.
Inlägget börjar:
Citat:
Orkar inte med sådana här cpn som kommer in i trådar och klarar varken abstrakt tänkande eller sätta saker i relation.
Det är väl inte svårt att förstå? Antar att han dessutom citerar någon specifik person. Han sågar fullständigt en annan postare, och menar att denne inte klarar av ett lite mer komplext - abstrakt - tänkande i ämnet. (Just vad "sätta saker i relation" syftar på vet jag inte, men fb kan inte ställa några krav på perfekt formuleringskonst i alla avseenden.)
Sen följer passagen där han uppenbart gör narr av meningsmotståndaren:
Citat:
"HAHAH DRICKA ALKOHOL GER EXAKT SÅ MYCKET MINUS SOM DET GER PLUS ATT LEVA HÅRDARE FÖR ASSÅ 1+1 E LIXOM 2 SÅ 1-1 MÅSTE VARA 0 OCH DÄRFÖR ASSÅ OM MAN JOBBAR 90% HÅRDARE OCH ÄTER MER INNÄLVOR OCH MINDREEEEEE PROCESSERAD MAT MEN SUPER MER SÅ ÄR DET ÄNDÅÅÅÅÅÅÅÅ PLUS MINUS 0 FÖR ASSÅ jAG TÄnKER LIKSXOpm BINÄRTTTTT"
Det här är ju en karikatyr, så det finns ingen anledning för oss att försöka avkoda detta in i minsta detalj. Men tydligen tänker postaren lite väl fyrkantigt, utan nyanser.
Det är obegripligt att folk här ger sken av att inte förstå ett mycket enkelt inlägg.
Sen kan man givetvis mena att polemik inte hör hemma på FB utan att man enbart ska adressera trådstarten utan att gå i dialog med andra postare, men jag personligen tycker det är en fattig vision av vad detta forum borde vara.