Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2024-09-09, 11:39
Avstängd
Som vi kan se tillåts rena förolämpningar som är i favör till moderatorerna. Det är INTE trams eller OT.

Flashback är sedan länge kört.
Citera
2024-09-09, 13:20
Medlem
Trakessons avatar
Inte bara var Etantgretas inlägg riktigt rörigt eftersom hen inte formaterar sitt meningsutbyte med moderatorn enligt gängse standard, utan det krävdes dessutom tre sidor innan jag som har en oberoende uppmätt hög intelligens förstod att avsnittet i versaler och med märklig stavning var en slags parodi på hur en annan postare resonerar. Att det påhittade parodistycket satts inom citationstecken gjorde allt rörigare och eftersom citationstecken implicerar att det är något någon annan skrivit eller sagt borde det väl ses som ett sk. fulcitat, vilket bara det borde vara grund för en varning.
Citera
2024-09-09, 14:18
Medlem
Trakessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etanthegreat
Här kan vi se vilken typ som är moderator på Flashback 2024, nu är han inte det men personlighetstypen. Vi pratar revisor, advokat, hamnarbetare. Sega, slöa, kan knappt något om någonting utanför sitt specialområde, övergripande socialt missanpassade ofta pga autism. Något som förstärks av deras självcentrering JAG förstod inte, och då är det att likställa med trams.

Ni ser ju givetvis varför det inte går att ha sådana som moderatorer, det går knappt att ha dom som poliser för de blir paragrafryttare. Inte för att upprätthålla moral/principer utan endast regler. De är djupt korrumperade, men förstår det oftast inte själva.

Brukar prata om "sunt förnuft" som att det är någon sorts fakta, när det är bara ett subjektivt åsiktspaket lokalt till dom eller sina.
1. Jag är inte, har aldrig varit och kommer antagligen aldrig att bli moderator (vilket du iofs skriver). Tror dock inte jag har en lämplig personlighetstyp för att vara det heller då jag frekvent varnas och flera gånger stängts av.

2. Jag är varken revisor, advokat eller hamnarbetare.

3. Jag är extremt social, engagerad i flera föreningar, har stort kontaktnät och är inte disgnosticerad med autism eller annan neuropsykiatrisk funktionsvariation.

4. Jag pratar sällan eller aldrig om sunt förnuft då jag anser det vara en floskel.

Dessutom tycker jag du motsäger dig själv i ditt resonemang då du dels kritiserar de som anser regler som viktiga, så samma sak gäller för alla och dels kritiserar de som hänvisar till subjektiva åsikter då de inte är allmängiltiga. Hur tänkte du där.

Slutligen undrar jag på vilket vis allt detta har med ditt klagomål mot moderatorn som varnat dig för ditt barnsliga inlägg att göra.
Citera
2024-09-09, 18:14
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Givetvis har mongot inte svarat, då den inte kan motivera sitt beslut. Något som inte är helt ovanligt bland Flashbacks troglodyter aka moderatorerna, vars subjektiva slöa åsikter avgör vad som är trams eller inte.

Här förklarar jag pedagogiskt genom att visa karaktärens "hjärngympa" hur den har fel genom att binärt tänka att bara för att man drack mer alkohol så måste det betyda att det neutraliserar alla andra positiva effekter för mer testo. Något som är så oerhört dumt att den borde bannas från all framtida deltagande i trådar.

Nåväl, in kommer Rassa, detta cementblock till människa, detta slukhål av intelligens och som i sitt stadie av rättfärdighet kommer fram till "DEtTT ÄR BARaA KÄBbbell". Där människan inte förstår retoriken, argumentet och slutligen duckar PMet, använder sig av sin carte blanche från Admin att göra som han/hon vill.

Som vanligt går det inte ha regler där indivden aka moderatorn kan avgöra vad som är vad, när urvalet är mänskliga gråsuggor som har varken principer eller moral, utan endast förstår deras version av ordning.

Jag förväntar mig att inlägget återställs och Rassa, får en smäll på fingrarna.

Jag har varit lite sen med att svara på ditt pm. Ber om ursäkt för det.

Ditt inlägg är nästan oläsligt och har inte nån kvalitet i övrigt. Därav radering och varning.
Citera
2024-09-09, 19:25
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Så nu har vi klargjort några saker
  • Inlägget gick att begripa
  • Inlägget rörde att man inte kan tänka binärt om biologi aka en sak tar inte ut en annan

Det är alltså själva formatet som på något sätt är trams, dvs trots att man kan begripa det, trots att det är on-topic i diskussionen är det alltså upp till moderatorn att avgöra om det är trams eller inte pga formatet. Så om jag inte använder punkt i slutet av en mening är det kanske trams, har sett vissa som centerar sin text, också det trams.

Ni är sjuka i huvudet.

Jag begriper allt du skrivit här i tråden men inlägget du klagar över att det togs bort är för mig helt obegripligt tyvärr, har försökt förstå men det ser ut som ett annat språk.

Förstår varför det är 0.03.

Du kan ju skriva så att även vi som har svår dyslexi kan läsa och förstå.
Citera
2024-09-09, 21:22
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Jag begriper allt du skrivit här i tråden men inlägget du klagar över att det togs bort är för mig helt obegripligt tyvärr, har försökt förstå men det ser ut som ett annat språk.

Fast hur kan du inte förstå inlägget? Det är ju snarare här i tråden som han blir svårare att lyssna på när han vevar hejvilt åt alla håll.

Inlägget börjar:

Citat:
Orkar inte med sådana här cpn som kommer in i trådar och klarar varken abstrakt tänkande eller sätta saker i relation.

Det är väl inte svårt att förstå? Antar att han dessutom citerar någon specifik person. Han sågar fullständigt en annan postare, och menar att denne inte klarar av ett lite mer komplext - abstrakt - tänkande i ämnet. (Just vad "sätta saker i relation" syftar på vet jag inte, men fb kan inte ställa några krav på perfekt formuleringskonst i alla avseenden.)

Sen följer passagen där han uppenbart gör narr av meningsmotståndaren:

Citat:
"HAHAH DRICKA ALKOHOL GER EXAKT SÅ MYCKET MINUS SOM DET GER PLUS ATT LEVA HÅRDARE FÖR ASSÅ 1+1 E LIXOM 2 SÅ 1-1 MÅSTE VARA 0 OCH DÄRFÖR ASSÅ OM MAN JOBBAR 90% HÅRDARE OCH ÄTER MER INNÄLVOR OCH MINDREEEEEE PROCESSERAD MAT MEN SUPER MER SÅ ÄR DET ÄNDÅÅÅÅÅÅÅÅ PLUS MINUS 0 FÖR ASSÅ jAG TÄnKER LIKSXOpm BINÄRTTTTT"

Det här är ju en karikatyr, så det finns ingen anledning för oss att försöka avkoda detta in i minsta detalj. Men tydligen tänker postaren lite väl fyrkantigt, utan nyanser.

Det är obegripligt att folk här ger sken av att inte förstå ett mycket enkelt inlägg.

Sen kan man givetvis mena att polemik inte hör hemma på FB utan att man enbart ska adressera trådstarten utan att gå i dialog med andra postare, men jag personligen tycker det är en fattig vision av vad detta forum borde vara.
Citera
2024-09-12, 13:26
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 800kg
Fast hur kan du inte förstå inlägget? Det är ju snarare här i tråden som han blir svårare att lyssna på när han vevar hejvilt åt alla håll.

Inlägget börjar:

Det är väl inte svårt att förstå? Antar att han dessutom citerar någon specifik person. Han sågar fullständigt en annan postare, och menar att denne inte klarar av ett lite mer komplext - abstrakt - tänkande i ämnet. (Just vad "sätta saker i relation" syftar på vet jag inte, men fb kan inte ställa några krav på perfekt formuleringskonst i alla avseenden.)

Sen följer passagen där han uppenbart gör narr av meningsmotståndaren:

Det här är ju en karikatyr, så det finns ingen anledning för oss att försöka avkoda detta in i minsta detalj. Men tydligen tänker postaren lite väl fyrkantigt, utan nyanser.

Det är obegripligt att folk här ger sken av att inte förstå ett mycket enkelt inlägg.

Sen kan man givetvis mena att polemik inte hör hemma på FB utan att man enbart ska adressera trådstarten utan att gå i dialog med andra postare, men jag personligen tycker det är en fattig vision av vad detta forum borde vara.

Del 1 som gick att läsa fattade jag såklart men att inte "orka med" en annan medlem här på forumet är väl ändå en solklar 0.03.?

Del 2 är helt oläsbar för mig med svår dyslexi, ser ut som ett främmande språk.

Om medlemmen vill göra en karikatyr / vara ironisk så finns det bättre sätt att skriva på och självklart får man diskutera med andra som postar om man följer ämnet men jag tycker inte att medlemmen gjorde det.
Citera
2024-09-12, 16:11
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 800kg
Inlägget börjar:

Citat:
Orkar inte med sådana här cpn som kommer in i trådar och klarar varken abstrakt tänkande eller sätta saker i relation.

Det är väl inte svårt att förstå?

Nej, men redan där är det ju off topic.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här