En liten artikel idag om Romska rådet..
https://www.expressen.se/nyheter/sve...r-gallerierna/
Vad har då rådet för funktion i vårt Svenska samhälle?
Vilka leder detta viktiga arbete?
Vad är det då för stjärnor som ingår i rådet?
Min gissning är att sossarna i romska rådet förhandlar om hur mycket europas romers röster kostar på årsbasis när de slussas hit och får rösta mot att de får olika bidrag som de kan kvittera ut från hemlandet...
Finns det annat viktigt arbete det sosseledda rövarband.. rådet menar jag utför?
Varför är jag inte förvånad att resten av sveriges kommuner måste betala massa bidrag till Malmö som bara blir sämre år för år...
Kul att det äntligen dök upp lite journalistik i MSM media.. Vad anser ni om detta?
https://www.expressen.se/nyheter/sve...r-gallerierna/
Citat:
Amani Loubani (S), ordförande i rådet, framhåller att de romska ledamöterna representerar sina föreningar, men själv vet hon ingenting om vad föreningarna gör eller står för.
Vad har då rådet för funktion i vårt Svenska samhälle?
Citat:
En viktig pelare i Malmö stads arbete för att inkludera romer och implementera minoritetslagstiftningen på kommunal nivå är romska rådet, där politiker samråder med romska föreningsrepresentanter i syfte att motverka diskriminering och ta tillvara på romska intressen.
Vilka leder detta viktiga arbete?
Citat:
Jaha sossar såklart, vem är förvånad...
I granskningen framkom det bland annat att rådets dåvarande politiska ordförande, Frida Trollmyr (S), inte hade någon kännedom om de föreningar som fanns representerade i hennes råd. Tre år senare sitter det ett nytt socialdemokratiskt kommunalråd vid rodret – Amani Loubani
Vad är det då för stjärnor som ingår i rådet?
Citat:
Ja de behöver tydligen inte ens vara medborgare och hälften är dömda brottslingar men det beror nog bara på att utredningarna mot resten lagts ner eller att de inte blivit tagna på bar gärning än..
Hälften av de romska representanterna i Malmö stads romska råd är dömda för brott. En av representanterna har dömts fem gånger under tiden som hon suttit i rådet. Fyra av representanterna är medborgare i Ungern och inte i Sverige.
Min gissning är att sossarna i romska rådet förhandlar om hur mycket europas romers röster kostar på årsbasis när de slussas hit och får rösta mot att de får olika bidrag som de kan kvittera ut från hemlandet...
Finns det annat viktigt arbete det sosseledda rövarband.. rådet menar jag utför?
Varför är jag inte förvånad att resten av sveriges kommuner måste betala massa bidrag till Malmö som bara blir sämre år för år...
Kul att det äntligen dök upp lite journalistik i MSM media.. Vad anser ni om detta?