• 1
  • 2
2024-09-12, 12:12
Bannlyst
Oavsett om det är kärlek eller sex.

Jag tror man är naiv om man tror det.
Citera
2024-09-12, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taida

Nej.
Citera
2024-09-12, 12:24
Medlem
kl4sseKocks avatar
Med dagens mått mätt nej men svarar ja ändå bara för att det vore kul
Citera
2024-09-12, 12:25
Medlem
george.sthlms avatar
Sanningen är att det finns massor av lämpliga och fungerande partners till var och en.
En enda är en myt.
Citera
2024-09-12, 12:27
Avstängd
Det tror jag nog, men många har helt enkelt alldeles för naiv tro om sitt värde på köttmarknaden.

Slampiga kvinnor tror att de är eftertraktade för att många killar vill ligga med dem och slänger dem åt sidan.

Medan mängder av män helt enkelt inte vågar, vill eller kan, jaga kvinnor. De räds att gå fram och prata med henne, och de tror att de förtjänar någon som är väsentligt mycket mer attraktivare än dem.

Gladeligen, för oss män, så är kvinnors attraktion mer dynamisk och mindre visuell. Allt handlar om känslor, och att få henne att känna. Attraktiva män får henne att känna någonting, till skillnad från mediokra män där hon inte känner något alls.
Citera
2024-09-12, 12:28
Medlem
PappaTribes avatar
Citat:

Har man möjlighet att anpassa sig efter geografi så tror jag absolut det finns en för alla, beror ju helt på situation såklart.

Det är snarare naivt att tro att det inte finna någon för en bara för man inte försökt tillräckligt, det är det senare folk inte begriper idag.
Citera
2024-09-12, 13:18
Medlem
Sex ja. Sex är inte alls komplicerat och behöver enbart fylla ett fåtal kriterier (kåthet brukar vara högst upp).

Förhållande? Nej, tror inte det. För många kriterier som måste uppfyllas. Detta "det finns en för alla" hänger på att man kompromissar (vilket alla förhållanden gör till viss grad) extremt mycket. Då finns det någon för alla, absolut.
Citera
2024-09-12, 13:55
Medlem
Citat:

Jag tror det var så förr säg för 50 år sedan och tidigare eller så men idag absolut icke pga flera olika skäl.
Citera
2024-09-12, 14:00
Medlem
Fummys avatar
Citat:

Frågar du efter perfektion?
Alltså om det finns någon så kallad själsfrände eller någon annan form av storartat form av kärlek i en relation?

Det finns mängder med totalt värdelösa relationer, finns säkert så sätt något sätt där de flesta kan få till en desperat , meningslös och olycklig relation.

Naiv är man om man tror på en perfekt och romantisk relation finns för alla.
Citera
2024-09-12, 17:10
Medlem
SnutteFia03s avatar
Nej, men i de allra flesta fall finns det oftast ett antal alternativ, sen om personen ifråga skulle nöja sig med något av dem är en annan fråga.
Citera
2024-09-12, 20:32
Medlem
Citat:

Samhället tar för givet att det finns för en alla.
Citera
2024-09-13, 08:45
Medlem
Det är givetvis fler än så.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem