Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-09-16, 09:45
Medlem
Min son har ett Playstation 4. Jag har betalat PlayStation Plus Premium till honom var tredje mnad. Det kostar 520 kr varje gng som automatiskt dras frn mitt kreditkort var tredje mnad. Nsta dragning r 24 september. Nu tnker vi inte ha PlayStation Plus Premium lngre men nr jag ska logga in p mitt (vrt) konto p Playstation s str det: "2-stegsverifiering r aktiverat. ppna autentiseringsappen och f verifieringskoden. Ange koden hr.". Problemet r att kommer ingen kod varken p min eller min son mobil. Det har inte varit ngon 2-stegsverifiering nr jag loggat in tidigare vad jag minns.
Jag kommer inte lngre n s. Jag heller hittar inga kontaktuppgifter till Playstation s jag kan inte kontakta dem.
Hur ska jag gra fr att sga upp abonnemanget? Sprra kreditkortet s de inte kan dra pengarna den 24:e?
Senast redigerad av Giggs72 2024-09-16 kl. 09:51.
Citera
2024-09-16, 09:50
Medlem
zBr9s avatar
https://www.playstation.com/sv-se/su...ategory=psplus

Hr r deras svenska supportsida fr att avsluta PS+ konto, dock har dom inte ppnat mailsupporten n. Str att den r ppen mndag - fredag men kanske senare p dagen.
Citera
2024-09-16, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giggs72
Min son har ett Playstation 4. Jag har betalat PlayStation Plus Premium till honom var tredje mnad. Det kostar 520 kr varje gng som automatiskt dras frn mitt kreditkort var tredje mnad. Nsta dragning r 24 september. Nu tnker vi inte ha PlayStation Plus Premium lngre men nr jag ska logga in p mitt (vrt) konto p Playstation s str det: "2-stegsverifiering r aktiverat. ppna autentiseringsappen och f verifieringskoden. Ange koden hr.". Problemet r att kommer ingen kod varken p min eller min son mobil. Jag kommer inte lngre n s. Jag heller hittar inga kontaktuppgifter till Playstation s jag kan inte kontakta dem.
Hur ska jag gra fr att sga upp abonnemanget? Sprra kreditkortet s de inte kan dra pengarna den 24:e?

ja sprra kortet, du fr aldrig tillbaka pengarna frn playstation,
jag hade problem med tv faktor o det gick inte att lsa, playstation litade inte p mig, och det hela slutade med att jg skapade ett nytt konto
Citera
2024-09-16, 09:55
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av vanddigomx
ja sprra kortet, du fr aldrig tillbaka pengarna frn playstation,
jag hade problem med tv faktor o det gick inte att lsa, playstation litade inte p mig, och det hela slutade med att jg skapade ett nytt konto

Det r typ drfr de har dessa 2stegs verifikationer s folk ska glmma dom och de kan dra pengar i all evighet
Citera
2024-09-16, 10:05
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av shunosoklat
Du tror att det r fler n rthjrna ett & tv som tappar bort sina MFA-enheter? Nejdu

Det r nog vldigt mnga som har dessa problem.

Du tror att ts och hans son r de enda?
Citera
2024-09-16, 10:08
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggs72
Min son har ett Playstation 4. Jag har betalat PlayStation Plus Premium till honom var tredje mnad. Det kostar 520 kr varje gng som automatiskt dras frn mitt kreditkort var tredje mnad. Nsta dragning r 24 september. Nu tnker vi inte ha PlayStation Plus Premium lngre men nr jag ska logga in p mitt (vrt) konto p Playstation s str det: "2-stegsverifiering r aktiverat. ppna autentiseringsappen och f verifieringskoden. Ange koden hr.". Problemet r att kommer ingen kod varken p min eller min son mobil. Det har inte varit ngon 2-stegsverifiering nr jag loggat in tidigare vad jag minns.
Jag kommer inte lngre n s. Jag heller hittar inga kontaktuppgifter till Playstation s jag kan inte kontakta dem.
Sprra kortet r absolut enklast. Det jobbiga r att man mste uppdatera andra abonnemang med nya kortet.
Citera
2024-09-16, 10:10
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av shunosoklat
Ja typ.

"Bankerna borde ta bort koden p korten, dom r bara till fr att folk ska glmma dom"

En kod p ett kort man anvnder dagligen, mot en f2a verifiering man kanske utfr 1 gng per p en playstation r skillnad

Glmmer du din pinkod s kan man logga in p sin bank med faceid-bankid och trycka visa pinkod. Denna funktion finns p alla banker, hade vl knappast funnits om behovet ej fanns?
Citera
2024-09-16, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
https://www.playstation.com/sv-se/su...ategory=psplus

Hr r deras svenska supportsida fr att avsluta PS+ konto, dock har dom inte ppnat mailsupporten n. Str att den r ppen mndag - fredag men kanske senare p dagen.

Tack, jag har mejlat dom nu om mitt problem. Hoppas de kan lsa detta.

Att sprra mitt kreditkort vore ju vldigt trkigt och jobbigt.
Citera
2024-09-16, 11:12
Medlem
towbs avatar
Annars kolla om du kan sprra just den dragningen i internetbanken, eller om du kr genom PayPal s gr det dr i alla fall. Ps plus gr ngra frsk att dra pengar, sen avslutas det automatiskt. Ha inte pengar p det kontot ngra dagar r vl en annan ndlsning.
Citera
2024-09-16, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av towb
Annars kolla om du kan sprra just den dragningen i internetbanken, eller om du kr genom PayPal s gr det dr i alla fall. Ps plus gr ngra frsk att dra pengar, sen avslutas det automatiskt. Ha inte pengar p det kontot ngra dagar r vl en annan ndlsning.

Tack, det fr bli plan B om de inte hinner svara innan 24:e eller om de inte kan lsa det.

Det r ett kreditkort jag har som de drar ifrn. Jag kan se att man kan sjlv kan sprra kp frn olika regioner. Nn som vet om det rkas som region Sverige eller region Europa nr de drar abonnemangsavgiften?
Citera
2024-09-16, 22:58
Medlem
Fyrfaldets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk
En kod p ett kort man anvnder dagligen, mot en f2a verifiering man kanske utfr 1 gng per p en playstation r skillnad

Glmmer du din pinkod s kan man logga in p sin bank med faceid-bankid och trycka visa pinkod. Denna funktion finns p alla banker, hade vl knappast funnits om behovet ej fanns?
De finns ju naturligtvis fr att stnga ute hackare. Det r ditt ansvar att hlla reda p din telefon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in