Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-09-23, 00:50
Citat:
Ursprungligen postat av stolenChevy
Har mycket svårt att se att de gör det för att ta död på våra äldre. Om jag hamnar på ett äldreboende så kommer jag inte vilja någonting annat än att sitta moffad hela dagarna.

Det blir inte ens en vecka Billigt och bra för regimen.

De tog ju död på 15 000 äldre under Covid. Det är helt klart mord i regimens namn. Jag skall inte jämföra med en annan stor händelse i historien för det är olagligt. Men helt klart i klass med andra folkmord. Morfin istället för gas bara.
Senast redigerad av Juristen08 2024-09-23 kl. 00:59.
Citera
2024-09-23, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackmoster
Vad fan vet du om hur det känns? Håll käften istället. Och jag hoppas att du får uppleva cancer i slutskedet utan något smärtstillande. Så får du veta svaret.
Ok så bara för man inte är så insatt i olika sjukdomar och smärtor och undrar och ställer frågor så tycker du jag ska få uppleva cancer i slutskedet utan något smärtstillande.

Jag ska inte börja prata om ifall du är så fräsch av dig eller inte.. vi stoppar här kan jag tänka
Citera
2024-09-23, 10:05
Medlem
Tjackmosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillaludret
Ok så bara för man inte är så insatt i olika sjukdomar och smärtor och undrar och ställer frågor så tycker du jag ska få uppleva cancer i slutskedet utan något smärtstillande.

Jag ska inte börja prata om ifall du är så fräsch av dig eller inte.. vi stoppar här kan jag tänka
En person som du som har förminskat den smärta människor döende i cancer känner, förlöjligat dessa och anklagat dem för att vara missbrukare - "är det så skönt att droga sig?" är ett ordagrant citat från dig och inte tagit ur sitt sammanhang - kan dra rakt åt helvete. Cancer i slutskedet utan smärtstillande är precis vad du förtjänar eftersom det är vad du har tyckt att andra ska gå igenom. Karma kallas det.

Att du tror att du har rätt att börja prata om hur "fräsch" jag är av mig av eller inte (vad för sorts person uttrcker sig så vulgärt och lågklassigt ens? ja just det, en person som kallar sig själv "lillaludret") visar bara på vilket totalt pucko du är och vilken total brist på självinsikt du besitter.
Citera
2024-09-23, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackmoster
En person som du som har förminskat den smärta människor döende i cancer känner, förlöjligat dessa och anklagat dem för att vara missbrukare - "är det så skönt att droga sig?" är ett ordagrant citat från dig och inte tagit ur sitt sammanhang - kan dra rakt åt helvete. Cancer i slutskedet utan smärtstillande är precis vad du förtjänar eftersom det är vad du har tyckt att andra ska gå igenom. Karma kallas det.

Att du tror att du har rätt att börja prata om hur "fräsch" jag är av mig av eller inte (vad för sorts person uttrcker sig så vulgärt och lågklassigt ens? ja just det, en person som kallar sig själv "lillaludret") visar bara på vilket totalt pucko du är och vilken total brist på självinsikt du besitter.
Ja jag vet inget om droger, smärtlindring och cancer. Märker att du är lite osäker på dina kunskaper också eftersom du är så arg när jag vill lära mig och önskar att jag dör en snar, smärtsam död
Citera
2024-11-03, 19:58
Medlem
Uppdaterar: Morsan har fått flytta hem sedan två veckor och hon är normal igen. Hemma kan vi lättare ha koll på att de inte ger henne opiater och hon har varit fri så länge att hon är tillbaka till sitt gamla jag.

Hon kan skratta en del när vi berättar om händelser vi varit med hon och hon var "hög som ett hus" (påverkad av opiater),

Detta har varit ett uppvaknande för mig, morsan hade aldrig överlevt om vi inte bromsat sjukvårdens iver att proppa i henne droger.
Citera
2024-11-03, 20:05
Medlem
MyCuteLittleHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Uppdaterar: Morsan har fått flytta hem sedan två veckor och hon är normal igen. Hemma kan vi lättare ha koll på att de inte ger henne opiater och hon har varit fri så länge att hon är tillbaka till sitt gamla jag.

Hon kan skratta en del när vi berättar om händelser vi varit med hon och hon var "hög som ett hus" (påverkad av opiater),

Detta har varit ett uppvaknande för mig, morsan hade aldrig överlevt om vi inte bromsat sjukvårdens iver att proppa i henne droger.

Skönt att höra!
I min kommun har dom i vissa fall dubbla journaler på medicinerna...
Benzo användes som "grösaks/starter",sedan morfin midazolam.
Detta på en person UTAN oro eller smärtor.
(Fy fan,Gunilla läser du detta så ska du fan veta att karman kommer att ta dej&#129324
Citera
2024-11-13, 13:37
Medlem
Åldringsvården blir sämre och sämre hela tiden enligt mig, morfin är knappast bra för kroppen tillslut kvävs du i dina egna andetag
Citera
2024-11-15, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kirespappapa
Om du visste något om smärta och speciellt cancersmärta så skulle du inte komma med något så jävla dumt. Att ligga med cancersmärtor och ha dödsångest är garanterat något av det värsta man kan uppleva. Om det då räcker med en spruta 5 mg Morfin för att smärtfritt och utan ångest få somna in så är det ta mig fan läkarnas plikt att sätta in detta. Jag önskar inte min värsta fiende att dö med smärta och dödsångest som du förespråkar.
Håller med dig! Vad är det för idiot som vill att de ska ha smärta och ångest.
Citera
2024-11-19, 22:15
Medlem
Jag har jobbat på ett flertal äldreboenden och aldrig varit med om att det överförskrivs morfin. De som har fått det har haft väldigt starka smärtor. Sen är det faktiskt så att en människa i livets slut kan gå från att vara relativt pigg till att enbart någon vecka senare vara nära döden. Kroppen stänger ner sig själv successivt och det kan gå fort ibland. Minns en anhörig som var galen över att hans mamma blivit sämre och undrade när hon skulle börja må bättre och man kände bara
”Ja du, hon är 93 år och det går tyvärr bara åt ett håll” Det är liksom inte rehab där de förväntas bli bättre… Och hans mamma fick inte morfin heller. Sen är det också så att ingen ska behöva ha mer ont än nödvändigt och då blir det en avvägning. Mindre ont och mindre vaken tid eller väldigt ont och mer vaken. Valet är givet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in