Citat:
Ursprungligen postat av
HomoDeus
Scientific American gör för andra gången i sin 180-åriga historia en rekommendation i presidentvalet.
"
I valet i november står USA inför två framtider. I den ena erbjuder den nya presidenten landet bättre möjligheter, baserad i vetenskap, solida bevis och viljan att lära av erfarenhet. Hon driver politik som främjar bra jobb i hela landet genom att ta till sig ny teknik och ren energi. Hon stödjer utbildning, folkhälsa och reproduktiva rättigheter. Hon behandlar klimatkrisen som den nödsituation den är och försöker mildra dess katastrofala stormar, bränder och torka.
I den andra framtiden äventyrar den nya presidenten folkhälsan och säkerheten och förkastar bevis och föredrar istället nonsensiska konspirationsfantasier. Han struntar i klimatkrisen till förmån för mer föroreningar. Han kräver att federala tjänstemän visar personlig lojalitet mot honom snarare än att upprätthålla amerikanska lagar. Han fyller positioner inom federal vetenskap och andra myndigheter med okvalificerade ideologer. Han lockar människor till hat och splittring, och han inspirerar extremister på statlig och lokal nivå att anta lagar som motarbetar folkbildning och gör det svårare att försörja sig."
https://www.scientificamerican.com/a...e-environment/
Artikeln fortsätter sedan med konkreta sakliga jämförelser mellan kandidaterna och deras politik.
Vilken effekt får denna rekommendation? Finns liknande rekommendationer från erkända vetenskapliga publikationer, men som stöder Trump?
Det var en rekommendation som heter duga. Och den stämmer till punkt och pricka.
Den som inbillar sig något annat hör till de hjärntvättade som inte riktigt förstår sig på verkligheten. Det saknas allt logiskt tänkande och allt handlar om känslor, framför allt Donalds känslor. Det är jag jag jag jag döda spädbarn jag jag döda katter jag ljug jag ljugljug hitta på SIR du tog haitiern i örat, skickade hen till Venezuela, det finn singen som du. Jag är så utsatt, det är så synd om mig, det är en häxjakt .....man blir så trött. Hör inte de som gillat honom förut att det hela har gått för långt nu?
Någonstans måste man ju ändå återvända till verkligheten. Men jag hyser inget hopp då lyckad hjärntvätt faktiskt tar tid att komma till rätta med.
Kamalas glädje för att vilja åtaga sig svåra frågor med energi och mod kommer att leda till bra saker. SJälvklart kommer hon att misslyckas med ett eller flera saker. Det är givet den komplexa arbetsuppgiften hon kommer att få. Men framför allt vore det fantastiskt om fler kunde komma tillsammans för att göra gott. Ett USA där barn med cancer kan få vård och att det inte behövs insamlingar till detta barn för att överleva.