Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2024-09-18, 23:31
Medlem
Dröm 1: Vaknade i sängen. Min katt låg ovanför mitt huvud. Jag reser mig upp och sedan börjar drömmen bli konstig, nästan lite obehagligt. Så jag vaknar i min säng igen, på exakt samma ställe och min katt ligger ovanför mitt huvud men lite närmare denna gång. Jag stiger upp och åker iväg till jobbet. Under tidens gång börjar det hända konstiga saker och drömmen börjar bli obehaglig/spåra, så jag vaknar igen på exakt samma sätt i min säng. Men denna gången ligger inte katten vid mitt huvud. Jag börjar fundera på om jag är vaken påriktigt eller om det är ytterligare en dröm i en dröm. Men denna gång vaknade jag påriktigt.

Dröm 2: Utspelas i nutid. Ett krig uppstår i princip, och vi är självklart jagade. Det var jag och kanske 2 till som kunde resa bakåt i tiden. Vi skulle till varje pris dödas av de "onda" i kostym. På något sätt kom vi genom tunneln och åkte bakåt i tiden. Plötsligt var allt som vanligt men lugnt i en helt annan tid. Efter ett tag rasar en stor byggnad från ingenstans. Vi förstod direkt att de "hittat" oss och att det var försent, vi hade misslyckats i denna världen också. Därför var vi tvungna att ta oss ännu längre bakåt i tiden för att kunna stopp kriget som höll på i (nutiden). Nu ser vi kostymnissarna som börjar jagar oss och vi hittar nästa tunnel (som leder oss bakåt i tiden). Jag vaknade här, men visste att det var den tunneln som skulle leda oss rätt. Annars var man fast i den världen man var i .

Har ni också sådana drömmar? Du är medveten om världarna du transporteras till och mellan. Oftast "dyker" man bara upp någonstans eller så byts drömmen plötsligt till något helt annat. Men man brukar då inte få hänga med i övergången mellan de olika drömmarna/lagerna och dessutom minnas alla lager..
Senast redigerad av Facingevil 2024-09-18 kl. 23:43. Anledning: ..
Citera
2024-09-18, 23:59
Medlem
Keramik-Kalabaliks avatar
Det kallas psykos.
Citera
2024-09-19, 00:21
Medlem
Så sjuka drömmar har jag aldrig haft. Ta kontakt med psykiatrin
Citera
2024-09-19, 19:13
Medlem
Psykos, psykiatri? Nej.
Såna drömmar har hänt och nej, inget konstigt. Allt är möjligt i drömmarnas värld.
Citera
2024-09-19, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keramik-Kalabalik
Det kallas psykos.

Utveckla. Berätta allt du vet om detta tillstånd. Hur fungerar det rent biologiskt. Varför uppkommer det inte på dagen? Utveckla ditt svar. Det var inte tillräckligt övertygande.
Citera
2024-09-19, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MasterofCeremonies
Så sjuka drömmar har jag aldrig haft. Ta kontakt med psykiatrin

Vem har sagt att allt utgår från dig och din hjärna? Du behöver nog också ta kontakt med psykiatrin. Tippar på att du är lite åt det narcissistiska hållet, så mycket egoism har jag aldrig känt.

Detta är 2 drömmar som hänt i mitt liv, inget jag brukar ha. Jag har helt vanliga drömmar med, men dessa var intressanta på ett annat sätt.
Citera
2024-09-20, 01:18
Medlem
Keramik-Kalabaliks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Facingevil
Utveckla. Berätta allt du vet om detta tillstånd. Hur fungerar det rent biologiskt. Utveckla ditt svar. Det var inte tillräckligt övertygande.
Nej, fy i helsile. Det orkar jag inte. Det blir till att knappa in alltför många tecken, det vill säga t. ex. bokstäver, punkteringar och mellanslag, på min telefon med risken att det blir ett tjogtal av felstavelser och annat som gör det svårt och/eller jobbigt att läsa för den som kännet sig hågad och anset att det finns nog med tid för att använda till att läsa det jag skrivit.

Dessutom är det nu så sent på natten så att jag egentligen ska sova. Jag ska först innan jag lägger mig att sova läsa lite vad som skrivits i andra trådar.
Citera
2024-09-20, 14:32
Medlem
Citat:
Vem har sagt att allt utgår från dig och din hjärna? Du behöver nog också ta kontakt med psykiatrin. Tippar på att du är lite åt det narcissistiska hållet, så mycket egoism har jag aldrig känt.

Detta är 2 drömmar som hänt i mitt liv, inget jag brukar ha. Jag har helt vanliga drömmar med, men dessa var intressanta på ett annat sätt.

Du är sinnessjuk och behöver stark medicinering. Jag har redan kontakt med psyk för mina problem men den här tråden handlar om dig. Menar inte det som något elakt men jag är mån om dig och ditt välmående. Snälla sök hjälp innan du blir en fara för andra
Citera
2024-09-22, 23:19
Medlem
Citat:
Du är sinnessjuk och behöver stark medicinering. Jag har redan kontakt med psyk för mina problem men den här tråden handlar om dig. Menar inte det som något elakt men jag är mån om dig och ditt välmående. Snälla sök hjälp innan du blir en fara för andra

Haha nej jag behöver ingen hjälp. Fungerar fint i samhället, nykter, sover bra, arbetar, studerar, frisk, har familj och vänner. Att drömma gör vi alla, vissa mer än andra.

Bara för att du får panik, flyr verkligheten eller din fantasi med centralstimulerade preparat; "mediciner".. så behöver inte jag göra det. En del gör allt för att skylla på olika diagnoser. Kan säga dig en sak, inte ens om jag var sjuk skulle jag medicinera mig faktiskt. Enbart vid brutal smärta som till exempel aggressiv cancer , men annars nej. Varför skulle jag vara farlig? Jag är världens snällaste, men beter du dig som en skit tvekar jag inte en sekund på att ge dig vad du förtjänar
Citera
2024-09-22, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keramik-Kalabalik
Nej, fy i helsile. Det orkar jag inte. Det blir till att knappa in alltför många tecken, det vill säga t. ex. bokstäver, punkteringar och mellanslag, på min telefon med risken att det blir ett tjogtal av felstavelser och annat som gör det svårt och/eller jobbigt att läsa för den som kännet sig hågad och anset att det finns nog med tid för att använda till att läsa det jag skrivit.

Dessutom är det nu så sent på natten så att jag egentligen ska sova. Jag ska först innan jag lägger mig att sova läsa lite vad som skrivits i andra trådar.
.
Starka åsikter, men klarar inte av att utveckla det du skriver. Intressant.
Citera
2024-09-22, 23:25
Medlem
Citat:
Haha nej jag behöver ingen hjälp. Fungerar fint i samhället, nykter, sover bra, arbetar, studerar, frisk, har familj och vänner. Att drömma gör vi alla, vissa mer än andra.

Bara för att du får panik, flyr verkligheten eller din fantasi med centralstimulerade preparat; "mediciner".. så behöver inte jag göra det. En del gör allt för att skylla på olika diagnoser. Kan säga dig en sak, inte ens om jag var sjuk skulle jag medicinera mig faktiskt. Enbart vid brutal smärta som till exempel aggressiv cancer , men annars nej. Varför skulle jag vara farlig? Jag är världens snällaste, men beter du dig som en skit tvekar jag inte en sekund på att ge dig vad du förtjänar

Jag driver bara med dig det är klart man kan få skumma drömmar. Alla har det
Citera
2024-09-22, 23:27
Medlem
Citat:
Jag driver bara med dig det är klart man kan få skumma drömmar. Alla har det

Ja, men varför?

Vad är det som väljer vad du skall drömma och se?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in