Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-09-20, 17:05
Medlem
Imagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statsminister2030
Såg dem 1986 så hade varit kul och se dem igen 39 år senare i och med att de spelar 5 låtar från Somewhere in time och har Blade runner introt

Edit ok Run for your lives tour såg jag nu med låtar från de första 9 albumen

Mäktigaste introt.
Men temat från Örnnästet som de använde 1983 går heller ej av för hackor.
Citera
2024-09-23, 12:47
Medlem
Poddes avatar
Tror ni det säljer slut direkt eller kan man få biljetter senare också?
Citera
2024-09-26, 16:17
Medlem
drinksareonmes avatar
Förstått att Nicko börjat få det tufft att hänga med bakom pukorna, Jay Weinnberg hade nog gjort det bra.
Citera
2024-09-26, 16:20
Medlem
Knotknets avatar
Otroligt ointressant arenarock för WT.
Citera
2024-09-27, 11:39
Medlem
Statsminister2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drinksareonme
Förstått att Nicko börjat få det tufft att hänga med bakom pukorna, Jay Weinnberg hade nog gjort det bra.

Jay Weinberg skulle inte alls passa i Maiden. Varken som trummis eller som person. Antingen blir det nån relativt okänd engelsman som Blaze Bailey som låter skit, men troligare är väl att de väljer nån erfaren i sin egen ålder. Eric Singer född 1958 är väl ingen högoddsare. Lita Ford, Black Sabbath, Gary Moore, KISS och Alice Cooper i Cv:et
Citera
2024-09-27, 18:28
Medlem
Biljetter fixade till båda dagarna
Citera
2024-09-27, 18:45
Medlem
Imagoos avatar
Citat:
Jay Weinberg skulle inte alls passa i Maiden. Varken som trummis eller som person. Antingen blir det nån relativt okänd engelsman som Blaze Bailey som låter skit, men troligare är väl att de väljer nån erfaren i sin egen ålder. Eric Singer född 1958 är väl ingen högoddsare. Lita Ford, Black Sabbath, Gary Moore, KISS och Alice Cooper i Cv:et

Jag tippar på att Steve Harris tar in trummisen från British Lion, Simon Dawson.
Citera
2024-09-27, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imagoo
Jag tippar på att Steve Harris tar in trummisen från British Lion, Simon Dawson.

Jag gillar inte riktigt det där vi tar in nån vi känner
Gers var helt klart ett par steg neråt både som gitarrist och som låtskrivare jämfört med Adrian Smith. Men framförallt var Blaze åt helvete fel. Från arenor till till och spela på kåren . De hade enligt rykten över 1000 kandidater så väljer de Blaze. Nej ska de ha in nån ny så ska det va ett proffs. Jag gillar Nicko men han låter skit numera.

Sen gjorde Nicko aldrig låtarna från Number of the beast rättvisa. Clive Burr hade ett helt annat driv. Jag gillar dock Nickos trumspel framförallt på de tre första albumen han spelade på.
Citera
2024-09-27, 21:12
Medlem
Imagoos avatar
Citat:
Jag gillar inte riktigt det där vi tar in nån vi känner
Gers var helt klart ett par steg neråt både som gitarrist och som låtskrivare jämfört med Adrian Smith. Men framförallt var Blaze åt helvete fel. Från arenor till till och spela på kåren . De hade enligt rykten över 1000 kandidater så väljer de Blaze. Nej ska de ha in nån ny så ska det va ett proffs. Jag gillar Nicko men han låter skit numera.

Sen gjorde Nicko aldrig låtarna från Number of the beast rättvisa. Clive Burr hade ett helt annat driv. Jag gillar dock Nickos trumspel framförallt på de tre första albumen han spelade på.

Jag håller med dig i allt.
Gers har jag aldrig gillat.
Den sista bra plattan var Seventh son ...
Citera
2024-09-27, 22:11
Medlem
Poddes avatar
Har biljett till fredagen, blir andra och sista gången jag ser dom antar jag. Alltid tyckt om musiken, så måste passa på innan dom slutar, förra gången var för cirka 15 år sedan.
Citera
2024-09-28, 18:27
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Bandet ska alltså framföra material från första nio plattorna som är:

• "Iron Maiden" (1980)
• "Killers" (1981)
• "The Number Of The Beast" (1982)
• "Piece Of Mind" (1983)
• "Powerslave" (1984)
• "Somewhere In Time" (1986)
• "Seventh Son Of A Seventh Son" (1988)
• "No Prayer For The Dying" (1990)
• "Fear Of The Dark" (1992)

Vilka låtar vill vi höra från respektive skiva? Hur skulle en dröm-setlist se ut?
Citera
2024-09-29, 03:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CtrlAltDelThis
Bandet ska alltså framföra material från första nio plattorna som är:

• "Iron Maiden" (1980)
• "Killers" (1981)
• "The Number Of The Beast" (1982)
• "Piece Of Mind" (1983)
• "Powerslave" (1984)
• "Somewhere In Time" (1986)
• "Seventh Son Of A Seventh Son" (1988)
• "No Prayer For The Dying" (1990)
• "Fear Of The Dark" (1992)

Vilka låtar vill vi höra från respektive skiva? Hur skulle en dröm-setlist se ut?

De brukar ju ha 15-17 låtar o mitt drömset med låtar från varje album kommer knappast vara det som spelas. De kommer spela ett "beast of" med 2-3 överraskningar max .

Transylvania spelade de 93 hade varit kul.
Strange World är en av mina favoritlåtar nånsin.
Prodigal son repade de 2005 men den kom aldrig med. Väljer den från Killers
The Number of the beast
The Prisonor
Hallowed be thy name Ja The Number of the beast är en av de bästa album som nånsin gjorts så 3 låtar därifrån
Where Eagles dare (kommer ej va med Nicko klarar inte den längre)
The Trooper
To Tame a land
Flash of The Blade
The Duellists
Caught Somewhere in Time
Wasted Years
Alexander the Great
Infinite Dreams
The Clairvoyant
Tailgunner
Childhood's End,

18 låtar. Så kommer serlistet inte se ut men du sade drömsetlist

Iron Maiden, Bring your Daughter, Run to The hills, Fear of the dark, Phantom of the opera, 2 minutes to midnight, Evil that man do kommer troligtvis vara med.

Spekuleras ju lite att överraskningen skulle bli Total Eclipse men tror inte det även om det varit kul.
Senast redigerad av Statsminister2030 2024-09-29 kl. 04:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in