• 1
  • 2
2024-09-19, 17:07
Medlem
StoreSvartes avatar
Ja det knns ju fga troligt att det fanns mnga tjockisar i Auschwitz p grund av att det inte fanns mycket att ta. Men tjockisar finns verallt och alltid. I de fall det faktiskt fanns mat s fanns det skert ngon som roffade t sig en extra potatis hr och dr.

Nu menar jag sklart intagna och inte fngvaktare.

Finns det bilder p ngon tjockis i Auschwitz?
Citera
2024-09-19, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte
Ja det knns ju fga troligt att det fanns mnga tjockisar i Auschwitz p grund av att det inte fanns mycket att ta. Men tjockisar finns verallt och alltid. I de fall det faktiskt fanns mat s fanns det skert ngon som roffade t sig en extra potatis hr och dr.

Du har ju ingen aning om den p bild suttit 3dgr eller 1r, men det fanns vl nog inte s mnga tjockisar p den tiden.
Citera
2024-09-19, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Du har ju ingen aning om den p bild suttit 3dgr eller 1r, men det fanns vl nog inte s mnga tjockisar p den tiden.

Det fanns tjockisar p den tiden, men de var helt klart i minoritet och inte alls s mnga som idag.

Men det har frekommit mnga diskussioner frut om tjockisar hade bttre verlevnadsfrmga i fnglgren eftersom de har mer fett frn brjan och d borde verleva lngre nr de fr fr lite mat och blir undernrda i kombinationen med hrt arbete.

Man kan vl sga att det r ganska troligt de inte var tjocka lngre efter ngra mnader fr som sagt s tar ju kroppen av fettet om man ter mindre och arbetar hrt.
Citera
2024-09-19, 17:17
Medlem
StoreSvartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne

Ja s r det ju. Men jag menar ngon som suttit ett bra tag och fortfarande behllt vervikten.
Citera
2024-09-19, 17:18
Medlem
akutaccents avatar
Det fanns skerligen en del tjocka i brjan men till slut fanns det inte en enda tjockis.
Citera
2024-09-19, 17:19
Medlem
Citat:

Varfr ens frga?
Dom sparade ju dom som ansgs kunna jobba hrdast.
Var dom resterade hamnade vet vi ju alla.
Citera
2024-09-19, 17:23
Medlem
holmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crille132
Varfr ens frga?
Dom sparade ju dom som ansgs kunna jobba hrdast.
Var dom resterade hamnade vet vi ju alla.

Jag vet inte. Var hamnade dom?
Citera
2024-09-19, 17:23
Medlem
Citat:
Ja s r det ju. Men jag menar ngon som suttit ett bra tag och fortfarande behllt vervikten.

Du kan lika grna bara googla "fat person starving for 3 years" eller ngot liknande. Det fanns skert folk som var tjocka nr de togs dit d tjocka mnniskor funnits i alla tider.
Citera
2024-09-19, 17:27
Medlem
Villianlols avatar
Nej dr verkar inte hormoner, kraftig benstomme eller skldkrteln varit orsaken till ngra feta mnniskor i alla fall oavsett hur lite de t.
Citera
2024-09-19, 18:03
Medlem
NyaHenriksss avatar
Tjockisar p den tiden var oftast av det finare folket. Dom kunde ta sig feta.
Socker i maten o lsk fanns knappt s det vanliga folket var oftast smala o fina.
Citera
2024-09-19, 18:04
Medlem
PyjamasXLs avatar
Gjorde inte nazisterna tvl av tjockisarna?
Citera
2024-09-19, 18:13
Medlem
Trakessons avatar
Klart det fanns tjockisar i Auschwitz
Vakterna behvde vl knappast svlta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto