Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-09-19, 17:07
Medlem
StoreSvartes avatar
Ja det känns ju föga troligt att det fanns många tjockisar i Auschwitz på grund av att det inte fanns mycket att äta. Men tjockisar finns överallt och alltid. I de fall det faktiskt fanns mat så fanns det säkert någon som roffade åt sig en extra potatis här och där.

Nu menar jag såklart intagna och inte fångvaktare.

Finns det bilder på någon tjockis i Auschwitz?
Citera
2024-09-19, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte
Ja det känns ju föga troligt att det fanns många tjockisar i Auschwitz på grund av att det inte fanns mycket att äta. Men tjockisar finns överallt och alltid. I de fall det faktiskt fanns mat så fanns det säkert någon som roffade åt sig en extra potatis här och där.

Du har ju ingen aning om den på bild suttit 3dgr eller 1år, men det fanns väl nog inte så många tjockisar på den tiden.
Citera
2024-09-19, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Du har ju ingen aning om den på bild suttit 3dgr eller 1år, men det fanns väl nog inte så många tjockisar på den tiden.

Det fanns tjockisar på den tiden, men de var helt klart i minoritet och inte alls så många som idag.

Men det har förekommit många diskussioner förut om tjockisar hade bättre överlevnadsförmåga i fånglägren eftersom de har mer fett från början och då borde överleva längre när de får för lite mat och blir undernärda i kombinationen med hårt arbete.

Man kan väl säga att det är ganska troligt de inte var tjocka längre efter några månader för som sagt så tar ju kroppen av fettet om man äter mindre och arbetar hårt.
Citera
2024-09-19, 17:17
Medlem
StoreSvartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne

Ja så är det ju. Men jag menar någon som suttit ett bra tag och fortfarande behållt övervikten.
Citera
2024-09-19, 17:18
Medlem
akutaccents avatar
Det fanns säkerligen en del tjocka i början men till slut fanns det inte en enda tjockis.
Citera
2024-09-19, 17:19
Medlem
Citat:

Varför ens fråga?
Dom sparade ju dom som ansågs kunna jobba hårdast.
Var dom resterade hamnade vet vi ju alla.
Citera
2024-09-19, 17:23
Medlem
holmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crille132
Varför ens fråga?
Dom sparade ju dom som ansågs kunna jobba hårdast.
Var dom resterade hamnade vet vi ju alla.

Jag vet inte. Var hamnade dom?
Citera
2024-09-19, 17:23
Medlem
Citat:
Ja så är det ju. Men jag menar någon som suttit ett bra tag och fortfarande behållt övervikten.

Du kan lika gärna bara googla "fat person starving for 3 years" eller något liknande. Det fanns säkert folk som var tjocka när de togs dit då tjocka människor funnits i alla tider.
Citera
2024-09-19, 17:27
Medlem
Villianlols avatar
Nej där verkar inte hormoner, kraftig benstomme eller sköldkörteln varit orsaken till några feta människor i alla fall oavsett hur lite de åt.
Citera
2024-09-19, 18:03
Medlem
NyaHenriksss avatar
Tjockisar på den tiden var oftast av det finare folket. Dom kunde äta sig feta.
Socker i maten o läsk fanns knappt så det vanliga folket var oftast smala o fina.
Citera
2024-09-19, 18:04
Medlem
PyjamasXLs avatar
Gjorde inte nazisterna tvål av tjockisarna?
Citera
2024-09-19, 18:13
Medlem
Trakessons avatar
Klart det fanns tjockisar i Auschwitz…
Vakterna behövde väl knappast svälta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto