Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
Idag, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av myh1
Ja, det är inte normalt att en person får till Ormspelet på några få minuter, och 2 andra inte får till att sätta kulan på 1 timme [då bryter produktionen in och avbryter - så varken Ida eller Amanda har möjlighet att avsluta spel - för att produktionen skulle spara in tid] - själv tror jag bögen (i produktionen) som Finland bögen förälskad sig i har klistrat dit lite plexiglas eller annat vi inte upptäckt på TV; därför klarade han av spelet så snabbt!!!

Men slutet gott, allting gott; Ida vann rättvist.

Det skulle inte förvåna. Nabaz blev ju kär i någon i produktionen som du säger, så han hade nog klistrat på väggar i hans bana likt som att ett barn som bowlar får väggar på sidorna av banan så att inte klotet hamnar i rännan.

Ja, det var riktigt njutbart att en äkta värdig vinnare vann så rättvist och överlägset.
Citera
Idag, 00:46
Medlem
JuniorDahlens avatar
Citat:
Kanske någon av er konspirationsteoretiker kan informera varför produktionen valde ut Ida som vinnare? Det enda ni kommer upp med är att man velat ha en kvinnlig vinnare, men vore det då inte bättre välja Amanda? Hon var med i största pakten (mobbar-pakten), och alla trodde hon var bra på att göra eld - ingen hade reagerat om Amanda fick upp eld överlägset först...
Det saknas lite självinsikt från konspirationsteoretikerna, och varför produktionen valde Ida...

Konspirationsteoretiker och konspirationsteoretiker.. Jag unnade Ida vinsten och såg henne mycket hellre vinna än jättebebisarna Patrik och Nabaz.
Citera
Idag, 00:51
Medlem
myh1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Det skulle inte förvåna. Nabaz blev ju kär i någon i produktionen som du säger, så han hade nog klistrat på väggar i hans bana likt som att ett barn som bowlar får väggar på sidorna av banan så att inte klotet hamnar i rännan.

Ja, det var riktigt njutbart att en äkta värdig vinnare vann så rättvist och överlägset.
Ida var ju överlägsen i både förste och sista deltävlingen... Det enda som ställde till det för 66,6% av deltagarna var detta Ormspelet (som troligen var riggat). Nu är det TV4 som sätter reglerna, och väljer när dom bryter en tävling - det var redan bestämd att Finland bögen fick 30 sekunder försprång, så jag fattar att dom bryter (inte endast Ida och Amanda som får stå under solen på El Nido - utan också produktionen... Har ni varit på Palawan*, så hade ni visst hur hett det är där!!!)

* Nu har inte jag besökt El Nido än, men räknar med att det är lika hett som Puerto Princesa och Quezon [Palawan] (som jag besökte i 2023) - som ligger närmre Equator än El Nido.
Senast redigerad av myh1 Idag kl. 01:29.
Citera
Idag, 07:24
Medlem
tomperss avatar
Citat:
Du tror ju att det Petra säger för tittarna är de fasta reglerna, men det fattar väl en idiot att produktionen gör vad som de känner för och att det dessutom finns mer än så man inte ens som tittare får höra.

Du ska fortsätta skriva i en tråd sålänge som folk anser att Ida är en värdig vinnare alltså.. Det tyder inte bara på psykisk sjukdom men även alldeles för mycket fritid. Hoppas ditt liv blir värt att leva nu när du ska skriva i denna tråd resten av ditt liv och förklara för alla att din gaypolare Nabaz minsann är bäst och inte dumma, dumma Ida.

Om produktionen gör vad de själva känner för så är det alltså inte ens en tävling och finns därför ingen vinnare överhuvudtaget.

Du säger emot dig själv din apa.
Citera
Idag, 07:29
Medlem
tomperss avatar
Citat:
Kanske någon av er konspirationsteoretiker kan informera varför produktionen valde ut Ida som vinnare? Det enda ni kommer upp med är att man velat ha en kvinnlig vinnare, men vore det då inte bättre välja Amanda? Hon var med i största pakten (mobbar-pakten), och alla trodde hon var bra på att göra eld - ingen hade reagerat om Amanda fick upp eld överlägset först...
Det saknas lite självinsikt från konspirationsteoretikerna, och varför produktionen valde Ida...

Ja, de var så elaka Nabaz och Maxim. Ida och Tove grät faktiskt hela nätterna igenom för att Maxim och Nabaz inte gav upp och åkte hem självmant. Usch och fy vad hemska de var.

Snacka om jävla snöflinge-mentalitet. Går du runt med velourpyjamas hela dagarna hemma och tränar på att komma i kontakt med din inre kvinna?
Citera
Idag, 07:36
Medlem
tomperss avatar
Citat:
Ida var ju överlägsen i både förste och sista deltävlingen... Det enda som ställde till det för 66,6% av deltagarna var detta Ormspelet (som troligen var riggat). Nu är det TV4 som sätter reglerna, och väljer när dom bryter en tävling - det var redan bestämd att Finland bögen fick 30 sekunder försprång, så jag fattar att dom bryter (inte endast Ida och Amanda som får stå under solen på El Nido - utan också produktionen... Har ni varit på Palawan*, så hade ni visst hur hett det är där!!!)

* Nu har inte jag besökt El Nido än, men räknar med att det är lika hett som Puerto Princesa och Quezon [Palawan] (som jag besökte i 2023) - som ligger närmre Equator än El Nido.

Vad jobbigt att stå under solen en timme! De har havet 20m bort och hade lätt kunnat ta ett dopp med några minuters mellanrum om de ville. Ingen av dem var förbi andra svängen ändå. Så produktionen väljer alltså att avbryta och sedan ljuga för att det var lite stark sol?

Kan man vinna tour de France om man brutit en etapp för att solen varit för stark?

Hur tror du hus blir byggda på Filippinerna, hur står trafikpolisen ut och hur arbetar bönderna där? Hur gör de filippinska sjömännen som arbetar ute på däck hela dagarna när de åker mellan öarna?
Citera
Idag, 07:38
Medlem
tomperss avatar
Citat:
Aha, coolt. Men det kan inte vara så istället att du var frisk i hjärnan förr i tiden när du upplevde att allt gick rätt till, dvs inte hade en sönderpundad hjärna som nuförtiden, och att du dessutom inte var i en psykos på den tiden?

Du tror väl på allt du läser i tidningen också, du tror att jultomten finns och att din familj älskar en värdelös socialbidragstagande kåkfarare som dig.
Senast redigerad av tompers Idag kl. 07:49.
Citera
Idag, 07:48
Medlem
myh1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tompers
Vad jobbigt att stå under solen en timme! De har havet 20m bort och hade lätt kunnat ta ett dopp med några minuters mellanrum om de ville. Ingen av dem var förbi andra svängen ändå. Så produktionen väljer alltså att avbryta och sedan ljuga för att det var lite stark sol?

Kan man vinna tour de France om man brutit en etapp för att solen varit för stark?

Hur tror du hus blir byggda på Filippinerna, hur står trafikpolisen ut och hur arbetar bönderna där? Hur gör de filippinska sjömännen som arbetar ute på däck hela dagarna när de åker mellan öarna?
Nu talar du om ett folk som är uppvuxen med 35°C på dagarna... Det är klart dom tål högre temperaturer än medel Svensson.... Vad jag vet går inte Tour de France i subtropiskt klimat - men du vet tydligen mer än mig.... 🤣😂😆😂🤣
Citera
Idag, 07:57
Medlem
myh1s avatar
Citat:
Ja, de var så elaka Nabaz och Maxim. Ida och Tove grät faktiskt hela nätterna igenom för att Maxim och Nabaz inte gav upp och åkte hem självmant. Usch och fy vad hemska de var.

Snacka om jävla snöflinge-mentalitet. Går du runt med velourpyjamas hela dagarna hemma och tränar på att komma i kontakt med din inre kvinna?
Tar gärna emot en velourpujamas... Det låter skönt, och fattar inte att det ska vara något problem strosa runt i den... Är du kanske uppklädd med kostym nu i mellandagarna? Du sitter väl heller i några Rasta-kläder och röker på??? Det får du gärna göra - även om du sitter i en velourpujamas, så är det helt OK... 😆😂🤣😂🤣😂🤣
Citera
Idag, 08:08
Medlem
myh1s avatar
Citat:

Har egentligen aldrig fattat varför man ska ha pyjamas.... Man sover ju alltid bättre utan några kläder på...
Men lite myskläder är ju skönt när man är hemma, tittar TV, och ser att en värdig deltagare vinner Robinson 2024
Citera
Idag, 08:11
Medlem
tomperss avatar
Citat:
Nu talar du om ett folk som är uppvuxen med 35°C på dagarna... Det är klart dom tål högre temperaturer än medel Svensson.... Vad jag vet går inte Tour de France i subtropiskt klimat - men du vet tydligen mer än mig.... 🤣😂😆😂🤣

Små delar av tour de france går i subtropiskt klimat men vad har det för relevans? Palawan har ett tropisk klimat. Vilken sorts klimat det är spelar dock egentligen mindre utan det är ju de maximala temperaturerna under tävlingsrna som är intressanta.

På filippinska öar som palawan agerar havet som en buffert för temperaturen så det är sällan det går över 35°C. Speciellt inte på småöar eller vid stränderna och det är ju just där de håller tävlingen. I inne i städer med mycket platt yta utan träd går fick temperaturen upö men det är ju inte där slm finalen hålls. Tävlingen hölls under nw-monsunen som bidrar till färre moln och mindre nederbörd så det är ju dock en del av året då solen steker ordentligt. På sommaren i södra Frankrike kan det dock bli rejält varmt och under många etapper går temperaturen över 35°C med stekande sol. Ibland är det till och med så varmt att asfalten börjar smälta. Det är dock inget snack om att bryta tävlingen för att nån kameraman inte orkar stå i solen mer än en timme.

Jag är ingen expert men jag gissar att tour de france är lite mer fysiskt krävande än att stå och joxa med en boll på en ormbana samtidigt som sjöbrisen fläktar på.
Citera
Idag, 08:19
Medlem
myh1s avatar
Citat:
Små delar av tour de france går i subtropiskt klimat men vad har det för relevans? Palawan har ett tropisk klimat. Vilken sorts klimat det är spelar dock egentligen mindre utan det är ju de maximala temperaturerna under tävlingsrna som är intressanta.

På filippinska öar som palawan agerar havet som en buffert för temperaturen så det är sällan det går över 35°C. Speciellt inte på småöar eller vid stränderna och det är ju just där de håller tävlingen. I inne i städer med mycket platt yta utan träd går fick temperaturen upö men det är ju inte där slm finalen hålls. Tävlingen hölls under nw-monsunen som bidrar till färre moln och mindre nederbörd så det är ju dock en del av året då solen steker ordentligt. På sommaren i södra Frankrike kan det dock bli rejält varmt och under många etapper går temperaturen över 35°C med stekande sol. Ibland är det till och med så varmt att asfalten börjar smälta. Det är dock inget snack om att bryta tävlingen för att nån kameraman inte orkar stå i solen mer än en timme.

Jag är ingen expert men jag gissar att tour de france är lite mer fysiskt krävande än att stå och joxa med en boll på en ormbana samtidigt som sjöbrisen fläktar på.
Du frågar vad Tour de France har med detta att göra... Sen kommer du med utläggning om att asfalt kan smälta under Tour de France.... Jag vet inte varför du drog upp Tour de France - det får du svara på själv...!!!

Om nu ett Tour de France lopp skulle avbrytas av arrangören, är jag säker på att ryttare får fortsätta cykla efter problem är åtgärdat... Ingen blir diskade för något dom inte kan kontrollera, eller har givit upp....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in