Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2024-09-20, 18:39
Medlem
Hej Flashback. Min kanske svagaste stund var idag när jag trodde jag blivit cyberrånad men det visade sig vara ett Brazzers medlemskap ”gone wild” så att säga. För ett par veckor sen var jag kåt och helt klart inte vid mina sinnens fulla bruk då jag köpte ett 2 dagars medlemskap på en horribel hemsida fylld med pop-up annonser som inte ens lät en kolla på lite fitta. Detta kostade ca 1 dollar och kändes väl helt okej att det inte blev så najs som jag tänkt mig. Men sedan dess har visst dom jävlarna bara fortsatt dra pengar från mitt konto och UPPGRADERAT MIN ”PRENUMERATION” till månadsprenumeration. Detta har kostat mig ca 900kr dom dragit pengar 7 gånger för vad jag förstått som ett engångsbelopp. Chattat med dom jävlarna på supporten men dom vägrade ge tillbaka mina pengar. Jag vet att detta är mitt fel. Men vafan, dom kan väl inte bara dra pengar hipp som happ och UPPGRADERA !!!!! utan att man bett om det? Inget mejl och svinsvårt att hitta abonnemangdetaljerna på hemsidan.

Min fråga är alltså: eftersom amerikahororna inte vill ge mig mina pengar tillbaka, tror ni jag kan reklamera genom min bank för uttagen? Det var ju trots allt inte jag som ville göra 6 av 7 transaktioner. Hjälp!
Citera
2024-09-20, 18:44
Medlem
DauXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gaykatten
Hej Flashback. Min kanske svagaste stund var idag när jag trodde jag blivit cyberrånad men det visade sig vara ett Brazzers medlemskap ”gone wild” så att säga. För ett par veckor sen var jag kåt och helt klart inte vid mina sinnens fulla bruk då jag köpte ett 2 dagars medlemskap på en horribel hemsida fylld med pop-up annonser som inte ens lät en kolla på lite fitta. Detta kostade ca 1 dollar och kändes väl helt okej att det inte blev så najs som jag tänkt mig. Men sedan dess har visst dom jävlarna bara fortsatt dra pengar från mitt konto och UPPGRADERAT MIN ”PRENUMERATION” till månadsprenumeration. Detta har kostat mig ca 900kr dom dragit pengar 7 gånger för vad jag förstått som ett engångsbelopp. Chattat med dom jävlarna på supporten men dom vägrade ge tillbaka mina pengar. Jag vet att detta är mitt fel. Men vafan, dom kan väl inte bara dra pengar hipp som happ och UPPGRADERA !!!!! utan att man bett om det? Inget mejl och svinsvårt att hitta abonnemangdetaljerna på hemsidan.

Min fråga är alltså: eftersom amerikahororna inte vill ge mig mina pengar tillbaka, tror ni jag kan reklamera genom min bank för uttagen? Det var ju trots allt inte jag som ville göra 6 av 7 transaktioner. Hjälp!
Vad stod det i avtalet du gick med på (det finstilta)?
Citera
2024-09-20, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DauX
Vad stod det i avtalet du gick med på (det finstilta)?

Ja det är ju det som är problemet tyvärr. Det visade sig först nu i efterhand att det var ett ”trial membership”. Vilket inte var tydligt alls, utan gömt undan i det finstilta.
Citera
2024-09-20, 18:49
Medlem
Nu har du lärt dig varför man aldrig någonsin ska göra beslut när man är kåt, det slutar väldigt sällan bra..

Har svårt att tro att du kan reklamera köpen, däremot borde du kunna se till att framtida betalningar ej kommer gå att göra. Antingen genom att försöka avbryta ditt medlemskap eller genom att kontakta din bank och förklara att du blivit utsatt för någon form av scam och att inga framtida betalningar ska göras till det konto som dragit pengarna.
Next time - runka först, är du efter din runk fortfarande sugen på att köpa porr (som finns i mängder helt gratis på nätet förövrigt) go for it, annars avstå.
Citera
2024-09-20, 18:50
Medlem
Bara glömma dom pengarna, då har gått med på något avtal när du köpte 2 dagars medlemskap som du inte har läst genom. Så korkade är inte dessa företag..

Förmodligen kommer du inte heller kunna säga upp ditt avtal, kommer vara sån lång byråkrati för att lyckas säga upp ditt kort om flera månader framåt, säkert finns det i avtalet att du är bunden i 12 månader. Så du gör det lättare att spärra ditt kort nu bara på en gång och beställa nytt.

Dessa skojjföretag har bemästrat hur man kan lura människan på lagligt sätt.
Senast redigerad av Noccofocus 2024-09-20 kl. 18:52.
Citera
2024-09-20, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sleazetjackisen
Nu har du lärt dig varför man aldrig någonsin ska göra beslut när man är kåt, det slutar väldigt sällan bra..

Har svårt att tro att du kan reklamera köpen, däremot borde du kunna se till att framtida betalningar ej kommer gå att göra. Antingen genom att försöka avbryta ditt medlemskap eller genom att kontakta din bank och förklara att du blivit utsatt för någon form av scam och att inga framtida betalningar ska göras till det konto som dragit pengarna.
Next time - runka först, är du efter din runk fortfarande sugen på att köpa porr (som finns i mängder helt gratis på nätet förövrigt) go for it, annars avstå.

Sannare ord har då aldrig yttrats! Tack för tipsen.
Citera
2024-09-20, 18:53
Medlem
Jag blir mer och mer övertygad om att jag gör rätt som betalar internetköp med ett separat bankkort. Detta fyller jag på med exakt summa när jag ska göra ett köp. Sen kan ju charlatanerna försöka göra fler dragningar…
Citera
2024-09-20, 19:01
Medlem
Citat:

😅
Förlåt att jag skrattar men det blev humor. Seriöst, vad hade du räknat med? Spärra kortet och bara tänk att det där har aldrig hänt. Och framförallt, läs det finstilta en annan gång.
Citera
2024-09-20, 19:12
Medlem
Carrocks avatar
Citat:

Vad fan trodde du ditt sär? Hur jävla sprängkåt va du egentligen? Du vet väl att det finns gratisporr av hög kvalité, har jag hört i alla fall.
Citera
2024-09-20, 19:31
Medlem
Streckkods avatar
Va va re för porr då?

Deutsche milk mommy scat scheisse snuff 1 cup 2 girls negro midget trans and a dog?
Citera
2024-09-20, 21:22
Är man så jävla lobomaterad så man ger kortnummer till dessa så får man allt skylla sig själv, och var lugn det var inte sista dragningen på kortet.
Citera
2024-09-20, 21:33
Är bara att spärra kortet och vänta på nytt. Man ska alltid vara ansluten till minst två banker så man alltid har nåt kort aktivt på ena banken. Lär dig din läxa.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in