Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-09-21, 19:26
Avstängd
moshans avatar
Jag vet en brottsling som blev dömd till några år i fängelse och sedan utvisning till Eritrea. Jag undrar hur livet ser ut där? Man får väl knappast socialbidrag. Svårt att hitta ett drägligt jobb utan utbildning? Är det tungt att vara kriminell där, tänkte om man säljer narkotika. Han har inga vänner eller familj där heller. Vad har han att vänta?
Senast redigerad av moshan 2024-09-21 kl. 20:02.
Citera
2024-09-21, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshan
Ja vi vet att det är varmt i Afrika och att han ska resa dit. Resor och semester är inte samma sak.

Hur vet du att han ska resa dit?
Sverige utvisar väl inte folk till Eritrea?
Citera
2024-09-21, 21:47
Avstängd
moshans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larsa.Andersson
Hur vet du att han ska resa dit?
Sverige utvisar väl inte folk till Eritrea?

Vet bara att han var medborgare i Eritrea enligt FUP och sen det stod i tidningen att han skulle utvisas efter avtjänat straff.
Citera
2024-09-21, 21:49
Medlem
Får han ta med sig 350k kr tillbaka till hemlandet?
Citera
2024-09-21, 21:55
Medlem
Citat:
Vet bara att han var medborgare i Eritrea enligt FUP och sen det stod i tidningen att han skulle utvisas efter avtjänat straff.

Du bör nog ta dig en funderare kring om du har startat din tråd i rätt delforum för det är juridik eller brott och brottsbekämpning du verkar vara ute att diskutera.

Men för att förhålla sig till det forum du postat i så bör man inte resa till Eritrea och gör man det så bör man ju som svensk medborgare eller om man har svenskt PUT hålla till huvudstaden.
Låter rätt tråkigt att resa till ett land man inte kan åka runt i, särskilt om det är en lite längre resa.
https://www.swedenabroad.se/sv/om-ut...seinformation/
Citera
2024-09-21, 22:00
Avstängd
Statsminister2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av St0ny

Han flyttar ju inte tillbaka frivilligt så det har jag svårt att tro. Isåfall kommer snart negrerna o araberna ha detta som affärsidé. Åk till Sverige och begå brott och åk hem med 350.000 kr.

Fast negern är väl snart tillbaka med ny identitet. Sverige är så jävla slappt. 99% av dem som jobbar på migrationsverket och socialen verkar ju vara efterblivna batikhäxor.
Citera
2024-09-21, 22:01
Avstängd
moshans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larsa.Andersson
Du bör nog ta dig en funderare kring om du har startat din tråd i rätt delforum för det är juridik eller brott och brottsbekämpning du verkar vara ute att diskutera.

Men för att förhålla sig till det forum du postat i så bör man inte resa till Eritrea och gör man det så bör man ju som svensk medborgare eller om man har svenskt PUT hålla till huvudstaden.
Låter rätt tråkigt att resa till ett land man inte kan åka runt i, särskilt om det är en lite längre resa.
https://www.swedenabroad.se/sv/om-ut...seinformation/

Letade ett tag efter lämpligt delforum. Men brott och brottsbekämpning tycker jag inte har nåt att göra med hur det är att leva som utblottad i Afrika. Juridik möjligtvis, men nej. Jag var nära att bara placera den i delforumet övrigt.
Citera
2024-09-21, 22:02
Avstängd
moshans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av St0ny

Finns det nån sån lag?
Citera
2024-09-22, 05:29
Medlem
Mr.Swedens avatar
Lätt som en plätt. Föreslår att du frågar den dömde personen själv. Innan han bestämde sig för att leva som kriminell i sitt nya hemland tog han naturligtvis reda på de tänkbara konsekvenserna.
Citera
2024-09-22, 07:35
Medlem
Citat:
Jag vet en brottsling som blev dömd till några år i fängelse och sedan utvisning till Eritrea. Jag undrar hur livet ser ut där? Man får väl knappast socialbidrag. Svårt att hitta ett drägligt jobb utan utbildning? Är det tungt att vara kriminell där, tänkte om man säljer narkotika. Han har inga vänner eller familj där heller. Vad har han att vänta?

Han kommer få sitta inlåst i Sverige ett tag. Sen kommer han släppas. Då Eritrea inte tar emot sina egna medborgare. - Om han vill dit så får han åka och då räknar han med att han får det bättre där än här.
Citera
2024-09-22, 08:52
Avstängd
moshans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Han kommer få sitta inlåst i Sverige ett tag. Sen kommer han släppas. Då Eritrea inte tar emot sina egna medborgare. - Om han vill dit så får han åka och då räknar han med att han får det bättre där än här.

Så då verkställs ingen utvisning med andra ord? Om jag förstår dig rätt. Eller?
Citera
2024-09-22, 09:11
Medlem
Citat:
Så då verkställs ingen utvisning med andra ord? Om jag förstår dig rätt. Eller?

Bara om han själv vill eller om Eritrea ändrar sig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in