Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-09-21, 20:01
Medlem
Farbaute666s avatar
Galan snds via DAZN https://www.dazn.com/en-GB/welcome, jag har inte sett andra sajter eller TV-kanaler som vi sa back in the days...

Vad tror ni, kommer A.J. att vinna lika vertygande som sist, eller r Daniel Dubois ett fr tufft motstnd.

Lite kul, med en helengelsk uppgrelse p Wembley Arena, infr en publik p kanske 90 000 i bsta fall.

Om A.J. vinner s tar han plats (enligt en del) bredvid bde Muhammad Ali, George Foreman och - vem F-n var det mer? Jo, Lennox Lewis - ven han en britt - var det ju.

Hoppas att jag kan se matchen... verkar lite oklart just nu...
2024-09-21, 22:34
Medlem
vet inte om daniel dubois (antar han inte r slkt med svullo) joshua spade ju ngannou sist men det sger ju andra sidan inte ett dugg... nja, kul med tv britter antar jag och att det kanske gr p en hyfsad svensk tid, vgar man hoppas p runt 00:00 eller s?
2024-09-21, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farbaute666
Galan snds via DAZN https://www.dazn.com/en-GB/welcome, jag har inte sett andra sajter eller TV-kanaler som vi sa back in the days...

Vad tror ni, kommer A.J. att vinna lika vertygande som sist, eller r Daniel Dubois ett fr tufft motstnd.

Lite kul, med en helengelsk uppgrelse p Wembley Arena, infr en publik p kanske 90 000 i bsta fall.

Om A.J. vinner s tar han plats (enligt en del) bredvid bde Muhammad Ali, George Foreman och - vem F-n var det mer? Jo, Lennox Lewis - ven han en britt - var det ju.

Hoppas att jag kan se matchen... verkar lite oklart just nu...

Nice. Tack att du pminde mig om denna fight. Denna ska ses! Kostade 230kr. Jag tror att Daniel Dubois kommer knocka AJ i frsta ronden. Inom 1 minut.
2024-09-21, 23:30
Medlem
Eddie Hearn grter?
2024-09-21, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HayabusaMannen
Nice. Tack att du pminde mig om denna fight. Denna ska ses! Kostade 230kr. Jag tror att Daniel Dubois kommer knocka AJ i frsta ronden. Inom 1 minut.

230kr fr en minut !!! det var dyrt!
2024-09-22, 00:12
Medlem
Nestor Xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
230kr fr en minut !!! det var dyrt!

Matchen varade i nstan en halvtimme. Dubois knockade Joshua i femte ronden. Konstigt att Joshua fick stanna kvar i ringen eftert. Efter att blivit s hrt knockad behvs det en ordentlig lkarunderskning omedelbart.
2024-09-22, 00:41
Medlem
I skert 6-7 r har det ryktats om att Dubois KO Joshua i sparring. DDD var 17-18, Joshua ganska nra sin prime vid 25 typ. ngrar att jag inte la ett bet p att DDD skulle KO AJ.

Men vilken jvla fajt! Det kndes som att DDD var lite yngre, lite snabbare, slog lite hrdare och tlde slag mycket bttre. S han var p AJ som en terrier och AJ hade med andra ord vldigt f vapen att anvnda mot en ganska lik men verlgsen motstndare bortsett jabben som inte kunde hlla borta DDD.

Oftast - oavsett vilken idrott - s vinner den idrottsman/det laget som har hgre kvalitet ifall spelstilen r lik. Fury och Usyk, exempelvis, har andra stilar n Dubois och drav blir matcherna inte ndvndigtvis lika ensidiga som DDD-AJ. Skulle dock rda Fury (35) & Usyk (37) att g i pension efter deras returmte, samma fr AJ (34). G inte in i ringen med prime DDD (27) igen, fader tid r obesegrad. Nu r det dags fr DDD, Jalolov och Bakole - den riktiga topp trion.
2024-09-22, 13:03
Medlem
jag har inte sett mycket joshua, men han sg riktigt blek ut i den hr fighten tminstone...
snacka om verkrning.

var det typ 3 av 4 ronder som var 10-8 och sen knockouten i femte...
2024-09-23, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GulaLinjen
I skert 6-7 r har det ryktats om att Dubois KO Joshua i sparring. DDD var 17-18, Joshua ganska nra sin prime vid 25 typ. ngrar att jag inte la ett bet p att DDD skulle KO AJ.

Men vilken jvla fajt! Det kndes som att DDD var lite yngre, lite snabbare, slog lite hrdare och tlde slag mycket bttre. S han var p AJ som en terrier och AJ hade med andra ord vldigt f vapen att anvnda mot en ganska lik men verlgsen motstndare bortsett jabben som inte kunde hlla borta DDD.

Oftast - oavsett vilken idrott - s vinner den idrottsman/det laget som har hgre kvalitet ifall spelstilen r lik. Fury och Usyk, exempelvis, har andra stilar n Dubois och drav blir matcherna inte ndvndigtvis lika ensidiga som DDD-AJ. Skulle dock rda Fury (35) & Usyk (37) att g i pension efter deras returmte, samma fr AJ (34). G inte in i ringen med prime DDD (27) igen, fader tid r obesegrad. Nu r det dags fr DDD, Jalolov och Bakole - den riktiga topp trion.

Dubois vs Parker vore en hjdarmatch.
2024-09-23, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedJamie
Dubois vs Parker vore en hjdarmatch.

Verkligen, Parker imponerade stort mot Wilder och Zhang. Samme Zhang som demolerade Wilder och dessfrinnan Joyce x2 (Joyce som vertygande slog Dubois). Parker - Dubois skulle kunna g 12 med Parker p pong, tror Dubois behver vinna p KO om de mts.

Zhang - Dubois hade varit en riktigt giftig match med. Zhang = Old George Foreman. Otrolig kraft, enorm erfarenhet, snudd p omjliga att sl ner men verlag rtt lngsamma. Dubois hade behvt frska vinna p pong fr jag tror inte man gr fr KO mot Zhang.

Jalolov kommer alla ducka precis som Hrgovic i alla r.
Bakole har otroligt sparringrykte, inklusive mot Usyk, och slog precis Jared Anderson. Han blir duckad.
Kabayel - Dubois hade kunnat vara ngot. Kabayel r rtt lik Parker i mngt och mycket. Imponerade mot Frank Sanchez och Makhmudov frsts men framfrallt har han en vldigt underskattad seger mot Chisora i sin prime.
2024-09-24, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GulaLinjen
Verkligen, Parker imponerade stort mot Wilder och Zhang. Samme Zhang som demolerade Wilder och dessfrinnan Joyce x2 (Joyce som vertygande slog Dubois). Parker - Dubois skulle kunna g 12 med Parker p pong, tror Dubois behver vinna p KO om de mts.

Zhang - Dubois hade varit en riktigt giftig match med. Zhang = Old George Foreman. Otrolig kraft, enorm erfarenhet, snudd p omjliga att sl ner men verlag rtt lngsamma. Dubois hade behvt frska vinna p pong fr jag tror inte man gr fr KO mot Zhang.

Jalolov kommer alla ducka precis som Hrgovic i alla r.
Bakole har otroligt sparringrykte, inklusive mot Usyk, och slog precis Jared Anderson. Han blir duckad.
Kabayel - Dubois hade kunnat vara ngot. Kabayel r rtt lik Parker i mngt och mycket. Imponerade mot Frank Sanchez och Makhmudov frsts men framfrallt har han en vldigt underskattad seger mot Chisora i sin prime.

Spnnande matcher, tyvrr r det sllan som de blir av.
2024-09-24, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedJamie
Spnnande matcher, tyvrr r det sllan som de blir av.

Turki al al Shikh och Saudiarabien r (bortsett aspekten kring sports washing) det bsta som hnt boxning. Vi hade aldrig ftt se exempelvis Usyk - Fury eller Bivol - Beterbiev utan oljepengarna. Senaste 2 ren ungefr r det bsta jag sett i form av match making sen jag brjade flja boxning 2014 (men jag har alltid haft ett intresse fr 70-tals och 90-tals erorna d de bsta ofta mtte de bsta).

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in