Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-09-26, 21:04
Medlem
kl4sseKocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomatlars
2 nya grödor. De gör samma sak som sport spelen släpper ett nytt spel varje år till fullpris när det är I klass med ett dlc snarare än ett nytt spel.
Tack för det då hoppar jag över det.
Citera
2024-11-12, 20:26
Medlem
En varning till er som funderar på att köpa FS25 till PS5 eller Xbox

Spelet är låst på 30fps!
Citera
2024-11-12, 20:46
Medlem
Visst 2 nya grödor, men känns som hälften av all utrustning är borta jämförelse med FS22.
AI'n var inte heller särskilt mycket bättre. Och mapsen ser ut att komma från något mobilspel.

Nej FS25 rekommenderas inte.
Jag gjorde en refund.

Edit, visade sig vara fyra nya grödor.
Senast redigerad av LjsB 2024-11-12 kl. 20:54.
Citera
2024-11-12, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LjsB
Visst 2 nya grödor, men känns som hälften av all utrustning är borta jämförelse med FS22.
AI'n var inte heller särskilt mycket bättre. Och mapsen ser ut att komma från något mobilspel.

Nej FS25 rekommenderas inte.
Jag gjorde en refund.

Edit, visade sig vara fyra nya grödor.

Jag gjorde också refund på pc-versionen.

Så slappt av Giants att inte förbättra spelet mer än vad de hade gjort.

Det kändes mer eller mindre exakt som fs22. Jävla besviken man blev...
Citera
2024-11-13, 08:05
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Profec
En varning till er som funderar på att köpa FS25 till PS5 eller Xbox

Spelet är låst på 30fps!

Ouch!

Bra varningar i denna tråd, håller mig borta
Citera
2024-11-14, 00:50
Medlem
Jag köpte faktiskt FS25 till ps5 istället.

Trots att det bara är 30 fps så tycker jag det helt klart är spelbart ändå. Har än så länge inte fått några kraftiga framedrops så som jag fick när jag testspelade pc-versionen utan det är stabilt på PS5an.

Visst 60fps hade ju gjort stor skillnad men det funkar faktiskt rätt bra ändå som det är just nu.

På Xbox däremot har jag hört att det är sämre.
Citera
2024-11-15, 06:32
Medlem
Mackanboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Profec
Jag köpte faktiskt FS25 till ps5 istället.

Trots att det bara är 30 fps så tycker jag det helt klart är spelbart ändå. Har än så länge inte fått några kraftiga framedrops så som jag fick när jag testspelade pc-versionen utan det är stabilt på PS5an.

Visst 60fps hade ju gjort stor skillnad men det funkar faktiskt rätt bra ändå som det är just nu.

På Xbox däremot har jag hört att det är sämre.

Vi är konsol spelare är vana vid låga fps. Grafiken i sin helhet jämfört med föregångaren?
Citera
2024-11-15, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mackanboy
Vi är konsol spelare är vana vid låga fps. Grafiken i sin helhet jämfört med föregångaren?

Vill inte påstå att det är något jättelyft grafikmässigt. Lite bättre är det väl.
Citera
Idag, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mackanboy

Det som skiljer mest grafikmässigt är framförallt hur träden ser ut i fs25, och när du slår gräs och tröskar t ex vete, korn etc som lämnar efter sig en halm- eller grässträng. Det ser annorlunda ut i FS25. Och när du kör över gräs- och halmsträngar så komprimeras strängarna av tyngden av traktorn så det blir spår i strängarna.

Det fastnar jord och lera i däcken när du kör i harvade fält som ser jävligt nice ut, speciellt när det regnar. Det får däcken att se riktigt leriga och blöta ut.
Senast redigerad av Profec Idag kl. 01:38.
Citera
Idag, 01:32
Medlem
Gutt med nya kontraktsjobb också i fs25 som inte fanns i fs22.

Du kan bl a transportera stock till sågverk
Såga ner döda träd
Hacka sönder stora stenar
plocka stenar på fälten
m.m.
Citera
Idag, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Vet inte hur det funkar i senaste versionen men när jag testade de här spelen störde jag mig på att man bara betalade för nya hus/fordon också dök dom magiskt upp på ens gård. Vore kul om processen tog längre tid och man kunde följa eller delta i arbetet genom att åka och hämta bräder och vad dom nu behöver för material från någon butik typ, gillar att se byggnader gradvis materialiseras, inte att man bara trycker på en knapp så finns dom där sen.

Det kan du nu göra i fs25.
Jag tror inte det gällar alla byggnader, men en del kan du bygga "från scratch" där du behöver köpa virke, pannor betong etc för att slutföra byggnationen
Citera
Idag, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aja Baja
Jag har länge hoppats på mer realism, utan att för den delen göra det mer omständligt att spela.
Bättre fysik, bättre inhyrda arbetare, slumpmässiga händelser så att det inte blir så förutsägbart, storleken på skörden kan till exempel bero på hur vädret har varit. En bättre fungerande ekonomi i spelet så att det inte är vissa saker som är meningslösa att göra och andra som ger hur mycket pengar som helst. En mer levande miljö med andra bönder runt omkring så att man inte är så ensam i spelet.

Nya maskiner och grödor känns som en ganska liten sak. Det går ju ändå att ladda ner mods, och när jag spelar bryr jag mig ändå väldigt lite om vilket fabrikat det är på traktorn jag kör.

En mer levande miljö kan jag tyvärr intyga på att det inte är i FS25 heller. Där är det likadant som i FS22. Det är bara du som gör arbetena på fälten, utöver det finns bara den programmerade trafiken.

Det var nånting jag också hoppades på skulle bli bättre i fs25, men icke...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in