Flashback bygger pepparkakshus!
2024-10-30, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JuniorDahlen
Böckerna är rätt trista tyvärr. Bara en jävla massa uppradande av anekdoter. Vissa roliga men det blir alldeles för många och alldeles för ostrukturerat. Funderar på hur de tänker att det ska räcka till varsin trilogi.

Douglas bok är bättre skriven än Charlies men ingen håller någon supernivå. De skulle mått bra av en korrekturläsare och redaktör. Lösa trådar som inte plockas upp, meningar som återkommer, stavfel och andra fel (fnissade högt när Charlie Hammar skrev om filmerna ”Göta Kanal” OCH ”Vem drog ut proppen” samt om Magnus Ugglas kända låt ”IQ Fiskmås”).

Tycker En av grabbarna är jävligt mycket mer välskriven om man ser till böcker om svenska huliganer.

Gissade det, får väl köpa dem för 25kr när de reas ut nästa år. ”En av grabbarna” är riktigt riktigt bra.
Citera
2024-10-30, 09:17
Medlem
Galnetattarens avatar
Douglas är mest ansedd som vilsen och inte se odjur han vill framstå som. Han provade ju thaiboxning ett tag och gick sm . Den matchen låg på youtube uk nnan han beslöt sig för o bli offentlig . Nu är matchen borta . Gissa varför ..
Han provade ju och starta en flyttfirma ett tag men vet inte vad som hände med dem. Tacka vet jag storasyrrans framträdanden hos Johan Vilde .
Citera
2024-10-31, 22:20
Medlem
Anniaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IncestuousMoses
Charlie Hammar och Douglas Hammar är kusiner med ett väldigt brett åldersspann emellan sig.

De har båda levt ljusskygga liv på var sitt håll - den ena som huligan & den andra som yrkeskriminell.

Nu författardebutterar de med den första boken i serien av vad som ska komma att bli två trilogier; "Hur jag blev en kriminell" respektive "Hur jag blev en huligan".

Vilka är dessa jeppar? Nu när de författardebutterat finns det ingen anledning att de inte ska ha en egen skvallertråd!

De verkar ha en ganska hög svansföring på sin instagram som gåt under namnet "Kungens Barn". Jag vet inte hur de skulle vara släkt med någon av våra kungar men men.

Tycker personligen Douglas har lite sydeuropeiska anletsdrag.

Fyll på med skvaller om dessa självutnämnda alfahannar!

https://kungensbarn.se/
https://m.youtube.com/@Kungens_barn
https://www.instagram.com/kungens_ba...ZmeWN4cHhvMg==

/Incestuous

Va’fan trodde det var far och son eller fyrtornet och släpvagnen🤣🤣
Citera
2024-11-03, 18:08
Medlem
dovAkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galnetattaren
Douglas är mest ansedd som vilsen och inte se odjur han vill framstå som. Han provade ju thaiboxning ett tag och gick sm . Den matchen låg på youtube uk nnan han beslöt sig för o bli offentlig . Nu är matchen borta . Gissa varför ..
Han provade ju och starta en flyttfirma ett tag men vet inte vad som hände med dem. Tacka vet jag storasyrrans framträdanden hos Johan Vilde .

vem är stora syrran då?
Citera
2024-11-05, 22:05
Medlem
tjenaretjenares avatar
Var den äldre med i bax mc?
Citera
2024-11-08, 19:36
Medlem
Har lyssnat igenom Douglas bok och lyssnar igenom Charlies just nu. Det är inga författargenier vi har att göra med, även fast Douglas hävdar att hans bok är ett mästerverk.

Charlies verkar dock vara bättre skriven än Douglas, vilket är konstigt då D hävdar att C har dyxlexi
Citera
2024-11-12, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klinggren
Har lyssnat igenom Douglas bok och lyssnar igenom Charlies just nu. Det är inga författargenier vi har att göra med, även fast Douglas hävdar att hans bok är ett mästerverk.

Charlies verkar dock vara bättre skriven än Douglas, vilket är konstigt då D hävdar att C har dyxlexi

Båda ljudböckerna riktigt uselt upplästa. Douglas är olidlig att lyssna på. Låter som en hjärndöd läser.
Citera
2024-11-20, 19:33
Medlem
Har nu lyssnat på hela Charlies bok och halva Douglas bok.

Charlies bok tycker jag är helt okey skriven och han har ganska bra berättarröst. Men vad det gäller innehållet så är det mycket som man förstår inte stämmer, vilket är tråkigt.

Ett exempel är tex att han säger att dom spränger ett kassaskåp när dom bojat en städare ett par meter där ifrån och satt en dricka back på huvudet. Dom själva springer ut och ställer sig bakom en vägg. Tryckvågen blir så hård att dörrarna flyger av sina gångjärn, men killen som sitter bredvid skåpet spräcker bara trumhinnorna 😂
Som sagt bara ett exempel, fanns massvis av fler.
1-10 skulle den få en 4a av mig.

Ang Douglas bok så har den väldigt dåligt skriven med formulerar och hans röst är den tråkigaste jag hört. Helt monoton och 0 inlevelse, än är den en solklar 2a i 1-10. Skulle bli väldigt chockad om slutet är bättre än så långt jag lyssnat.
Citera
2024-11-22, 21:29
Medlem
Läst igenom Douglas bok nu. Eller jag läste första halvan men den är förjävla svårläst, resten bläddrade jag igenom.. mycket som återkommer och en jävla massa svammel om att han är störst bäst och vackrast.. otroligt konstiga meningar och kapitlen hoppar så man får hjärnblödning.
Otroligt ovärt köp, bygg inte på den gubben mer.
Citera
2024-11-23, 02:19
Medlem
Ursäkta.Är dom här killarna på riktigt?
Citera
2024-11-23, 08:51
Avstängd
smallaningen78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Machines
Ursäkta.Är dom här killarna på riktigt?

Nej, två mytomaner. Och dessutom golbögar🤷‍♂️