Flashback bygger pepparkakshus!
2024-12-02, 18:39
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malahim
Så kan det vara. Men det vet vi inte. Personligen känner jag folk som man skulle kunna kalla för incels och de är..ja, precis som man förväntar sig. Osnygga och de negativa erfarenheterna har format dem till märkliga. Jag skulle kalla det för en sorts stigma, det är väl belagt att stigmatiserade personer börjar agera på ett sätt som till slut bekräftar stigman. Det är mänskligt och man kan inte förvänta sig att personen ska ”göra nåt åt det”. Återigen, jag betraktar reaktionerna som typiska kulturella särdrag där män är moraliskt ansvariga handlande individer som ska vara övermänskligt stoiska trots motgångar och kvinnor som offer för strukturer. Ingen skulle säga till en kvinna med ätstörningar att hon får rycka upp sig, man betraktar det som ett samhällsproblem som beror på osunda skönhetsideal. Men när det kommer till män så gör vi just det. Vi skyller på mannen.
Det är väl inte direkt att skylla på mannen om man säger att han kan prova att försöka dejta tjejer som är i hans liga och han säger nej?
Citera
2024-12-02, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagAlskarTjejer
Det är omöjligt för mig att vara lycklig när jag är helt galen i tjejer men vet att jag aldrig kommer få en flickvän.

Därför vill jag dö. Men tydligen vill jag även leva, för jag vågar inte ta livet av mig.
Så jag är liksom fast i existensen. Fast vid att vara vid liv. Fast mellan att vilja dö och vilja leva.
Så det känns som att jag är i ett fängelse.

Jag har redan hört alla råd som finns, så tråden kommer förstås inte att hjälpa mig, men jag ville väl bara skriva av mig lite.
Två saker min vän:

1) Du skall absolut inte ta livet av dig, för det blir inte slutet på plågan. Kroppen är bara en kostym vi sliter ut med åren, och vi överlever den fysiska döden.

2) Jag känner igen mig i din problematik från när jag var ung. Du måste vara medveten om en sak: hetero- och bisexuella kvinnor attraheras rent allmänt av en viss manlig brutalitet. Jag menar nu inte att du skall köpa en knölpåk och dunka den i huvudet på varje flicka du möter. Inte heller att du skall börja hälla öl i urringningen på tjejerna vid bardisken. Men: kvinnor, särskilt yngre, vill gärna se rovdjuret glimma till i ögonen på en man, alldeles oavsett hur mycket jämställdhetssnack som florerar i samhället. När du har funnit den rätta balansen mellan farlighet och snällhet kommer du att utstråla mycket större självförtroende, vilket alltid är attraktivt. Paradoxen här är alltså att du, just genom att bli mindre underdånigt suktande, kan bli så bekväm och avslappnad i din kommunikation med det motsatta könet att du faktiskt sänder ut mer sympatiska vibbar. Frustration, desperation, bitterhet och så vidare verkar ju så gott som alltid repulsivt, oavsett hur snäll killen är, eller själv tycker att han är.

Lycka till.
Senast redigerad av Simborgarmannen 2024-12-02 kl. 19:33.
Citera
2024-12-02, 19:28
Medlem
JagAlskarTjejers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ond.hicka
Det är väl inte direkt att skylla på mannen om man säger att han kan prova att försöka dejta tjejer som är i hans liga och han säger nej?
Det har jag provat.
Citat:
Ursprungligen postat av Simborgarmannen
Två saker min vän:

1) Du skall absolut inte ta livet av dig, för det blir inte slutet på plågan. Kroppen är bara en kostym vi sliter ut med åren, och vi överlever den fysiska döden.

2) Jag känner igen mig i din problematik från när jag var ung. Du måste vara medveten om en sak: hetero- och bisexuella kvinnor attraheras rent allmänt av en viss manlig brutalitet. Jag menar nu inte att du skall köpa en knölpåk och dunka den i huvudet på varje flicka du möter. Inte heller att du skall börja hälla öl i urringningen på tjejerna vid bardisken. Men: kvinnor, särskilt yngre, vill gärna se rovdjuret glimma till i ögonen på en man, alldeles oavsett hur mycket jämställdhetssnack som florerar i samhället. När du har funnit den rätta balansen mellan farlighet och snällhet kommer du att utstråla mycket större självförtroende, vilket alltid är attraktivt. Paradoxen här är alltså att du, just genom att bli mindre underdånigt suktande, kan bli så bekväm och avslappnad i din kommunikation med det motsatta könet att du faktiskt sänder ut mer sympatiska vibbar. Frustration, desperation, bitterhet och så vidare fungerar ju så gott som alltid repulsivt, oavsett hur snäll killen är, eller själv tycker att han är.

Lycka till.
1) Aa jag vet.
2) Du säger inte hur man ska vara farlig/brutal.
Citera
2024-12-02, 19:54
Medlem
Citat:
Du säger inte hur man ska vara farlig/brutal.
Ja, jag vet ju inte riktigt hur jag skall beskriva vad jag menar, bara att jag har varit i samma sits som du, men att läget inte är hopplöst. Det är väldigt lätt att bli desperat och börja tycka synd om sig själv, men det är det värsta man kan göra. Visserligen finns det kvinnor som attraheras av manlig ömklighet där ute, men de är nog inte så många, och är det verkligen sådana kvinnor du vill ha? De tenderar att vara ganska svaga och tröttsamma individer själva.

När du pratar med en tjej, försök då flytta tankefokus från dina egna svagheter och tillkortakommanden till tjejen och det du uppskattar hos henne, så att det är detta hon ser i dina ögon och hör i din röst och inte din självupptagna negativitet. Det har fungerat för mig och jag vet att det kan fungera för dig. Undvik dock att dyrka henne och krypa för henne. Öva upp en viss hälsosam arrogans och en lekfull hårdhet, såvida du inte lockas av en tillvaro som bihang och toffelhjälte. Och fortsätt inte att limma på tjejer som visar tydligt ointresse, det är respektlöst både mot dig själv och dem. Det finns flera.
Citera
2024-12-02, 20:18
Medlem
JagAlskarTjejers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simborgarmannen
Ja, jag vet ju inte riktigt hur jag skall beskriva vad jag menar, bara att jag har varit i samma sits som du, men att läget inte är hopplöst. Det är väldigt lätt att bli desperat och börja tycka synd om sig själv, men det är det värsta man kan göra. Visserligen finns det kvinnor som attraheras av manlig ömklighet där ute, men de är nog inte så många, och är det verkligen sådana kvinnor du vill ha? De tenderar att vara ganska svaga och tröttsamma individer själva.

När du pratar med en tjej, försök då flytta tankefokus från dina egna svagheter och tillkortakommanden till tjejen och det du uppskattar hos henne, så att det är detta hon ser i dina ögon och hör i din röst och inte din självupptagna negativitet. Det har fungerat för mig och jag vet att det kan fungera för dig. Undvik dock att dyrka henne och krypa för henne. Öva upp en viss hälsosam arrogans och en lekfull hårdhet, såvida du inte lockas av en tillvaro som bihang och toffelhjälte. Och fortsätt inte att limma på tjejer som visar tydligt ointresse, det är respektlöst både mot dig själv och dem. Det finns flera.
Okej
Citera
2024-12-02, 21:18
Medlem
Det är nog tyvärr kört för dig. Allas råd är bara feel good-bullshit.

Det är t.om kört för mig. Jag är 31 och har haft två längre relationer och legat med totalt 8 tjejer. Jag ser ganska bra ut och är väldigt vältränad men jag har för låg inkomst för att attrahera en tjej.
Citera
2024-12-02, 21:54
Medlem
DiogenesDoxas avatar
Citat:
Jag kan tyvärr inte hjälpa er om ni tror att mitt problem skulle lösas om jag bara skulle ta av mig offerkoftan/skärpa mig
Nej, du behöver inte hjälpa mig. Du behöver hjälpa dig själv. "Bara ta av mig offerkoftan" etc dryga, snäsiga svar är ditt sätt att försvara ditt ego mot reflektioner och tankar som rent krasst träffar där din ömma punkt - och lösningen - finns.

Din oförmåga att göra något annat av det är skälet att du är där du är, och kommer att stanna där. Du behöver leka med tanken att du har fel, och utmana det. På allvar. Och det har inget med några koftor att göra, utan om genuint själsligt mod och en vilja att verkligen leva.
Citera
2024-12-02, 22:09
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Det har jag provat
Du sa ju att du inte ville vara med nån som du inte tyckte var fysiskt attraktiv för det fanns ingen poäng med det.
Citera
2024-12-02, 22:11
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaneBellingham93
Det är nog tyvärr kört för dig. Allas råd är bara feel good-bullshit.

Det är t.om kört för mig. Jag är 31 och har haft två längre relationer och legat med totalt 8 tjejer. Jag ser ganska bra ut och är väldigt vältränad men jag har för låg inkomst för att attrahera en tjej.
Låginkomsttagare knullar varenda dag, det är nog ditt game som är svagt, din personlighet som är motbjudande eller din kropp som luktar illa. Alla som snackar om att kvinnor måste ha massa pengar är bara skitdåliga på kvinnor.
Citera
2024-12-02, 22:16
Medlem
Citat:
Låginkomsttagare knullar varenda dag, det är nog ditt game som är svagt, din personlighet som är motbjudande eller din kropp som luktar illa. Alla som snackar om att kvinnor måste ha massa pengar är bara skitdåliga på kvinnor.

Hur kan min personlighet vara så motbjudande när jag har stor erfarenhet av att attrahera kvinnor och haft ett femårigt förhållande med en av dem och varit sambos med henne? Har min personlighet förändrats över en natt?

Har inte haft sex på 1 år nu. Efter universitetet är det kört om man inte skaffar bra jobb, det har inte jag gjort. Enkelt.
Citera
2024-12-02, 22:22
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaneBellingham93
Hur kan min personlighet vara så motbjudande när jag har stor erfarenhet av att attrahera kvinnor och haft ett femårigt förhållande med en av dem och varit sambos med henne? Har min personlighet förändrats över en natt?

Har inte haft sex på 1 år nu. Efter universitetet är det kört om man inte skaffar bra jobb, det har inte jag gjort. Enkelt.
Så du raggar upp din tjej varje dag? Knappast. När man är i en relation märks det inte hur dålig man är på att ragga eller hur jobbig man framstår när man ska attrahera kvinnor. Om du hellre tror på att det är att du är fattig så okej, gör så. Det måste vara skönt att ha något att skylla på. Alla andra killar som har enkla brödjobb och knullar random damer om helgerna håller inte med.
Citera
2024-12-02, 22:47
Medlem
Citat:
Så du raggar upp din tjej varje dag? Knappast. När man är i en relation märks det inte hur dålig man är på att ragga eller hur jobbig man framstår när man ska attrahera kvinnor. Om du hellre tror på att det är att du är fattig så okej, gör så. Det måste vara skönt att ha något att skylla på. Alla andra killar som har enkla brödjobb och knullar random damer om helgerna håller inte med.

Så de åtta tjejerna jag legat med varav två jag haft längre förhållanden med har haft sina personlighetsdetektorer avslagna? Nu har jag väl inte riktigt försökt ragga på någon sen jag fick ligga sist så det har väl lite med saken att göra men vad ska man säga på en dejt att man jobbar med liksom? I min omgivning förväntar sig tjejer läkare och advokater. Ingen poäng att ens gå på en första dejt när man vet att det inte blir en andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in