Flashback bygger pepparkakshus!
2024-12-02, 23:24
Medlem
JagAlskarTjejers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiogenesDoxa
Nej, du behöver inte hjälpa mig. Du behöver hjälpa dig själv. "Bara ta av mig offerkoftan" etc dryga, snäsiga svar är ditt sätt att försvara ditt ego mot reflektioner och tankar som rent krasst träffar där din ömma punkt - och lösningen - finns.

Din oförmåga att göra något annat av det är skälet att du är där du är, och kommer att stanna där. Du behöver leka med tanken att du har fel, och utmana det. På allvar. Och det har inget med några koftor att göra, utan om genuint själsligt mod och en vilja att verkligen leva.
Visst jag kan inte få en partner för att jag inte har mod och inte har en vilja att verkligen leva
Stanna i din bubbla du.
Citera
2024-12-02, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagAlskarTjejer
Jag kan tyvärr inte hjälpa er om ni tror att mitt problem skulle lösas om jag bara skulle ta av mig offerkoftan/skärpa mig.
Va? Det är DU som behöver hjälp,
men du vill ju inte träna mentalt/ändra tänk, vilket du uppenbarligen behöver...
Citat:
Ursprungligen postat av DiogenesDoxa
Nej, du behöver inte hjälpa mig. Du behöver hjälpa dig själv. "Bara ta av mig offerkoftan" etc dryga, snäsiga svar är ditt sätt att försvara ditt ego mot reflektioner och tankar som rent krasst träffar där din ömma punkt - och lösningen - finns.

Din oförmåga att göra något annat av det är skälet att du är där du är, och kommer att stanna där. Du behöver leka med tanken att du har fel, och utmana det. På allvar. Och det har inget med några koftor att göra, utan om genuint själsligt mod och en vilja att verkligen leva.

Citat:
Ursprungligen postat av Ond.hicka
Det är väl inte direkt att skylla på mannen om man säger att han kan prova att försöka dejta tjejer som är i hans liga och han säger nej?
Såklart det är OM han klagar på att han inte får tjejer som är på en mycket högre attraktionsnivå. Då räknar jag in personlighet som ger plus/minus.
Citat:
Du säger inte hur man ska vara farlig/brutal.
De vettiga tjejerna vill INTE att du är brutal mot DEM,
men att du är TUFF mot bråkiga MÄN, så hon känner sig säkert då hon är med dig.

((Då jag var i tonåren fick jag rykte att jag var snäll mot de som förtjänade det, men det var inte hälsosamt att jävlas med mig, för då blev de "ihopbuntade" eller bortgjorda. Jag hade tänkt ut olika reaktioner för olika situationer. T ex då jag var en spinkig men vältränad 16-åring och var på väg ut efter sista dansen ställde sig en vuxen man dubbla min vikt ivägen för han hade blivit nobbad och ville hävda sig mot någon och jag SÅG ofarlig ut och jag hade inte blivit känd i det området än.
-Är du kaxig, gosse.
-Nej, jag är bara kaxig på onsdagar sa jag glatt.
Han hytte med näven för att försöka skrämma mig, men jag stod bara kvar och väntade på att han skulle lägga av men det gjorde han inte. Tjejen väntade på andra sidan, så jag tog tag i honom i armhålorna och lyfte honom åt sidan, som man lyfter småbarn
Inför folkparksäsongen tränade jag framför spegeln på en farlig blick, så ofta räckte det med den.
Citat:
Ursprungligen postat av Simborgarmannen
Ja, jag vet ju inte riktigt hur jag skall beskriva vad jag menar, bara att jag har varit i samma sits som du, men att läget inte är hopplöst. Det är väldigt lätt att bli desperat och börja tycka synd om sig själv, men det är det värsta man kan göra. Visserligen finns det kvinnor som attraheras av manlig ömklighet där ute, men de är nog inte så många, och är det verkligen sådana kvinnor du vill ha? De tenderar att vara ganska svaga och tröttsamma individer själva.

När du pratar med en tjej, försök då flytta tankefokus från dina egna svagheter och tillkortakommanden till tjejen och det du uppskattar hos henne, så att det är detta hon ser i dina ögon och hör i din röst och inte din självupptagna negativitet.
Ja, det skrev jag någonstans. Fråga om henne och LYSSNA. Man behöver INTE prata mycket, INGET om dig själv utom då de frågar.
Citera
2024-12-03, 06:05
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaneBellingham93
Så de åtta tjejerna jag legat med varav två jag haft längre förhållanden med har haft sina personlighetsdetektorer avslagna? Nu har jag väl inte riktigt försökt ragga på någon sen jag fick ligga sist så det har väl lite med saken att göra men vad ska man säga på en dejt att man jobbar med liksom? I min omgivning förväntar sig tjejer läkare och advokater. Ingen poäng att ens gå på en första dejt när man vet att det inte blir en andra.
I min omgivning är det inte så. Undrar varför tjejer i din omgivning inte vill knulla med killar som har ditt jobb, det kan inte ha med dig att göra. Man fattar ju varför ingen vill knulla med dig om du är en person som tänker sådär.

Låginkomsttagare får knulla varenda dag. Det där är ju bara trams, sluta håll på att tramsa med att tjejer inte bryr sig om personligheten utan bara vill ha pengar. Klart det är enklare att knulla om man har ett jobb som låter imponerande men det är absolut inte omöjligt för telefonförsäljare eller paketsorterare att knulla om de är charmiga.
Citera
2024-12-03, 08:00
Medlem
JagAlskarTjejers avatar
Citat:
I min omgivning är det inte så. Undrar varför tjejer i din omgivning inte vill knulla med killar som har ditt jobb, det kan inte ha med dig att göra. Man fattar ju varför ingen vill knulla med dig om du är en person som tänker sådär.

Låginkomsttagare får knulla varenda dag. Det där är ju bara trams, sluta håll på att tramsa med att tjejer inte bryr sig om personligheten utan bara vill ha pengar. Klart det är enklare att knulla om man har ett jobb som låter imponerande men det är absolut inte omöjligt för telefonförsäljare eller paketsorterare att knulla om de är charmiga.
Tror att han vill ha en tjej som ligger i en väldigt hög liga. Då blir det nästan omöjligt att få en sån tjej om man inte tjänar mycket. Man måste ha en otrolig massa andra saker som kompenserar för att man ska få en sån tjej.
Han skrev ju "I min omgivning förväntar sig tjejer läkare och advokater."
Citera
2024-12-03, 11:21
Medlem
DiogenesDoxas avatar
Citat:
Stanna i din bubbla du
Exakt så, du speglar sanningen rakt tillbaka. Du är verkligen i en bubbla.
Citera
2024-12-03, 11:24
Medlem
Citat:

Jag vet inte vilken sketen liten bruksort eller raggarnäste du kommer ifrån, där inavelsdrägg gnuggar könsknölarna med varandra efter en dunk brännvin på helgerna, men i vissa kretsar behöver man ha det gott ställt för att attrahera attraktiva damer. Just nu har jag ett undermåligt jobb, då är jag ute ur parningsleken. Jag är iallafall högutbildad och kan få ett bra jobb i framtiden, du verkar vara en vulgär troglodyt som jobbar i overall på något vägarbete och har käften full med Ettan Lös så att det rinner, såklart du får skinka på någon fläskig singelmorsa efter en kväll på lokala sunkhaket ibland, så "charmig" som du är.
Citera
2024-12-03, 20:45
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Tror att han vill ha en tjej som ligger i en väldigt hög liga. Då blir det nästan omöjligt att få en sån tjej om man inte tjänar mycket. Man måste ha en otrolig massa andra saker som kompenserar för att man ska få en sån tjej.
Han skrev ju "I min omgivning förväntar sig tjejer läkare och advokater."
Jamen då får han väl lite skylla sig själv om han är en jävla loser som inte har något att erbjuda men vill ha överklasstjejer. Det stämmer inte att tjejer enbart knullar läkare och ingenjörer, de knullar alla möjliga människor.

Om ingen någonsin vill knulla er är det sannolikt er som det är fel på, inte ert jobb eller inkomst. Alla får knulla.
Citera
2024-12-03, 20:46
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaneBellingham93
Jag vet inte vilken sketen liten bruksort eller raggarnäste du kommer ifrån, där inavelsdrägg gnuggar könsknölarna med varandra efter en dunk brännvin på helgerna, men i vissa kretsar behöver man ha det gott ställt för att attrahera attraktiva damer. Just nu har jag ett undermåligt jobb, då är jag ute ur parningsleken. Jag är iallafall högutbildad och kan få ett bra jobb i framtiden, du verkar vara en vulgär troglodyt som jobbar i overall på något vägarbete och har käften full med Ettan Lös så att det rinner, såklart du får skinka på någon fläskig singelmorsa efter en kväll på lokala sunkhaket ibland, så "charmig" som du är.
Hahaha sådär sur för att du inte kan ragga upp en tjej.
Citera
2024-12-04, 06:52
Medlem
Finns miljoner kvinnor i andra delar av världen vars drömman är en snäll och hängiven person som samtidigt kan ge ett modikum av ekonomisk trygghet. Du kan ju börja där förslagsvis.
Citera
2024-12-04, 08:41
Medlem
JagAlskarTjejers avatar
Citat:
Det stämmer inte att tjejer enbart knullar läkare och ingenjörer, de knullar alla möjliga människor.

Alla får knulla.
De knullar icke mig.
Citera
2024-12-04, 08:57
Medlem
Citat:
De knullar icke mig.

Det är för du är en patetiskt gråtrunkare. Köp en hora och knulla av dig..
Citera
2024-12-04, 10:06
Medlem
Citat:
Det är väl inte direkt att skylla på mannen om man säger att han kan prova att försöka dejta tjejer som är i hans liga och han säger nej?

”Hans liga” betyder att hans attraktionskraft är objektivt, inte subjektivt. Det spelar således underordnad roll vilken mindset han eller vad han gör. De flesta kvinnor kan således vara utanför räckhåll för honom. Är det orimligt att han mår dåligt isf?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in