• 2
  • 3
2024-09-26, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnDumSosse
Jag blir lika förvånad varje gång jag läser nyheter som denna:
https://www.expressen.se/nyheter/sve...rekryteringar/
"Kinberg Batras agerande har inte följt regeringsformens krav på saklighet och opartiskhet och går därför emot grundlagen."
Det står ordagrant att Kinnberg Batra bryter mot grundlagen.
Trots detta är de enda straffet hon får sk "kritik" och eventuellt blir hon av med jobbet men inte mer än så.

Vi har sossarna som hade bland annat Jamal el hamas(haj) som hade starka anknytningar till terroristorganisationen Hamas. Det här kände toppstyrningen inom partiet till redan 2018. Han sitter kvar i riksdagen som politisk vilde med hög lön.
Hade någon vanlig medborgare haft dessa kopplingar hade Säpo kopplats in omedelbart och man hade dömts för brott.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/e...as-kopplad-man

Vi har Ygeman och transportstyrelseskandalen där man läckte sekretessbelagd information till främmande makt. Han sitter kvar som politiker. Hade en vanlig medborgare gjort något liknande hade man fått skaka galler

Är ni något pålästa om svensk politik så vet ni själva vad jag talar om. Sånt här sker om och om igen, där politiker bryter mot grundlagen men de enda represalier de får är "kritik". Behöver inte nämna fler exempel för sånt här sker mer eller mindre varenda vecka, för att inte glömma nämna sossarnas bedrägeriverksamhet där man lurar äldre människor på pengar via gängkriminella telemarketers.

Jag kan på riktigt inte förstå hur man knappt hör någon tala om detta fenomen. Detta är på riktigt systemhotande, att politiker kan begå brott men slipper lagstadgat straff?
Inte undra på att det ser ut som det gör när politiker inte behöver förhålla sig till lagen.

Varför fortsätter detta? Avskaffandet av tjänstemannaansvaret tillåter väl ändå inte att politiker bryter mot grundlagen utan straff? Är det någon annan som öht bryr sig om detta eller rynkar på ett ögonbryn eller är det helt tomt där uppe i knoppen och man anser detta vara fullt rimligt i en så kallad demokratisk stat som Sverige?

Det kan du tacka Palme för, tror det var -79 som han plockade bort tjänstemannaansvaret! Det innebär i princip att alla oegentligheter som sker förhörs bakom stängda dörrar för allmänheten och får sekretess. Dina exempel är bara en droppe i havet.
Citera
2024-09-26, 19:59
Medlem
EnDumSosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softpotatis
Det kan du tacka Palme för, tror det var -79 som han plockade bort tjänstemannaansvaret! Det innebär i princip att alla oegentligheter som sker förhörs bakom stängda dörrar för allmänheten och får sekretess. Dina exempel är bara en droppe i havet.
Klart det var en sosse som plockade bort tjänstemannaansvaret, det hör till deras natur att inte vilja ta ansvar. Men resten av politikerna verkar vara riktigt nöjda med också dessvärre.
Finns hur många skräckexempel som helst, svårt att välja vilka jag skulle ta upp här så tog sådant som var aktuellt.
Citera
2024-09-26, 20:01
Medlem
Citat:
Klart det var en sosse som plockade bort tjänstemannaansvaret, det hör till deras natur att inte vilja ta ansvar. Men resten av politikerna verkar vara riktigt nöjda med också dessvärre.
Finns hur många skräckexempel som helst, svårt att välja vilka jag skulle ta upp här så tog sådant som var aktuellt.

SD har lagt det som förslag att det ska införas igen, Men sen har jag inte hört något mer om det? Men det kanske är på gång, Men troligen kommer det aldrig gå igenom.
Citera
2024-09-26, 20:04
Medlem
EnDumSosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softpotatis
SD har lagt det som förslag att det ska införas igen, Men sen har jag inte hört något mer om det? Men det kanske är på gång, Men troligen kommer det aldrig gå igenom.
Yes det stämmer. Tyvärr alldeles för många riksdagsledamöter som vet att de bara hade missgynnats av att återinföra tjänstemannaansvaret och därför aldrig hade röstat grönt i den frågan.
Men som sagt, klart det var en sosse som avskaffade något som aldrig någonsin kommer införas igen. Idioter.
Senast redigerad av EnDumSosse 2024-09-26 kl. 20:32.
Citera
2024-09-26, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Jag uppmuntrar alla att förkovra sig i det som staten försöker förbjuda eller stigmatisera. Där finner ni sanningen.

Amen!
Citera
2024-09-26, 20:32
Medlem
Citat:
Då kan jag härmed dra slutsatsen att du är en svensk sosse eller på annat sätt vänster. Blir uppenbart när du verklighetsförnekar genom att skriva "det räcker inte med vad du har läst i media". Du har haft möjlighet här att själv bemöta det jag skrivit med frågor men det undviker du.
Av ren erfarenhet har jag lärt mig att det aldrig är värt att hålla en diskussion/debatt med svensk vänster av den uppenbara anledningen att man inte kan diskutera med någon som inte förhåller sig till verkligheten och sanningen.

Nu är ju Batra moderat.
Den hon anställde var moderat.
Personen som utredde och la ner var moderat.

Samma sak med nya karolinska.
En moderat anlitar sin moderatkompis och blir anmäld för jäv.

Utredaren är den första moderatens partner som lägger ner ärendet.
Citera
2024-09-26, 20:34
Medlem
EnDumSosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Nu är ju Batra moderat.
Den hon anställde var moderat.
Personen som utredde och la ner var moderat.

Samma sak med nya karolinska.
En moderat anlitar sin moderatkompis och blir anmäld för jäv.

Utredaren är den första moderatens partner som lägger ner ärendet.
Ja precis, Batra är moderat. Jag tyckte att det var viktigt att belysa både vänstern och högern i denna tråd.
Vart vill du komma med ditt inlägg?

Haha alltid samma sak med er vänstertokar. Ni klarar inte av att man talar om det vänstern gjort. Inte ens när det första jag gör i mitt inlägg är att kritisera just Batra och det faktum att hon verkar stå utanför lagen, så är du ok med att jag drar upp de hemskheter vänstern gjort.

Det är så lätt att identifiera er politiska hållning då det alltid är samma grej ni kör med, just att ta så extremt illa vid er när någon riktar kritik mot er. Det är bättre enligt er att leva i en slags verklighetsförnekelse där allt vänstern gör är gott.
Den stora generella skillnaden mellan vänsterfolk och högerfolk enligt mig är just det här, höger väljare tycker att fel är fel oavsett om det är ett borgerligt parti eller ett vänsterorienterat parti som gjort fel.
Vänsterväljare tycker aldrig att det vänsterorienterade partier gör är fel, för det är makten före folket som gäller.
Senast redigerad av EnDumSosse 2024-09-26 kl. 20:58.
Citera
2024-09-26, 21:59
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Det sägs att Ryssland lämnat allt digitalt när det kommer till hemligheter. De har gått tillbaka till skrivmaskiner. Det var en svensk officer (MUST?) som glömde ett USB med hemligstämplad information på Kungliga Biblioteket för ett antal år sedan. Alla hemliga identiteter, piloter, spioner, SOG osv avslöjade till Baltikum, Transportskandalen. Vill minnas att 75% eller liknande av alla ritningar på militära byggnader försvann till Kina. Ingen har så vitt jag förstått straffats.

Jag tror att motståndet mer och mer kommer gå under jorden. Folk med säkerhetstänk kommer undvika mobiler, datorer, allt digitalt. Då kommer myndigheterna ha noll kontroll. Vi som skriver på FB är inget hot annat än att vi möjligtvis väcker de sovande. De som går under radarn, det är dessa som myndigheterna fruktar. Det är min gissning.
Ja det har du nog rätt i. Och jag hoppas att vi har lyckats väcka någon/några iaf.
Citera
2024-09-27, 00:25
Medlem
Citat:
Nej precis, det är fullkomligt skandalöst.
Jag finner det bara ytterst märkligt att folk inte talar om det här.
Det här är alltså svensk demokrati i sitt esse, "en av världens finaste och mest jämställda demokratier".

Det är egentligen inte så märkligt att det sker eftersom vi har haft det för bra. Vi blir hjärntvättade redan från barnsben. Folk förstår helt enkelt inte, men vi som förstår tittar efter andra alternativ.

Folk kan inte koppla ihop korruptionen med att samhällsservicen inte funkar och media hjälper inte till då media är beroende av staten.

Då Genememan inte ser, hör eller förstår så har jag kommit till insikt att jag och min familj måste lämna Landet. Jag såg SD som ett vagt hopp men har insett att det finns en överhängande risk att SD får dåligt inflytande av veteranerna om det inte kommer in fler färskingar i riksdagen.

Sverige är så nere i botten och det krävs en revolution inom närtid för att det inte ska vara försent.
Citera
2024-09-27, 22:58
Medlem
Bump
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem