Citat:
Grejen är ju den att tjänsten hon söker via kan ha vissa grundkriterier såsom viss inkomst och fast arbete. Alla normala värdar är noggranna med vem de hyr ut till då processen att bli av med en olämplig hyresgäst är svår, lång och dyr. Tänk själv; vem skulle du hyra ut till? Muhammed med 0 i årsinkomst och oklar historik, eller Lisa med god inkomst långt tillbaka i tiden samt goda vitsord från tidigare värdar?
Asså hon blev nekad en där hon var först i kön. Men då analyserades situationen av oss & Bos För följer ju bara obligatoriska kretrier från hyresvärden. Verkar till o med vara som så att man kan bli nekad pga nån enstaka tusenlapp av en privat värd(på års basis). Hyresvären kommer ju inte få tillgång till hur många jobb hon sökt el ens aktuell sektor. Dvs hela den analysen du gör är inkompetent i aktuell kontext. Men din sannolikhetsanalys kan ju lika gärna var förvrängd, typ ju mer nät man lägger ut desto större chans att få fisk och det är ju inte som att fisken sprider rykten heller om att nån är i farten etc(i stil med minus poäng). I övrigt blir hon ju kallad till intervjuer med ganska jämna mellanrum (dvs meritförteckningen lär ju inte vara helt värdelös vilket möjligtvis skulle kunna ha påmint om minuspoäng för vissa angående mängden arbetsplatser osv).
Ok är du säker på din sak el tänker du mer på hur du själv skulle göra om du hyrde ut i andra hand? För som jag hajar det från BosFör går det på ren rutin att strikt följa typ order från hyresvärd enligt protokollet/check lista. Borgensman el tillgångar på banken är inte ett alternativ från någon hyresvärd där. Däremot är kommunala värdar ofta schystare & tillåter till o med betalningsanmärkningar enligt kvinnan jag konverserade med.
Ok är du säker på din sak el tänker du mer på hur du själv skulle göra om du hyrde ut i andra hand? För som jag hajar det från BosFör går det på ren rutin att strikt följa typ order från hyresvärd enligt protokollet/check lista. Borgensman el tillgångar på banken är inte ett alternativ från någon hyresvärd där. Däremot är kommunala värdar ofta schystare & tillåter till o med betalningsanmärkningar enligt kvinnan jag konverserade med.