• 2
  • 3
2024-09-27, 18:16
Medlem
Sleazebags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xacoon
Problemet är att jag får raka motsatsen till munchies så jag är inte alls sugen på något!

Ät innan du medicinerar?
Låter väl någorlunda problematiskt. Om kruxet är avsaknad av kalorier och inte längtan efter den där extra njutningen vissa av oss upplever så skulle jag föreslå konsumtion av jordnötssmör och till exempel gainers. Det sistnämnda bör vara ganska lätt att få ner även om du inte har aptit, blanda med mjölk istället för vatten för godare smakupplevelse och ytterligare näring.
I övrigt så har jag ingen riktig aning om hur munchies fungerar rent farmakologiskt, varför vissa av oss får det och andra inte, varför det varierar så mycket vid olika konsumtionstillfällen osv.
Hoppas du hittar en lösning som fungerar för dig.
Citera
2024-09-27, 18:58
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Så har haft cannabis på recept ett par år nu och nyligen fick jag buds också. Något som slår mig nu är att alla mina hungerkänslor försvinner när jag blir påverkad och har inget sug alls efter mat eller godis. Visst smakar allt betydligt bättre efter man medicinerat sig, men känner inget mer än så.

Hur pass vanligt/ovanligt är detta fenomen.
Får bara munchies första gången jag röker efter ett uppehåll.
Röker normalt dagligen och upplever att jag mina hungerskänslor försvinner.
Har rökt i över 30 år och alltid upplevt det likadant.
Så ett kort uppehåll borde hjälpa med aptiten.
Citera
2024-09-27, 19:42
Medlem
Citat:
Men här har du.https://www.imghippo.com/i/46t3l1727449228.jpg
Kanon, man tackar! Jag ber om ursäkt och beklagar min misstro.

Jamen grattis då, jag är både glad för dig och avis!

Men då kan jag kommentera TS mycket bättre också.

Javisst, med bedrocan aka Jack Herer (aka Super Silver Haze?) så kan det visst vara strainen i sig som dämpar aptiten på dig. Har inte testat just bedrocan men flera olika hemodlade JH, och den kan vara nästan lite som tjack i effekten. Jag har brukat bli speedad, rödögd och snackig iallafall.

Vad tråkigt om den är bra i övrigt. Men desto bättre läge för att be din läkare om ett kompletterade preparat? Vilken som helst av de andra sorterna (flos) borde väl kunna ta udden av den anorektiska effekten, tycker man.

Alltså tex Bediol som är väl 1:1 THC/CBD. Jag fick prova den av en vän, och den kändes väldigt lugnande och välgörande iallafall. Kan tänka mig att den skulle va grym att landa på om man är uppvarvad. Eller blanda i några korn i bedrocanet redan från start, för att runda av effekten lite.
Senast redigerad av busy-signal 2024-09-27 kl. 19:47.
Citera
2024-09-27, 21:06
Medlem
Det händer mig när jag har rökt för mycket för länge. Rök inget på 48 timmar så kommer hungern tillbaka!
Citera
2024-10-01, 23:47
Medlem
skogsturken76s avatar
har rökt över ett år och får aldrig riktigt munchies, äter dock ändå då jag vet att det kommer smaka bra. Men jag får liksom inte ett behov av det. Jag tror det kanske beror på vilket strain man kör med, själv röker jag Lemon Haze då det är det vanligaste där jag bor. Men jag har också lite problem me aptiten så det kan va nått.
Citera
2024-10-02, 03:27
Medlem
yournotlikemes avatar
Är väl mestadels fördelaktigt om du inte enbart röker för att få en massa munchies? Röker jag dagligen så får jag inte heller lika mycket munchies även om allt smakar bättre. Använder mest röka för att sova faktiskt. Kan ta någon liten gås på kvällen sådär men innan man går och lägger sig är det ju djuvligt att dra i sig i en hövding så man knappt kan ta av sig kläderna innan man går och lägger sig, finns ingen bättre sömnmedicin på denna planet.
Citera
2024-10-02, 04:20
Medlem
Jag röker bara några enstaka gånger per år och har aldrig upplevt munchies. Tycker rentav att allting smakar äckligt istället. Jag har provat olika strains och olika mängd. Även provat olja. Sova kan jag inte heller göra på det. Reagerar lika avvikande på sprit.
Jag röker enbart för att hitta njutningen med det, men ej lyckats. Har någon svar på vad detta beror på så tar jag tacksamt emot info.

Det handlar inte om dålig kvalitet heller. När jag berättat detta för folk så har dom sagt "nu ska du få prova riktigt bra grejer" men nope nej nada. Medan dom kan ligga rätt stenade bredvid ligger jag mest och rullar tummarna.
Citera
2024-10-02, 04:48
Citat:
Så har haft cannabis på recept ett par år nu och nyligen fick jag buds också. Något som slår mig nu är att alla mina hungerkänslor försvinner när jag blir påverkad och har inget sug alls efter mat eller godis. Visst smakar allt betydligt bättre efter man medicinerat sig, men känner inget mer än så.

Inget nytt , alla är olika , samma här , har aldrig haft munchies, vissa får inte det helt enkelt , svårare än så är det inte. Var inte orolig..
Citera
2024-10-02, 05:38
Avstängd
Citat:

Det vänder åt andra hållet när man har rökt tillräckligt mycket, istället för munchies så är man inte direkt sugen på mat överhuvudtaget!
Citera
2024-10-02, 06:05
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Hur blir det om du börjar äta då? Kan också ha noll sug men om jag väl börjar tugga på något så är det svårt att sluta.

mm precis, en kul sak är när man typ tar en apelsin och den apelsinen , typ blir det godaste man någonsin ätit, då vet man att man rökt bra shit!
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in