Hahahah
Att vi inte haft sådana regler innan är helt utvecklingsstört på allvar. Vad fan hahaha
Ja jag är medveten om att det inte varit ordning och reda på kraven innan.
Jag tycker faktiskt att det inte är tillräkligt detta. Det borde vara:
Man nekas medborgarskap om...
* Är misstänkt för brottslighet ö.h.t.
* Är tidigare dömd för något brott i något land
* Är ett hot mot Sveriges säkerhet eller allmän säkerhet
* Har anknytning till grupper eller organisationer som begår övergrepp mot andra människor
Samt följande krav för att få medborgarskap...
* Kan svenska till nivå tre på en 5-gradig nivå (dvs precis som det är i Finland)
* Är självförsörjande och har inte gått på socialbidrag de sista 5 åren
* Har haft uppehållstillstånd de sista 8 åren.
* Man har aldrig besökt eller semestrat i landet man flydde från (eller dess närområde), efter att man flydde, om flykt var anledningen att man kom till Sverige.
Med de reglerna som kommer nu kommer mordmisstänkta som väntar på att dömas men ännu inte dömts kunna få medborgarskap.
Det är heller inga krav på språkkunskaper eller självförsörjande heller. Det är faktiskt inte alls kontroversiellt. Det är så i våra grannländer ju!!!!!!
De kan ha uppehållstillstånd och befinna sig i landet om de är i akut behov av skydd, utan att behöva bli medborgare.
Med mina föreslagna regler skulle vi slippa nästan alla parasitiska babbesvin, men ändå kunna ha en sund migrationspolitik utan helt stängda gränser.
Min generella åsikt är: Det är skitbra att vi får dessa ändrade regler!! Men det är bara hälften av vad jag vill ha. Men jag kommer ju rösta SD nästa val också pga att det går åt ungefär rätt håll i alla fall, trots att det inte är perfekt.
Det går åt minstonde inte i fel håll 👍