Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-09-28, 20:42
Medlem
Jag har donerat via många kanaler och är snart uppe i 100', men funderar på vilket sätt som jag som privatperson kan göra mest nytta.
Citera
2024-09-28, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slack
Jag har donerat via många kanaler och är snart uppe i 100', men funderar på vilket sätt som jag som privatperson kan göra mest nytta.

Åk dit och kriga. De behöver folk, inte slantar.
Citera
2024-09-28, 20:47
Avstängd
Kapten-Kepss avatar
Citat:

Det beror lite på, vilken sida står du på?
Citera
2024-09-28, 20:51
Medlem
stilichos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blomsterklet

Tvärtom. De behöver massor med slantar. Ukraina står alltid på ruinens brant och har inte ens råd att köpa alla vapen som deras egen vapenindustri producerar. Så mer pengar är alltid välkommet. Utländska soldater tror jag de klarar sig rätt bra utan om det inte är utbildade och erfarna soldater som helst kan en smula ryska/ukrainska också.
Citera
2024-09-28, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten-Keps
Det beror lite på, vilken sida står du på?

Oj, missade den biten eftersom jag är pro-ukraina.
Citera
2024-09-28, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blomsterklet

Förmodligen ganska ineffektivt. Jag tror att min surt beskattade lön kan göra mer nytta än vad jag själv gör. Jag ÄR villig att betala men var bör jag vända mig för mest effekt?
Citera
2024-09-28, 21:01
Medlem
Citat:
Förmodligen ganska ineffektivt. Jag tror att min surt beskattade lön kan göra mer nytta än vad jag själv gör. Jag ÄR villig att betala men var bör jag vända mig för mest effekt?

Det finns väl organisationer som arbetar med att stödja Ukraina. De samlar in skänkt material från givare i väst, eller köper material i väst, och transporterar det till Ukraina.

Vill du ha hjälp med att hitta sådana organisationer?
Citera
2024-09-28, 21:06
Medlem
Läste om några vilda bin som bidrog genom 3-d utskrifter skapa sådant Ukraina behöver.
Jag läste någonstans att en kamikazedrönare gick på över 300 euro(?) varför inte skapa en radiostyrd stjärrfena likt de första fjärrstyrda bomberna som släpps från drönarna? Så man kan göra viss styrning på granaterna som släpps av de större drönarna?
Citera
2024-09-28, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aPOCC
Det finns väl organisationer som arbetar med att stödja Ukraina. De samlar in skänkt material från givare i väst, eller köper material i väst, och transporterar det till Ukraina.

Vill du ha hjälp med att hitta sådana organisationer?

Precis. Jag stöttar redan flera organisationer men efterlyser tipps var de ger mest effekt.
jag har gått in i fundraacer som bla Jake Bloke och andra skapat men känner att det borde finnas bättre sätt.
Var gör mina pengar mest nytta? (för Ukraina)
Senast redigerad av Slack 2024-09-28 kl. 21:14.
Citera
2024-09-28, 21:10
Medlem
Kan vi skapa en lista med bra, tillförlitliga organisationer att donera till?
Jag kan inte var ensam om att vilja att Ryssen ska hålla sig hemma.
Citera
2024-09-28, 22:00
Medlem
Sn0o0oZs avatar
köp ett par 3d-printers och spotta ut vapendelar som den här karln:

https://www.forbes.com/sites/davidha...h-3d-printers/

Det hjälper mycket mer än rena pengar
Citera
2024-09-28, 23:57
Medlem
ThinkRightlys avatar
Citat:
Det viktigaste är väl att få rysskramarna Biden och Scholz att ändra sig angående långdistansrobotar mot Ryssland.
Och få sveriges politiker att skicka allt vi har till Ukraina.
Hur det skulle gå till vet jag inte.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in