Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
Igår, 09:45
  #1
Medlem
Ingen kan väl ha märkt att det är nu som människor/världen börjat vakna upp. Alla pratar om det och ingen vägrar vara tyst om det.

Islam har funnits sedan 600-talet. Det blev allt större och större sedan dess.

Men det är förs nu som alla stör sig på muslimer och Islam. Jag personligen tycker att mönstret av all hat som syns överallt började sedan alla dessa koranbränningar.

Men det är helt enkelt som så att alla pratar nu om hur dåligt Islam är.

Men att hela världen börjat vakna upp sedan koranbränningarna här i Sverige, det märker jag.

Jag har i och för sig märkt att min lärare från lågstadiet var Islamkritiskt, när vi började prata om Islam i skolan. I övrigt så har alla varit så ödmjuka och fina mot muslimer.

Men efter koranbränningarna, har alla börjat vara kritiska och mindre toleranta mot Islam och muslimer.

Varför tog det så lång tid att egentligen hata Islam och förstod vad det innebär nu och varför inte tidigare?
Citera
Igår, 09:49
  #2
Medlem
För att ingen reste världen runt på 600-talet.
Citera
Igår, 10:01
  #3
Medlem
Vem har nyss vaknat? Västvärlden har ju varit i konstant konflikt med arabvärlden i tusen år.
Citera
Igår, 10:03
  #4
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Vilka är dessa som inte vetat om detta ? DOCK så är det bara en viss grupp som får komma till tals och det är de korrekta . Därav denna skeva bild TS har att inga förstod att Islam är ren ondska.
Citera
Igår, 10:03
  #5
Medlem
sykkelpumps avatar
Muslimer är inte per definition dåliga, men dom borde hålla sig i sina muslimska hemländer.

Så fort dom börjar beblanda sig med andra kulturer så uppstår problem.

Dom passar inte så bra in i västerländsk kultur...
Citera
Igår, 11:15
  #6
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Muslimer är inte per definition dåliga, men dom borde hålla sig i sina muslimska hemländer.

Så fort dom börjar beblanda sig med andra kulturer så uppstår problem.

Dom passar inte så bra in i västerländsk kultur...

Men Islam är per definition dåligt och "riktigta" muslimer är därför per definition dåliga. Samma med Kristendomen som per definition är dåligt och "riktiga" kristna är också därför dåliga.

Det vi borde stoppa att dessa hemska religioner får fästa sig i samhället och förgifta "nya" människor århundrade efter århundrade. Men vi går ständigt mot att få stopp på skiten även om det går jävligt långsamt. Jag skulle tro att religionen är mer eller mindre helt utrotad ur samhällssystemet om några hundra år. Jag skulle gärna vilja resa dit och få uppleva det.
Citera
Igår, 11:34
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djicp
Ingen kan väl ha märkt att det är nu som människor/världen börjat vakna upp. Alla pratar om det och ingen vägrar vara tyst om det.

Islam har funnits sedan 600-talet. Det blev allt större och större sedan dess.

Men det är förs nu som alla stör sig på muslimer och Islam. Jag personligen tycker att mönstret av all hat som syns överallt började sedan alla dessa koranbränningar.

Men det är helt enkelt som så att alla pratar nu om hur dåligt Islam är.

Men att hela världen börjat vakna upp sedan koranbränningarna här i Sverige, det märker jag.

Jag har i och för sig märkt att min lärare från lågstadiet var Islamkritiskt, när vi började prata om Islam i skolan. I övrigt så har alla varit så ödmjuka och fina mot muslimer.

Men efter koranbränningarna, har alla börjat vara kritiska och mindre toleranta mot Islam och muslimer.

Varför tog det så lång tid att egentligen hata Islam och förstod vad det innebär nu och varför inte tidigare?

Ändå så semestrar varenda svensson i Dubai

Du är ju helt korkad.
Problemet är inte islam eller muslimer.

Problemet är att majoriteten av den typen av muslimer som Sverige tagit in är uteliggare och kriminella i deras hemländer.

Du frågar varför det tar sådan tid?
Ännu en Svensson som saknar självinsikt.

Har du inte lärt dig ännu att det svenska folket är efterklokt när det kommer till allt de gör?
De saknar kritiskt tänkande.
Citera
Igår, 11:35
  #8
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Muslimer är inte per definition dåliga, men dom borde hålla sig i sina muslimska hemländer.

Så fort dom börjar beblanda sig med andra kulturer så uppstår problem.

Dom passar inte så bra in i västerländsk kultur...
Vilka är de "muslimska hemländerna"?
Till och med i islams födelseland någonstans i Arabiska halvön var folk mest judar på den tiden.

För mig är islam en slags religös diktatur, när alla andra religioner säger vad utövaren ska och inte ska göra, säger islam vad andra ska och inte ska göra!
Citera
Igår, 11:45
  #9
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djicp

Men det är förs nu som alla stör sig på muslimer och Islam.

Man brukar ju säga att det tog spanjorerna över 500 år att driva ut muslimerna från Spanien. Då snackar vi om 1400-talet.
[ I Spanien härskade muslimska emirer och kalifer från 700-talet till 1400-talet ]

Sen dess är det ganska många som försökt arbeta för att vi ska slippa sjuka och hemska livsfilosofier som religioner. En är Richard Dawkins. När han släppte sitt mästerverk "illusionen om Gud" så hade han redan arbetat vetenskapligt i 30 år för att visa hur korkade religionerna är.

Vi är jättemånga som alltid vetat om att Islam är hemskt. Men vi har också starka krafter emot oss. Ett exempel är Socialdemokraterna. Sveriges största politiska parti och de har ett fördjupat samarbete med islamistiska Muslimska Brödraskapet här i Sverige.

Läs på om Ibn Rushd Studieförbund och deras paraplyorganisationer som Socialdemokraterna har slängt till hundratals miljoner från svenska skatten under årens lopp.

Vi är många som arbetat mer eller mindre aktivt för att belysa och kräva stopp för Islam i Sverige under många år. Men det är svårt när folket röstar på ett parti som slänger pengar på islamisterna. Tänk om vi som arbetar emot hade fått hundratals miljoner? Då skulle det sannolikt se annorlunda ut.

Läsvärt:
Johan Westerholm - Islamismen i Sverige : Muslimska Brödraskapet
Citera
Igår, 12:20
  #10
Medlem
Fortfarande för liten del av västvärlden som insett vilken jävla dynga vi importerat.

Såg det redan som ung i mellanstadiet för 20 år sen.

Så generellt sett har inte "människor" förstått det.
Citera
Igår, 13:04
  #11
Medlem
HyperboreanCREW-14s avatar
Du fick inte lära dig om korstågen och om reconquistan i skolan antar jag.
Citera
Igår, 13:05
  #12
Medlem
DaddyCool64s avatar
Problemet med Islam är att den inte har förändrats med tiden.

Islam har stått stilla sedan år 600.

Varje gång som ett muslimsk land försöker anamma västliga värderingar och demokrati så kommer alltid förr eller senare Islamisterna, mullorna och forcerar stenåldersvärderingar igen.
Se till exempel Iran innan mullorna tog över där.

Många från Iran flydde den Islamistiska regimen på 70-90 talet och är idag fullt integrerade i det Svenska samhället. Inga hucklen, inga slöjor och dom sköter sig.

På senare tid har vi istället fått ta det av muslimska lyckosökare, muslimer som inte vill anpassa sig, som vill forcera sharia lagar på allt och alla. Som ställer till kaos på stan för att nån bränner deras sagobok osv. Dessa är jordens cancer.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in